در بخشش مهارت پیدا کنید/ اعمال کوچک عاشقانه را تمرین کنید

خط سلامت : قبل از بخشیدن متخلفان ابتدا اعمال کوچک محبت آمیز را نسبت به دیگران انجام دهید.

در بخشش مهارت پیدا کنید/ اعمال کوچک عاشقانه را تمرین کنید

وقتی دیگران با مردم به شدت ناعادلانه رفتار کرده اند، بخشش سخت است. برای مثال، زمانی که سوزان فریدمن،  کار بخشش خود را با بازماندگان تجاوز آغاز کرد، تقریباً همه آنها گفتند هرگز نخواهند بخشید، این برای آنها خیلی زیاد است .

به گزارش خط سلامت این قطعا با توجه به شدت بی عدالتی قابل درک است. با این حال، در پایان، همه شرکت کنندگان در مطالعه توانستند افسردگی روانی را ببخشند و از خود دور کنند .

بخشش پس از بی عدالتی

اگر قلب شما توسط بی عدالتی های شخص دیگری (یا حتی دیگران) در حق شما خرد شده است، خوب است خود را برای بخشش آماده کنید . در چنین مواقعی، قبل از شروع بخشش، آمادگی های خاصی را توصیه می کنم . چنین آمادگی‌هایی ابتدا برای تغییر دنیای درونی شما برای بهتر شدن قبل از شروع فرآیند بخشش است. لحظاتی وجود دارد که می‌توانیم با درد روبرو شویم و با کمال میل شروع به بخشش کنیم.

در مواقع دیگر بهتر است یک قدم به عقب بردارید و با دقت آماده شوید تا قلبتان قوی تر و آماده بخشش شود.

ابتدا عشق را درک و آن را تمرین کنید

وقتی از کلمه عشق استفاده می کنم منظورم عشق رمانتیک نیست . در عوض، من در مورد نوع عشقی که مارتین لوتر کینگ جونیور در کتاب خود، قدرت عشق ابراز کرده است، بحث می کنم. هنگامی که او در حال نوشتن آن اثر کلاسیک بود، خانه اش بمباران می شد. با وجود این چالش، او از خوانندگان خود خواست که ارزش را در دیگران ببینند و با نفرت تلافی نکنند. این عشق فداکارانه است که برای دیگران انجام می شود نه برای خود. 

این نوع عشقی است که مادر ترزا به مردم فقیر کلکته داد، زمانی که در خیابان ها شجاعت نجات و رسیدگی به بیماران و در حال مرگ را داشت. او با ارائه خود به دیگران خدمت می کرد. 

پرورش این شکل از عشق دشوارتر از محبت متقابل است بلوغ در این نوع عشق مستلزم زمان و تلاش است.

قبل از بخشش عشق خدمت کنید

 باید کمی عشق خدمت بیشتری را در خانواده یا جامعه خود پخش کنید.

به عنوان مثال زمان بیشتری را با دوستی بگذرانید که به توجه شما نیاز دارد ، حتی اگر خسته باشید. امروز چه کارهای عشقی دیگری را می توانید انجام دهید؟ چه ایده های خلاقانه دیگری می توانید در مورد این نوع عشق برای فردا و هفته آینده ایجاد کنید؟ نکته این است که شروع به نرم کردن قلب خود نسبت به دیگران کنید تا بتوانید در عشق خدمتی عمیق تر رشد کنید.

وقتی زمان بخشش است

یادگیری تمرین عشق خدمت به یک همکار یا یکی از اعضای خانواده در زمانی که مشغول هستید و تحت فشار هستید، می تواند آمادگی خوبی برای قلب باشد. به کسانی که عمیقا شما را آزرده اند همانطور که شما این کار را انجام می دهید، این عشق خدمت در واقع به عنوان پادزهری برای نارضایتی درونی شما، برای خشم درونی شما عمل می کند .

تمرین عشق خدمت می تواند به آرامی بخشی از آن خشم را برطرف کند تا زمانی که اکثر آن خشم از بین برود. قلبی که از طریق تمرین روزانه برای این نوع عشق آماده شده باشد، می تواند به شما در بخشش عمیق و خوب کمک کند، در نتیجه از نارضایتی درونی که می تواند سال ها بدون تلاش برای بخشش با شما باشد، شفا یابد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان