2 نکته یک دقیقه ای برای درس خواندن موثر + کنکوری ها بخوانند

خط سلامت: داشتن تصویری روشن از تعداد روزهای سال، ماه و هفته‌ها باعث می‌شود فرد با زمان بندی روشن و صحیح بتواند به ارزیابی موقعیت خود، در نقطه‌ای که باید در آن قرار گیرد، بپردازد.

2 نکته یک دقیقه ای برای درس خواندن موثر + کنکوری ها بخوانند

لزومی ندارد تمام کارهایی که یک دانش‌آموز باید انجام دهد، دقیقاً مانند دیگر دانش‌آموزان باشد بلکه برنامه درسی که به‌صورت منطقی طراحی می‌شوند از فردی به فرد دیگر قابل تغییر است. 

به گزارش خط سلامت برای مثال دانش‌آموزی که پس از صرف ناهار خواب آلود می‌شود، نباید ناچار به مطالعه در این زمان شود بلکه او می‌تواند به جای آن‌که مطالعه‌ای غیرمؤثر داشته باشد، این زمان را به پیاده روی بپردازد و پس از مدتی که انرژی لازم را کسب کرد، مطالعه‌اش را از سر بگیرد.

 برای کسب نتایج بهتر در ایام امتحانات بهتر است سازماندهی زمان را یک هفته‌ای تعریف کنید. زمان صرف شده برای غذا خوردن، مطالعه، صحبت باتلفن،خرید و تفریح، تماشای تلویزیون، خواب و کار با اینترنت را در یک هفته تعیین کنید. اگر بیش از زمان تعیین شده زمان صرف می‌کنید، دچار اتلاف وقت شده و در حال از دست دادن زمان هستید.

تقویم درسی 

علاوه بر برنامه‌ریزی هفتگی، توجه به تقویم و برنامه‌ریزی طولانی مدت در رسیدن به اهداف تحصیلی قابل توجه است.

تقویم‌های دیواری و نقطه گذاری روزهای امتحان همواره در برابر دیدگان دانش‌آموزان به‌عنوان علائم هشدار دهنده او را از وضعیت آینده و روزهایی که به‌سرعت سپری می‌شوند، آگاه‌می‌کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان