تاثیر شخصیت بر پیری مغز ! + این یافته را جدی بگیرید

افرادی که احساس جوانی می‌کنند ویژگی‌های ساختاری مغز جوان‌تری دارند. مهم این است که این تفاوت حتی زمانی که عوامل احتمالی دیگر، از جمله شخصیت، سلامت ذهنی، علائم افسردگی یا عملکردهای شناختی در نظر گرفته می‌شوند، قوی‌تر باقی می‌ماند

تاثیر شخصیت بر پیری مغز ! + این یافته را جدی بگیرید

یک مطالعه نشان می دهد علاوه بر بهبود سلامت جسمی و روانی، احساس جوانی می تواند سرعت پیری مغز را نیز کاهش دهد.

یافته‌ها نشان داد سالمندانی که احساس می‌کنند جوان‌تر از سن خود هستند، علائم پیری مغز ی کمتری در مقایسه با سالمندانی که سن خود را یا بیشتر از سن خود احساس می‌کنند، نشان می‌دهند.

احساس پیری مغز جوان

تمایل داریم که پیری را به عنوان یک فرآیند ثابت در نظر بگیریم، جایی که بدن و ذهن به طور پیوسته تغییر می‌کند. با این حال، سال‌های سپری شده بر همه افراد تأثیر متفاوتی می‌گذارد. سن ما که سن ذهنی نامیده می‌شود بین افراد متفاوت است.

برای این مطالعه که در مجله Frontiers in Aging Neuroscience منتشر شد، این تیم شامل تعداد کمی از شرکت کنندگان 59 تا 84 ساله بود و اسکن مغزی MRI را برای بررسی حجم ماده خاکستری در مناطق مختلف مغز انجام داد. نتایج نشان داد افرادی که احساس می‌کردند جوان‌تر از سن خود بودند، در تست حافظه نمرات بالاتری کسب می‌کردند، سلامت خود را بهتر می‌دانستند و کمتر احتمال داشت علائم افسردگی را گزارش کنند.

آنها همچنین افزایش حجم ماده خاکستری را در مناطق کلیدی مغز نشان دادند. دکتر چی گفت: دریافتیم افرادی که احساس جوانی می‌کنند ویژگی‌های ساختاری مغز جوان‌تری دارند. مهم این است که این تفاوت حتی زمانی که عوامل احتمالی دیگر، از جمله شخصیت، سلامت ذهنی، علائم افسردگی یا عملکردهای شناختی در نظر گرفته می‌شوند، قوی‌تر باقی می‌ماند. 

محققان این فرضیه را مطرح کردند کسانی که احساس پیری می کنند ممکن است بتوانند روند پیری را در مغز خود حس کنند، زیرا از دست دادن ماده خاکستری ممکن است وظایف شناختی را چالش برانگیزتر کند. یک احتمال این است که کسانی که احساس می کنند جوان تر هستند، به احتمال زیاد از نظر جسمی بیشتر هدایت می شوند. زندگی فعال ذهنی که می تواند باعث بهبود سلامت مغز شود. با این حال، برای کسانی که احساس می‌کنند مسن‌تر هستند، برعکس این است.

این مطالعه نشان می دهد سالمندانی که احساس می کنند مسن تر از سن خود هستند باید مراقب سلامت مغز خود باشند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان