جنجال های رابطه را با این 5 مدل گفت و گو کاهش دهید / در تحقیقات 30 ساله دانشمند امریکایی

خط سلامت: رابطه خوب داشتن و خوب زندگی کردن هنری است که هر کسی ندارد .اما این روزها زیاد مطرح می شود و ممکن است تا حدی به دلیل انتظارات غیر واقعی درعشق و ازدواج باشد.

جنجال های رابطه را با این 5 مدل گفت و گو کاهش دهید / در تحقیقات 30 ساله دانشمند امریکایی

رابطه خوب داشتن و یا به بن بست رسیدن مفهوم بزرگی است که باید بیشتر در مورد آن تامل کرد. بهترین زندگی را داشتن یک مفهوم ذهنی است، اما به توانایی دستیابی به شادی از طریق رشد خود و خودآگاهی مربوط می شود.

به گزارش خط سلامت داشتن بهترین زندگی آیا قابل دستیابی است ؟

دکتر کارولین لیف- Caroline Leaf- عصب شناس، توضیح می دهد: تلاش برای دستیابی به بهترین زندگی شما را تشویق می کند بیشتر به دنبال علایق خود باشید و از کنار آمدن با روابط ضعیف اجتناب کنید.اما در زندگی لحظاتی وجود دارد که بسیار ناامید کننده است.

اینکه چه چیزی باعث ایجاد یک رابطه عالی می شود به افراد بستگی دارد. در حالت ایده‌آل، زوج‌ها باید در تلاش باشند تا بهترین زندگی مشترک خود را داشته باشند ازدواجی که شامل احترام، حمایت و توانایی برقراری ارتباط واضح است، اگرچه این همیشه ممکن نیست.

ارزیابی مهارت های عشق

ما برای عشق به دنیا آمده ایم. حسی ذاتی خوبی خود، خوبی دیگران و زندگی داریم. عشق ورزیدن را از طریق تعامل یاد می گیریم. اگر خوب پیش بروند، به انسان های دوست داشتنی تبدیل می شویم. اگر نه روابط ما آسیب می ببیند. و زخم ها ی کمبود عشق آشکار می شود، شروع به درمان آنها کنید تاعشق بیشتری را به زندگی خود بیاورید.

در برابر شریک زندگی تان بی تکلف باشید

دکتر لیف توضیح می دهد: واقعا مهم است یک خط ارتباطی باز با شریک زندگی خود داشته باشید. به اشتراک گذاشتن منظم خود با یکدیگر باعث افزایش صمیمیت می شود.

اگر ناراضی هستید، احساسات تان را به شریک زندگی خود بگویید.مهم‌ترین چیزی که باید هنگام حل هر مشکلی در رابطه به خاطر بسپارید این است که در یک رابطه هستید، به این معنی که نمی‌توانید آنچه را که از سر می‌گذرانید پنهان کنید. انجام این کار فقط مشکلات شما را به عنوان یک زوج و به صورت فردی بدتر می کند.

چرا بیان احساسات این قدر دشوار است؟ کارشناسان می گویند به این دلیل است که تفسیر نادرست بسیار آسان است.

شفاف باشید

قبل از اینکه بنشینید و با شریک زندگی خود صحبت کنید، کمی خودیابی کنید.

گفتگو را در اولویت قرار دهید

زمانی را برای صحبت اختصاص دهید، ترجیحاً زمانی که هر دو طرف آرام باشید.

حداقل یک ویژگی را که به نظر شما در شریک زندگی تان جذاب است، به اشتراک بگذارید.

یک رویکرد خوب این است که گفتگو را با بحث در مورد آنچه در مورد یکدیگر دوست دارید و تحسین می کنید شروع کنید. صحبت کردن در مورد خاطرات خوبی که از ابتدای رابطه‌تان تا به امروز دارید، می‌تواند لحن خوبی ایجاد کند.

همانطور که مکالمه را به سمت مسائل ناراحت کننده سوق می دهید، صادق و مستقیم و در عین حال مهربان باشید.

از سرزنش اجتناب کنید

شریک زندگی خود را سرزنش نکنید، فریاد نزنید. با آرامش توضیح دهید چرا ناراضی هستید یا چه چیزی در رابطه کم است، آن را بگویید.

شنیدن یا پردازش هر چیزی که می گویید شاید برای او سخت باشد و با عصبانیت یا ناراحتی واکنش نشان دهد. فقط به خود یادآوری کنید که او احتمالاً از آنچه شما می گویید شگفت زده می شود.

یکطرفه کردن گفتگو

از یک طرفه کردن گفتگو خودداری کنید. شریک زندگی خود را تشویق کنید تا احساسات خود را به اشتراک بگذارد. اگر تنش وجود دارد یا در برقراری ارتباط با یکدیگر مشکل دارید، درمان ممکن است کمک کند. فورد می‌گوید: یک شخص ثالث می‌تواند کمک کند تا ببینید چه چیزی ممکن است درست در مقابل شما باشد.

سازش یا بسته شدن

ادامه یا عدم ادامه کار روی یک رابطه یک تصمیم شخصی است که فقط افراد حاضر در رابطه می توانند آن را بگیرند.

برای برخی از زوج ها، ممکن است راهی برای ایجاد تغییرات و یافتن راهی برای پیشرفت هر دو طرف وجود داشته باشد. هر شریک باید زمانی را برای تأمل در مورد احساس خود اختصاص دهد. آیا هنوز هم شریک زندگی خود و شخصی که تبدیل شده است را دوست دارید یا به آنچه قبلاً بوده میل دارید؟ آیا می توان شراکت را بازسازی کرد، یا خطی رد شده یا اعتمادی شکسته شده است که قابل اصلاح نیست؟

گاهی اوقات هیچ راهی برای سازش وجود ندارد. سازش هرگز نباید قربانی ارزش‌ها، باورها یا نیازهای اصلی باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان