چای سفید هفت خاصیت فوق العاده دارد+جوانساز و ضد سرطان

خط سلامت: چای یکی از نوشیدنی های محبوب در سرتاسر دنیا است.

چای سفید هفت خاصیت فوق العاده دارد+جوانساز و ضد سرطان

چای سفید یکی از انواع چای است و خاصیت فراوانی برای سلامتی دارد.

به گزارش خط سلامت طرز تهیه چای سفید و خواص آن در این مطلب آورده شده است.

چای سفید و نحوه دم آوری

چای سفید برای دم آوری نیاز به آب جوش دارد. به‌ازای هر نفر یک قاشق چای‌خوری، برگ چای سفید در قوری بریزید و قوری را با آب داغ پر کنید. قوری را روی حرارت کتری بگذارید تا برای ۵دقیقه دم بکشد.

خواص چای سفید

چای سفید یکی از سالم‌ترین انواع چای‌ گیاهی موجود است که دلایل زیادی برای مصرف آن وجود دارد. این چای حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است. علاوه بر تقویت عملکرد کبد و رفع سردرد خواص اثبات شده زیر را دارد:

چای سفید و آنتی‌اکسیدان ها

پلی‌فنول‌ها در دسته آنتی‌اکسیدان‌های مفید بدن قرار می‌گیرند که وجودشان مانع از آسیب‌های سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد خواهد شد. چای سفید منبع بسیار خوبی از آنتی‌اکسیدان است به همین دلیل مصرف آن می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کرده و از بروز برخی بیماری‌ها مانند مشکلات قلب و عروق جلوگیری کند.

چای سفید و اندام ایده‌آل

یکی از شناخته‌شده‌ترین مزیت‌های مصرف چای سفید، خاصیت چربی‌سوزی آن است. کافئین و کاتچین دو عنصر موجود در چای سفید هستند که منجر به کاهش وزن می‌شوند. مطالعات نشان می‌دهد که عصاره چای سفید به‌عنوان یک محرک برای تجزیه چربی و جلوگیری از تشکیل سلول‌های چربی جدید عمل می‌کند. علاوه بر این‌ها قادر است که متابولیسم شخص را حدود ۴ تا ۵ درصد افزایش دهد.

چای سفید آنتی‌باکتریال قوی

چای سفید منبع عالی از فلوراید، کاتچین و تانن است. از این رو می‌تواند از دندان‌های شما در برابر پوسیدگی و بیماری‌های باکتریایی دهان و دندان حفاظت کند. فلوراید باعث مقاوم شدن دندان‌ها در برابر حملات اسیدی باکتری‌هایی می‌شود که پس از مصرف مواد غذایی حاوی شکر در محیط دهان منتشر می‌شوند.

کاتچین از رشد باکتری‌های ایجادکننده پلاک‌های دندانی جلوگیری می‌کند. به‌این‌ترتیب با نوشیدن چای سفید می‌توانید دندان‌هایی سفید و بدون جرم داشته باشید.

چای سفید و سرطان

نتایج پژوهش‌های فراوانی نشان‌دهنده آن است که عصاره چای سفید باعث مرگ سلول‌های سرطانی در بدن به‌ویژه در ریه و روده بزرگ خواهد شد.

چای سفید و پوکی‌استخوان

مطالعات نشان داده‌اند رادیکال‌های آزاد و التهاب مزمن  پوکی‌استخوان را تسریع می کنند. این دو عامل منجر به پوکی‌استخوان و پیشرفت این اختلال خواهد شد. کاتچین موجود در چای سفید با این عوامل مقابله کرده و از پوکی‌استخوان جلوگیری می‌کند.

چای سفید و پیری

آنزیم‌هایی به نام الاستاز و کلاژناز به‌خوبی در ترکیبات چای سفید یافت می‌شوند. در نتیجه به پوست‌های آسیب‌دیده کمک می‌کند تا بافت خود را زودتر ترمیم کرند. پوست‌های طبیعی می‌توانند با این مواد جوان‌تر و شاداب‌تر بمانند. چای سفید عوارض پیری پوست و افزایش سن را کاهش می‌دهد.

چای سفید و آلزایمر

مطالعات زیادی در این زمینه صورت ‌گرفته است. نتایج نشان می‌دهند که پلی‌فنل EGCG که در ترکیبات چای سفید به‌وفور پیدا می‌شود، شخص را از خطر ابتلا به پارکینسون و بیماری آلزایمر محافظت می‌کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: عصر ایران

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان