3 حرفی که نباید به فرد افسرده بزنید

خط سلامت: افسردگی یک بیماری روانی جدی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. اطرافیان افراد افسرده با وجود اینکه نیت خوبی دارند، اغلب از جملاتی استفاده می کنند که شرایط را بدتر می کند.

3 حرفی که نباید به فرد افسرده بزنید

افسردگی یک اختلال خلقی رایج است که عملکرد فرد در ابعاد مختلف زندگی را مختل می کند.

به گزارش خط سلامت افرادی که در ارتباط با یک فرد افسرده هستند، لازم است از بکار بردن برخی جملات پرهیز کنند.

تشویق فرد مبتلا به افسردگی به مثبت اندیشی، باعث می شود او احساس کند توسط دیگران درک نمی شود، همین امر احساس بیگانگی افراد افسرده را تشدید می کند.

افسردگی و جملات سمی اطرافیان

افسردگی یک انتخاب نیست، بنابراین لازم است هنگام گفتگو با یک فرد افسرده به گونه ای با او رفتار نکنید که احساس کند از جانب شما درک نمی شود. 3 مورد از سمی ترین جملات که هنگام صحبت با یک فرد افسرده شنیده می شود، عبارت است از:

چرا نمی‌توانی از افسردگی خلاص شوی؟

گفتن این جمله به یک فرد مبتلا به افسردگی، به این معنی است که وضعیت او یک انتخاب است، در حالی که چنین نیست.افسردگی یک مسئله پیچیده سلامت روان است که تحت تأثیر عوامل مختلف بیولوژیکی، روانی و محیطی قرار دارد.

چنین اظهار نظرهایی در حقیقت شدت بیماری را نادیده می گیرد و باعث می شود فرد احساس کند از جانب دیگران درک نمی شود.

دلیلی برای افسردگی وجود ندارد

افسردگی ممکن است برای هر فردی، حتی افرادی که زندگی به ظاهر عالی دارند اتفاق بیفتد. بی اعتبار کردن احساسات یک نفر با بیان اینکه دلیلی برای افسردگی ندارد، احساس گناه و شرم او را تقویت کند  همچنین ممکن است آنها را از کمک خواستن منصرف کند، زیرا می ترسند از طرف دیگران درک نشوند.

فقط مثبت باش

تشویق افراد مبتلا به افسردگی به "مثبت بودن صرف" اعتبار ناراحتی و بیماری آن ها را نفی می کند. افسردگی یک انتخاب نیست و صرفاً تغییر طرز فکر نمی تواند علائم آن را کاهش دهد و درمان آن مستلزم مراجعه به روانشناس بالینی است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان