6 ایده سالم و متنوع برای صبحانه دلپذیر و مقوی و آسان

خط سلامت: صبحانه یک وعده مهم برای دستیابی به سلامت و آغاز روزی پر از انرژی است.

6  ایده سالم و متنوع برای صبحانه دلپذیر و مقوی و آسان

صبحانه زمان مناسبی برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز در طول روز است. خوردن صبحانه سالم و مقوی می تواند یک روز خوب را برای ما رقم بزند.

به گزارش خط سلامت  اگر از صبحانه تکراری خسته شده اید و دل تان یک صبحانه هیجانی با مواد مقوی می خواهد وقت آن است که وعده غذایی صبحگاهی را تغییر دهید. این 8 ایده می تواند به شما کمک کند.  

کاسه ماست بلوبری

ماست یونانی مملو از پروتئین است. این یک کیفیت خوب در صبحانه است، زیرا می تواند به کاهش گرسنگی در طول صبح کمک کند.

این باعث می شود کمتر در محل کار از دستگاه فروش خودکار بازدید کنید. همچنین مواد مغذی به نام پلی فنول در زغال اخته می تواند به گشاد شدن رگ های خونی شما کمک کند که برای فشار خون شما مفید است. حالا کاسه ماست بلوبری را  با این مواد درست کنید .

4/3 فنجان ماست یونانی ساده و کم چرب را با نصف فنجان زغال اخته، 2/1 قاشق چایخوری عصاره وانیل و 4/1  قاشق چایخوری دارچین مخلوط کنید. در ظرف سرو بریزید و  3/1  فنجان گرانولای کم شکر و 2 قاشق غذاخوری گردوی خرد شده را روی آن قرار دهید.

 آووکادو و سالمون

ماهی سالمون منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای قلب عالی است. از اسکاندیناوی ها الگو بگیرید و از نان چاودار به عنوان پایه استفاده کنید. غلات کامل با فیبر بالا کمک می‌کند احساس سیری کنید و می‌تواند مانع از پرخوری بعدا در روز شود. این صبحانه رویایی را با این مواد درست کنید.

2/1  آووکادوی کوچک را با 1 قاشق غذاخوری آب لیمو له کنید. آووکادو را روی 4 چیپس چاودار بمالید و روی آن را به مقدار مساوی 2 اونس سالمون دودی بریزید.

TViYzlhY2NhO

وافل آجیلی

وافل های سبوس دار را به آرد سفید ترجیح دهید.

افزودن کره بادام زمینی ترکیبی برنده از پروتئین، چربی های خوب و فیبر به شما می دهد، بنابراین صبحانه شما می تواند به بهبود کلسترول خون و کاهش گرسنگی در طول روز کمک کند. همچنین توت فرنگی سرشار از ویتامین C است. وافل آجیلی را با این مواد درست کنید .

یک  وافل یخ زده سبوس دار را برشته کنید و روی آن یک  قاشق غذاخوری کره بادام زمینی طبیعی و یک فنجان توت فرنگی ورقه شده بریزید.

بلغور جو دوسر و کیک هویج

خیساندن جو دوسر در طول شب راهی برای کاهش زمان پخت است. جو دوسر دارای فیبر است که می تواند سطح کلسترول بد LDL را کاهش دهد.

بلغور جو دو سر را با این مواد درست کنید .  یک فنجان جو دوسر ، کمی نمک و 3 فنجان آب را در یک قابلمه متوسط ​​قرار دهید. وقتی جوش آمد فوراً حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید جو دوسر یک شب خیس بخورد. صبح، 2/1 فنجان شیر کم چرب، یک  ​​هویج رنده شده،  3/1  فنجان کشمش، 2 قاشق چایخوری عصاره وانیل، یک قاشق چایخوری دارچین و  4/ 1 قاشق چایخوری جوز هندی را با هم مخلوط کنید. روی شعله متوسط ​​و کم حرارت قرار دهید تا گرم شود. روی آن گردوی خرد شده و کمی عسل روی آن قرار دهید. 

oatmeal-with-milk-and-fruit

میلک شیک هلو و بادام

شیر بادام کم کالری به این نوشیدنی طعم آجیلی و ویتامین E  فراوانی می دهد که ممکن است سطح چربی خون را کاهش داده و سلامت مغز را بهبود بخشد.

هلو سرشار از پتاسیم است.

در یک مخلوط کن، یک فنجان شیر بادام شیرین نشده،  2/1  فنجان پنیر ریکوتا ، یک فنجان تکه های هلو تازه یا یخ زده، 2 قاشق چایخوری کره بادام و  2/1  قاشق چایخوری دارچین را در اسموتی یخ زده بریزید.

کاسه طالبی

گوشت طالبی به رنگ نارنجی نشان می دهد که سرشار از بتا کاروتن است.  ماده مغذی که ممکن است به کاهش سطح کلسترول بد LDL و التهاب کمک کند. 

یک طالبی را از وسط نصف کنید. حدود 2/1 اینچ  آن را برش دهید. در یک کاسه، یک فنجان ماست ساده و کم چرب و 2 قاشق چایخوری عصاره وانیل را با هم مخلوط کنید. ماست را داخل نیمه طالبی بریزید و روی هر کدام یک قاشق غذاخوری پسته بدون نمک و پوسته پوسته شده بریزید. کاسه طالبی آماده است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان