با این کارها خودباوری تان را به 100 برسانید

خط سلامت: خودباوری یا عزت نفس نظر شما نسبت به خودتان است. افراد با خودباوری یا عزت نفس سالم خود را دوست دارند و برای دستاوردهایشان ارزش قائل هستند.

با این کارها خودباوری تان را به 100 برسانید

در حالی که همه گاهی اوقات خودباوری یا اعتماد به نفس ندارند، افرادی که خودباوری یا اعتماد به نفس پایینی دارند بیشتر اوقات از خود ناراضی  هستند.

به گزارش خط سلامت باید چیزی هایی که روی خودباوری شما تاثیر گذار هستند را بشناسید، در غیر اینصورت این برای شما مانند یک راز باقی میماند.

چیزهایی که برای افزایش خودباوری می توانید انجام دهید شامل موارد زیر است:

با خودت خوب باش

صدای درونیتان که با شما صحبت می کند، قدرتمندتر از آن چیزی ست که فکر میکنید. تلاش کنید که با خودتان خوب و مهربان باشید و هنگامی که در زندگی لغزیدید، سعی کنید که همه ی افکار منفی را به چالش بکشید.

یک قاعده ی خوب برای صحبت کردن با خود این است که طوری با خودتان صحبت کنید که با همسرتان صحبت می کنید. ممکن است در ابتدا بسیار سخت باشد اما تمرین کنید.

خودتان باشید

مقایسه کردن خودتان با دیگران باعث احساس سرخوردگی در شما میشود. سعی کنید روی اهداف و دستاوردهای خودتان متمرکز شوید نه اینکه آنها را با فرد دیگری مقایسه کنید. هیچ فردی به این فشارها نیاز ندارد.

حرکت کنید

ورزش کردن یک راه عالی برای افزایش انگیزه، تمرین ایجاد اهداف و افزایش اعتماد به نفس است. عرق کردن باعث ترشح اندورفین در بدن می شود که احساس خوبی در ما ایجاد می کند.

هیچ انسانی کامل نیست

همیشه تلاش کنید که بهترین نوع خودتان باشید، اما این را هم بپذیرید که کامل بودن یک هدف غیرواقعی است. قطعا انسان ها با شکست های فراوانی که در زندگی می خورند پخته و کامل می شوند و این قانون همیشگی دنیا بوده و هست.

فراموش نکنید هر فردی اشتباه می کند

اشتباه کردن باعث میشود یاد بگیریم و رشد کنیم، خودتان را سرزنش نکنید چون همه اشتباه میکنند. مهم ترین موضوع این است که چقدر برای رسیدن به هدف تان تلاش کرده اید. 

روی چیزهایی که می توانید تغییر دهید تمرکز کنید

بجای تمرکز روی چیزهایی که خارج از کنترل ماست و دست نیافتنی است، برای چیزهایی که در کنترل شماست انرژی تان را تمرکز کنید و ببینید که چه کارهایی در مورد آنها میتوانید انجام دهید.

کارهایی که باعث خوشحالی تان می شوند را انجام دهید

اگر کارهایی که از انجام آنها لذت می برید را انجام دهید، احتمال بیشتری دارد که مثبت فکر کنید. روی زمانتان برنامه ریزی داشته باشید. هر کاری که علاقه دارید –مثل کتاب خواندن، غذاپختن،ورزش و…- را انجام دهید.

چیزهای کوچک را جشن بگیرید

جشن گرفتن و خوشحالی کردن در مورد هر موفقیت کوچک، یک راه فوق العاده برای ساختن اعتماد به نفس است و باعث میشود نسبت به خودتان حس بهتری داشته باشید.

با افراد مثبت ارتباط برقرار کنید

افرادی را بیابید که باعث ایجاد حس مثبت در شما میشوند و از کسانی که دائما افکار منفی در شما ایجاد می کنند دوری کنید زیرا به زودی شما هم شبیه آنها خواهید شد!

بجای نتیجه کار تلاش های خود را تحسین کنید

بجای اینکه خودتان را برای گرفتن نمره خوب در امتحان ستایش کنید، از همه ی تلاش هایی که کرده اید، قدردانی کنید. بجای اینکه به خود بگویید آفرین که در مسابقه 5 امتیاز گرفتی، به خود بگویید نتیجه همه تلاش هایم را دیدم. به خود بقبولانید مهم تلاش شما بوده نه نتیجه.

کاری که از آن می ترسید را هر روز انجام دهید

رقابت را زیاد بزرگ نکنید و خودتان را دست کم نگیرید. شما از چیزی که فکر می کنید بهتر هستید. بهترین راه برای غلبه بر ترس این است که با آن مواجه شوید.

هر روز با انجام دادن کارهایی که از آن می ترسید و بدست آوردن اعتماد به نفس از هر تجربه، خواهید دید که اعتماد بنفس تان افزایش می یابد. پس از نقطه ی امن خود خارج شوید و با ترس ها روبرو شوید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان