این 3 علامت نشان می دهد کنه مژه دارید

خط سلامت: هر چند وقت یک بار با خارش و سوزش چشم از خواب بیدار می شوید؟ آیا می دانید که موجودات ریزی ممکن است در حال حاضر روی مژه های شما زندگی کنند؟

این 3 علامت نشان می دهد کنه مژه دارید

چگونه بفهمم که کنه مژه دارم؟ نترسید تقریباً هر مژه انسان حاوی کنه های انگلی میکروسکوپی است. 

به گزارش خط سلامت این باکتری‌ها علیرغم طبیعت بی‌ضررشان گاهی اوقات می‌توانند باعث خارش، پوسته پوسته شدن، قرمزی و برآمدگی پلک‌ها شوند.

آیا کنه مژه شایع است؟

داشتن کنه مژه رایج است. اکثر افراد مسن و کودکان و تقریباً نیمی از بزرگسالان به آنها مبتلا هستند. مایت های متعددی به هر مژه متصل است. اما اگر هجوم کنه‌ها روی مژه‌ها ظاهر شود یا اگر فردی به کنه‌ها حساسیت پیدا کند، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

به طور کلی کنه های مژه مشکلی ایجاد نمی کنند و با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. رابطه کنه ها با شما همزیستی است، زیرا سلول های مرده پوست و چربی اضافی صورت را پاک می کنند. شما به سادگی فضایی را برای زندگی و تغذیه فراهم می کنید.

چگونه می توانید تشخیص دهید دچار مایت مژه هستید؟

یکی از شایع ترین علائم کنه مژه خارش ابرو یا پلک در صبح است. هنگامی که کنه های مژه در جستجوی تاریکی وارد فولیکول مژه می شوند، چشم را تحریک می کنند.

یک ماده شفاف یا مایل به زرد اغلب در اطراف پایه مژه ها توسط کنه های مژه تولید می شود. همانطور که کنه ها در فولیکول های مو فرو می روند، روغن و شوره سر را تحریک می کنند. شما فقط می توانید این قطرات ریز را زیر میکروسکوپ ببینید.

واکنش آلرژیک به نیش کنه مژه مشابه تورم و خارش ناشی از نیش پشه است. نیش کنه باعث تورم پلک ها، قرمزی و خارش در اطراف محل گزش می شود.

همچنین ممکن است کنه های مژه باعث "سندرم چشم خشک" شوند. غدد تولید کننده چربی در پلک ها (غده میبومین) می توانند تحت تاثیر کنه مژه قرار گیرند. عدم وجود روغن در اشک باعث می شود اشک نتواند به خوبی چشم را روان کند که می تواند منجر به قرمزی و سوزش چشم شود.

غدد چربی ملتهب یا مسدود شده روی پلک می تواند باعث ایجاد "برجستگی های قرمز" شود. فردی که از این عارضه رنج می برد ممکن است درد و در بینایی مشکل داشته باشد. همچنین از تاری یا انسداد دید رنج می برد. تولید اشک ممکن است افزایش یابد.

چگونه با کنه مژه کنار بیاییم؟

در مورد کنه های مژه، می توانید از درمان آبگرم پلک برای پاک کردن کنه ها از چشم استفاده کنید. این کار شامل ماساژ ملایم پلک ها و فشرده سازی مژه ها و همچنین استفاده از یک شوینده کف ملایم روی مژه ها می شود.

همچنین می توانید داروهایی مصرف کنید که تبخیر اشک و رشد بیش از حد باکتری ها را در طول درمان های خانگی کاهش می دهند مانند استفاده از پدهای پاک کننده پلک و پمادهایی مانند روغن درخت چای.

برای جلوگیری از آلودگی مجدد، بالش های کهنه باید دور ریخته شوند و ملحفه ها و روبالشی ها باید در دمای بالا شسته شوند.

در بیشتر موارد، هجوم کنه مژه به راحتی قابل درمان است. با این وجود، آنها می توانند ظرف یک سال پس از قطع درمان باز گردند. علاوه بر تمیز نگه داشتن پلک ها، ورزش و خواب کافی برای تقویت ایمنی در برابر این انگل های طبیعی ضروری است.

آیا کنه های مژه شما آنقدر سرسخت هستند که نمی توانید از شر آنها خلاص شوید؟ شما نباید زیاد نگران کنه مژه باشید. اگرچه ممکن است این کنه ها مشکلی نداشته باشند، اما آبریزش چشم و پوسته پوسته شدن چشم ممکن است نشان دهنده چیز جدی تری باشد.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان