آلزایمر را با این شیوه آچمز کنید / این آخرین یافته علمی است

خط سلامت: آلزایمر و فراموشی در سراسر جهان در حال افزایش است. استفاده روزانه از اینترنت خطر ابتلا به آلزایمر را در میانسالی و سالمندی کاهش می دهد.

آلزایمر را با این شیوه آچمز کنید / این آخرین یافته علمی است

آلزایمر اگر چه درمان قطعی ندارد ولی متخصصان می گویند انجام برخی از راهها می تواند احتمال ابتلا به آن را کاهش دهد.

 به گزارش خط سلامت پژوهش ها نشان می دهد استفاده منظم از اینترنت توسط میانسالان و سالمندان از خطر ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند.

آلزایمر با اینترنت رابطه دارد

آلزایمر با اینترنت مرتبط است و این رابطه به شکل معکوس است. مطالعه انجام شده توسط دکتر ویرجینیا دبلیو چانگ- Virginia W. Chang- استادیار بهداشت عمومی جهانی در دانشگاه نیویورک، روی افراد ۵۰ ساله نشان داد افرادی که منظم از اینترنت استفاده می کنند ریسک خطر ابتلاء به آلزایمر در آن ها کمتر است.

به گفته او، وقتی صحبت از حفظ مغز سالم می‌شود، استفاده منظم از اینترنت در دوران پیری اهمیت پیدا می کند.

برای بررسی اینکه چگونه استفاده منظم از اینترنت بر خطر ابتلا به آلزایمر تأثیر می گذارد، مطالعه ای روی بیش از ۱۸۰۰۰ بزرگسال آمریکایی در سال ۲۰۰۲ آغاز و به مدت 17 سال با پیگیری 8 ساله در افراد ۵۰ تا ۶۵ سال انجام شد.

پس از انجام ارزیابی‌های اولیه سلامت روان، همه شرکت‌کنندگان هر دو سال یک بار مصاحبه شدند تا عادات استفاده از اینترنت منظم را گزارش کنند.

تقریباً دو سوم از شرکت کنندگان در زمان شروع مطالعه، منظم از اینترنت استفاده کردند، فقط بیش از یک سوم به طور منظم از اینترنت استفاده نکرده بودند.

در پایان، تنها کمتر از ۵ درصد از شرکت کنندگان تا زمان توقف مطالعه دچار آلزایمر شده بودند. حدود ۸ درصد از شرکت کنندگان بدون ابتلاء به آلزایمر مرده بودند، در حالی که بیش از ۸۷ درصد از نظر ذهنی تیز بودند. رای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

 تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان