فیلم / رابطه جنسی به سلامت قلب کمک می کند +فواید رابطه جنسی

خط سلامت :چقدر از رابطه جنسی اطلاع دارید؟ چه چیزهای زیادی بدانید یا نه، چیزهای جالب زیادی وجود دارد که رابطه می تواند با ذهن و بدن ما انجام دهد که ممکن است ندانید.

فیلم / رابطه جنسی به سلامت قلب کمک می کند +فواید رابطه جنسی

رابطه جنسی یک تجربه بشری پیچیده و چند بعدی است که در آن بین ۲ شریک عاطفی ارتباط نزدیک و متقابل شکل می‌گیرد. این ارتباط نه تنها به تولید مثل و بقا کمک می‌کند، بلکه فواید بسیاری دارد که موجب افزایش کیفیت زندگی افراد می‌شود.

به گزارش خط سلامت ،در اینجا شش کاری که رابطه جنسی با ذهن و بدن شما انجام می دهد آورده شده است.

رابطه ممکن است به افزایش ظرفیت شناختی شما کمک کند

طبق مطالعه ای که در بولتن شخصیت و روانشناسی اجتماعی منتشر شده است، فکر کردن به یک رابطه ممکن است تفکر تحلیلی را تقویت کند.

 رابطه ممکن است عزت نفس را افزایش دهد

همه افراد متفاوت هستند، اما به گفته روانشناسان، رابطه جنسی ممکن است به افزایش عزت نفس شما کمک کند.روانشناس رایان اندرسون در Psychology Today توضیح داد که فقدان رابطه جنسی می تواند منجر به احساس اضطراب، شک به خود و بی کفایتی شود و شواهد قوی وجود دارد مبنی بر اینکه احساس ارزشمندی و هویت به شدت با رابطه جنسی مرتبط است.

 رابطه جنسی مکرر ممکن است به سلامت قلب کمک کند

بر اساس مطالعه ای که در مجله اپیدمیولوژی و سلامت جامعه منتشر شده است، رابطه جنسی مکرر ممکن است خطر حمله قلبی کشنده را در مردان کاهش دهد.

نتایج حاصل از این مطالعه تحقیقاتی نشان داد که مردانی که دو بار یا بیشتر در هفته رابطه داشتند، نسبت به مردانی که رابطه  نداشتند، احتمال کمتری برای حمله قلبی کشنده داشتند.

 رابطه جنسی می تواند درک درد شما را تغییر دهد

رابطه جنسی می تواند درک درد شما را تغییر دهد؟ بله، و همه اینها به لطف بخشی از مغز ما به نام هیپوتالاموس است.بر اساس برخی تحقیقات، رابطه جنسی ممکن است احساس درد شما را تغییر دهد و باعث شود کمتر احساس درد کنید.

این بخش از مغز که هیپوتالاموس نام دارد، هورمون احساس خوب اکسی توسین را ترشح می کند که به هورمون عشق نیز معروف است.

در طول ارگاسم یا برانگیختگی، محققان دانشگاه راتگرز دریافتند که این ترشح اکسی توسین ممکن است به زنان کمک کند درد کمتری احساس کنند. این می تواند به ویژه در دوران قاعدگی صادق باشد.

 رابطه جنسی می تواند زندگی مشترک را طولانیتر کند

این باور عمومی در میان بسیاری از جوانان وجود دارد که رضایت جنسی می تواند با گذشت زمان در روابط طولانی مدت کاهش یابد.

تحقیقات اخیر در دانشگاه تورنتو تشخیص داده است که اگر می خواهید زندگی عالی با شریک زندگی خود داشته باشید، باید تلاش کنید.

بنابراین اگر هر از چند گاهی کاری در این رابطه انجام نمی دهید، انتظار نداشته باشید که هر بار فوق العاده باشد یک رابطه سالم با ارتباط و تلاش می تواند برابر با یک زندگی جنسی سالم و شاد باشد.

 رابطه جنسی قبل از یک رویداد مهم

رابطه جنسی ممکن است سطح استرس شما را کاهش دهد. به نظر می رسد رابطه ممکن است به نمرات شما در امتحانات نهایی دانشگاه کمک کند.

یک مطالعه تحقیقاتی در سال 2006 که در مجله "روانشناسی زیستی" منتشر شد، نتیجه آزمایشاتی بود که بر روی نمونه های آزمایشی در فعالیت های استرس زا انجام شده بود. اینها شامل سخنرانی عمومی یا شرکت در یک مسابقه ریاضی دشوار بود. نمونه هایی که قبل از آزمایش رابطه جنسی داشتند، فشار خون پایین تری داشتند و سطح استرس کمتری داشتند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان