هشت ترفند جالب روانشناسی که شخصیت تان را جذاب می کند

خط سلامت: استفاده از یک ترفند روانشناسی جالب، راه های کوتاه و موثری هستند که به افراد کمک می کنند با صرف کمترین زمان به اهداف خود دسترسی پیدا کنند.

هشت ترفند جالب روانشناسی که شخصیت تان را جذاب می کند

به گزارش خط سلامت ترفند روانشناسی جالب، روی اکثر مردم جواب می‌دهد؛ چراکه یک ترفند روانشناسی جالب، الگو جدید رفتاری را منعکس می کنند که با نیازهای کودکی اکثر افراد مطابقت دارد.

ترفندهای روانشناسی جالب

علاوه بر مهارت های گفتاری و مجهز بودن به سطحی از هوش کلامی، انسان ها برای برقراری روابط به چند ترفند روانشناسی جالب مثل لبخند زدن، سرتکان دادن و نگاه کردن به چشمان طرف مقابل نیاز دارند.

ترفندهای روانشناسی جالب علاقه یا عدم علاقه افراد را کشف می کند

چند ترفند روانشناسی جالب که نشان می دهد طرف مقابلتان به شما علاقه دارد یا خیر، عبارت است از:

یک وسیله ساده را درخواست کنید

اگر فکر می‌کنید فردی شما را دوست ندارد، یک ترفند روانشناسی جالب این است که از او بپرسید آیا می‌توانم مداد یا خودکار شما را قرض بگیرم؟ مردم تمایل ندارند به کسانی که دوست ندارند کمک کنند.

جملات خود را با عبارات خاص شروع کنید

اگر می خواهید از کسی درخواست کمک کنید، یک ترفند روانشناسی جالب این است که تقاضای خود را با این کلمات شروع کنید “من به کمک شما نیاز دارم …”. مردم با این کلمات احساس گناه خواهند کرد و به همین دلیل آنها قادر نخواهد بود که درخواستان را رد کنند.

از نقل قول های حکیمانه استفاده کنید

آیا می خواهید مردم حرف هایتان را جدی بگیرند؟ یک ترفند روانشناسی جالب این است که هر بار که به آنها چیزی می‌گویید، بگویید پدرتان این را به شما آموخته است. اکثر مردم به توصیه های والدین اعتقاد دارند و آن را باور می کنند.

وضعیت جسمانی مناسب داشته یاشید

اگر قصد دارید با کسی دست بدهید، ترفندهای روانشناسی جالب این است که مطمئن شوید دستانتان به اندازه کافی گرم هستند. دست های گرم یک فضای دوستانه را به وجود می آورند در حالی که دست های سرد باعث ایجاد اثر معکوس می شود.

تصور ذهنی بسازید

آیا می خواهید فرزندتان ماده ای مغذی مانند شیر که چندان تمایلی به مصرف آن ندارد را بخورد، از او بخواهید که یک لیوان ساقه شیر بخورد به جای اینکه از او بخواهید اگر می‌خواهد شیر بخورند!

بنابراین در این ترفند روانشناسی جالب، شما تصور ذهنی خود را ساخته اید و برای میان وعده فرزند خود شیر را انتخاب کرده اید، به این ترتیب کودکتان احساس می کند واقعا خودش این تصمیم را گرفته است. می توانید از این ترفند قدیمی در شرایط مختلف استفاده کنید.

خمیازه بکشید!

اگر شما احساس کردید کسی دارد نگاهتان می کند، یک ترفند روانشناسی جالب  است که خمیازه بکشید و به اطراف نگاه کنید. اگر کسی واقعا به شما نگاه کند، او نیز کم و بیش شروع به خمیازه کشیدن خواهد کرد، زیرا خمیازه کشیدن بسیار مسری است.

سوال تصادفی بپرسید

یک ترفند روانشناسی جالب برای تبدیل شدن به قهرمان  بازی سنگ، کاغذ، قیچی، این است که از حریف خود یک سوال تصادفی بپرسید. اغلب اوقات دوستان شما سراسیمه “قیچی” را پرتاب می‌کنند.

از اثر زیگارنیک به سود خود استفاده کنید

اگر یک آهنگ خاص در ذهنتان تکرار می‌شود و دوست دارید آن را فراموش کنید، یک ترفند روانشناسی جالب این است که سعی کنید به پایان آهنگ فکر کنید. با توجه به اثر زیگارنیک، مغز تمایل به یاد آوری چیزهایی دارد که ناتمام مانده است. بنابراین اگر به پایان هر چیز آزار دهنده ای فکر کنید، می‌توانید آن را از سرتان خارج کنید.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان