حذف صبحانه چه افرادی را بیشتر دچار مشکل م یکند؟ + 4 مشکل روانی و جسمانی

خط سلامت: نخوردن صبحانه چه تاثیری بر مغز دارد؟ آنچه که مغز برای صبحانه ترجیح می دهد و چه زمانی بخوریم، همیشه برای بقیه بدن مفید نیست.

حذف صبحانه چه افرادی را بیشتر دچار مشکل م یکند؟ + 4 مشکل روانی و جسمانی

حذف مکرر صبحانه با شادی کمتر، تنهایی و خواب بی کیفیت مرتبط است.

آیا باید در صبحانه شکر بخورید؟

به گزارش خط سلامت با این حال مقداری شکر در صبحانه ممکن است چیز خوبی باشد. شکر یک تقویت کننده شناختی موثر است مطالعات روی افرادی که صبحانه می خورند نشان می دهد افزایش قند خون باعث بهبود عملکرد حافظه می شود. بهبود عملکرد حافظه با غلظت گلوکز خون ارتباط دارد.

در مقابل، نخوردن صبحانه بر توانایی آزمودنی ها برای یادآوری فهرست کلمات و داستانی که با صدای بلند خوانده شده بود، تأثیر منفی می گذاشت. آنها همچنین در یادآوری موارد هنگام شمارش معکوس مشکل داشتند. نخوردن صبحانه روی هوش تاثیری نداشت ، فقط روی حافظه تاثیر گذاشت.

خوشبختانه، کاهش عملکرد حافظه ناشی از حذف صبحانه با مصرف یک نوشیدنی شیرین معکوس شد. به نظر می رسد مصرف کربوهیدرات های ساده با شاخص گلیسمی بالا، به عنوان مثال غلات و دونات، با افزایش موقت گلوکز خون بر توانایی های حافظه تأثیر می گذارد.

تاثیر فیزیکی صبحانه های ناسالم

با این حال، آنچه مغز ترجیح می دهد ما بخوریم و چه زمانی، همیشه برای بقیه بدن مفید نیست و یک صبحانه بد می تواند عواقب روحی و جسمی داشته باشد.

بین خوردن صبحانه ناسالم و چاقی شکمی و شاخص توده بدنی (BMI) رابطه وجود دارد. علاوه بر این، برخی از شاخص‌های سلامت روان از جمله سلامت خود ارزیابی، رضایت از بدن و رضایت از زندگی به طور قابل توجهی با کیفیت صبحانه مرتبط هستند. سن و جنسیت نیز نقش دارند: دختران و افراد مسن در معرض خطر بالاتری از کیفیت رژیم غذایی هستند که بر سلامت روان آنها تأثیر منفی می گذارد.

جالب اینجاست که نخوردن صبحانه از هر نوع به طور قابل توجهی احتمال افسردگی ، استرس و ناراحتی روانی را در تمام گروه های سنی افزایش می دهد. حذف مکرر صبحانه با شادی کمتر ، تنهایی ، خواب کوتاه ، خواب طولانی، خواب بی قرار و عملکرد تحصیلی ضعیف مرتبط بود . خوردن و خوابیدن به وضوح با سلامت روحی و جسمی مرتبط است.

اگر صبحانه را به تعویق بیاندازید چه می شود؟

بدن تحت تاثیر ریتم های روزانه غذا خوردن ما قرار می گیرد. یک مطالعه اخیر اثرات خوردن اکثر کالری هر روز را در اواخر روز بررسی کرد. زنان دارای اضافه وزن به مدت 12 هفته به یک گروه صبحانه (صبحانه 700 کیلوکالری، ناهار 500 کیلوکالری، شام 200 کیلو کالری) یا یک گروه شام ​​(صبحانه 200 کیلو کالری، ناهار 500 کیلو کالری، شام 700 کیلو کالری) تقسیم شدند.

گروه صبحانه کاهش وزن بیشتر و کاهش دور کمر را نشان داد. گلوکز و انسولین ناشتا در گروه صبحانه به طور معنی داری کاهش یافت. میانگین سطوح تری گلیسیرید در گروه صبحانه 6/33 درصد کاهش و در گروه شام ​​به طور معنی داری افزایش یافت.

به نظر می رسد حذف صبحانه و سپس پرخوری در عصر نقش مهمی در افزایش وزن و چاقی دارد. علاوه بر این، افرادی که صبحانه را حذف می کنند، گزارش می دهند که از غذای خود احساس سیری نمی کنند و بین وعده های غذایی گرسنه هستند.

اگر این به نظر شما می رسد، پس ممکن است زمان آن رسیده باشد که دوباره از صبحانه لذت ببرید و به طور کلی، پیام اصلی بسیاری از مطالعات انسانی خوردن یک صبحانه بزرگ و یک شام کوچک است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان