ازدواج موفق و رابطه پایدار چه فاکتورهایی دارد؟

خط سلامت: پژوهش ها نشان داده است دلشکستگی، احساسی رایج بین انسان هاست. در این مطلب به معرفی عمده ترین دلایل دلشکستگی و روش های تشکیل یک رابطه پایدار می پردازیم.

 ازدواج موفق و رابطه پایدار چه فاکتورهایی دارد؟

دل‌شکستگی، احساسی رایج بین انسان هاست. مطابق آنچه برخی تحقیقات نشان داده است بیش از 80 درصد افراد در مقطعی از زندگی خود قلب شان شکسته شده است.

به گزارش خط سلامت مطالعات نشان داده است احساس دلشکستگی در افرادی مجرد، کسانی که از بیماری های خلقی رنج می برند و سبک دلبستگی آن ها ناایمن اضطرابی یا اجتنابی است، بیشتر از سایر افراد است.

مهم ترین دلایل دلشکستگی

تفسیر مثبت تجربیات دلشکستگی (مثلاً به عنوان کاتالیزور برای رشد) نسبت به منفی (مثلاً به عنوان عیوب آشکار) مفیدتر است.

در یک مطالعه یافته‌های اخیر در مورد شکستگی قلب، به‌ویژه دلشکستگی عاشقانه مرور شد. 

در این مطالعه از شرکت کنندگان پرسیده شد آیا تا به حال قلب شان شکسته شده است یا خیر؟ به کسانی که به تجربه یک دلشکستگی عاشقانه پاسخ مثبت دادند، دستور داده شد جزئیات بیشتری را ارائه کنند. در این پژوهش مهم ترین دلایل احساس دلشکستگی شامل موارد زیر بود:

جدایی (دوجانبه) در 41% موارد

خیانت در موارد 27%

تجربه طرد و عشق یک طرفه 15٪

سایر تجربیات غیرعاشقانه (مثلاً مرگ حیوان خانگی)

راه هایی برای داشتن رابطه پایدار و موفق

فاکتور استقلال فکری و رشد شناختی که در آن الگوهای فکری برپایه واقعیت‌هاست و کمتر دچار خطاهای ذهنی می شود، در برابر اشتباهات دیگران و خود فاجعه سازی و اغراق نکرده و مشکلات را به صورت مطلقی و مساله مدارحل می کند و با کوچکترین اختلاف و تنش جنجال به پا نمی کند. این عامل نقش مهمی در تحقق یک ازدواج موفق دارد .

داشتن علاقه و عشق به یکدیگر فاکتور دیگری است، یعنی در دو نفر قبل از زندگی مشترک به لحاظ جذابیت ظاهری و فیزیکی همدیگر را دوست داشته و احساس صمیمیت کنند.

همچنین داشتن ثبات اقتصادی و زمینه فرهنگی و مذهبی مشترک از دیگر فاکتورهای ازدواج موفق هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: بهداشتن نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان