پریودی چه تاثیری بر چابکی ذهن زنان دارد؟

خط سلامت: تحقیقات نشان می دهد زنان در دوران پریود اشتباهات کمتری انجام می دهند.

پریودی چه تاثیری بر چابکی ذهن زنان دارد؟

تحقیقات نشان می‌دهد  زنان در دوره قاعدگی اشتباهات کمتری انجام می‌دهند، علیرغم اینکه در این زمان از ماه احساس ناتوانی می‌کنند.

کارشناسان کشف کردند زنان در طول چرخه پریودی خود نوساناتی در چابکی ذهنی تجربه می‌کنند، با پاسخ‌های سریع‌تر و اشتباهات کمتری در دوره قاعدگی‌شان.

به گزارش خط سلامت تیمی از دانشگاه کالج لندن (UCL) و موسسه ورزش، ورزش و سلامت (ISEH) گروهی متشکل از 241 نفر را مورد مطالعه قرار دادند آزمایش‌های آنلاین طراحی شده برای تقلید از پاسخ‌های ورزشی تیمی را تکمیل کردند و خلق و خوی آنها همراه با علائم آنها ثبت شد.

این آزمایش‌ها – که زمان واکنش، توجه، توانایی ارتباط با اطلاعات بصری و پیش‌بینی زمانی که ممکن است اتفاقی بیفتد را شامل می‌شد، دو بار به فاصله ۱۴ روز انجام شد.

همچنین از اپلیکیشن‌های ردیابی پریود برای تخمین اینکه زنان هنگام انجام تست‌ها در کدام مرحله از چرخه خود بودند، استفاده شد.

نتایج نشان داد تفاوتی در زمان واکنش و دقت بین مردان و زنان وجود ندارد، اما یافته‌ها برای زنان به‌ویژه جالب بود.

مشخص شد آنها در طول دوره های پریودی خود در مقایسه با سایر مراحل چرخه خود، با زمان واکنش سریع تر و خطاهای کمتر، عملکرد بهتری داشتند.

در مقابل، زنان زمان‌هایی که بین تخمک‌گذاری و قاعدگی (فاز لوتئال) بودند، زمان‌های واکنش کندتر و پیش‌بینی زمان ضعیف‌تری را در کنار خطاهای بیشتر در حول تخمک‌گذاری نشان دادند.

این در حالی بود که زنان گزارش دادند در دوره قاعدگی خود احساس بدتری داشتند، از جمله خلق و خوی پایین تر و رنج کشیدن از علائم فیزیکی.

محققان در ژورنال Neuropsychologia گفتند: بخش قابل توجهی از زنان احساس می کردند که علائم آنها بر عملکرد شناختی آنها در طول قاعدگی در روز آزمایش تأثیر منفی می گذارد، که با عملکرد واقعی آنها ناسازگار بود.

تست‌های این مطالعه برای تقلید فرآیندهای ذهنی که در ورزش‌های تیمی معمول هستند طراحی شده‌اند.

در یک آزمایش، به شرکت کنندگان چهره هایی خندان یا چشمک نشان داده شد و از آنها خواسته شد که تنها زمانی که چهره خندان را ببینند، کلید فاصله را فشار دهند. این بازداری، توجه، زمان واکنش و دقت را آزمایش کرد.

در دیگری، از مردم خواسته شد تا تصاویر آینه ای را در یک کار چرخشی سه بعدی شناسایی کنند، در حالی که در یک آزمایش بیشتر از آنها خواسته شد که هنگام برخورد دو توپ متحرک روی صفحه کلیک کنند.

نتایج نشان داد برای زنانی که پریود شده‌اند، زمان‌بندی به طور متوسط ​​10 میلی‌ثانیه (12 درصد) در تکلیف توپ‌های متحرک دقیق‌تر بود، و آن‌ها نوار فاصله را در زمان اشتباه 25 درصد کمتر در کار بازداری فشار دادند.

در مقابل، زمان واکنش زنان در مرحله لوتئال چرخه آنها کندتر بود - به طور متوسط ​​10 تا 20 میلی ثانیه کندتر در مقایسه با هر مرحله دیگری. با این حال، آنها در این مرحله خطاهای بیشتری مرتکب نشدند.

نویسندگان خاطرنشان کردند تحقیقات قبلی پزشکی ورزشی نشان داده است به نظر می رسد زنان در طول فاز لوتئال خود در معرض خطر بیشتری از آسیب های مرتبط با ورزش هستند.

آنها پیشنهاد کردند نوسانات در زمان می تواند به معنای تفاوت بین آسیب یا عدم آن باشد.

دکتر فلامینیا رونکا، گفت: آنچه شگفت‌انگیز است این است که عملکرد شرکت‌کنندگان در دوره قاعدگی بهتر بود، که آنچه زنان، و شاید به طور کلی جامعه، در مورد توانایی‌های خود تصور می‌کنند را به چالش می‌کشد. 

امیدوارم که این زمینه را برای گفتگوهای مثبت بین مربیان و ورزشکاران در مورد ادراکات و عملکرد فراهم کند: احساس ما همیشه منعکس کننده عملکرد ما نیست.

دکتر مگان لوری، که همچنین روی این مطالعه کار کرده است، می‌گوید: شواهد زیادی از زنان مبنی بر اینکه ممکن است درست قبل از تخمک‌گذاری احساس ناهنجاری داشته باشند، وجود دارد، که توسط یافته‌های ما در اینجا تأیید می‌شود.

امید این است زنان درک کنند مغز و بدن آنها در طول ماه چگونه تغییر می کند، به آنها کمک کند تا سازگار شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان