افسردگی در ما بیشتر است یا در اجدادمان؟ / این یافته متعجب تان می کند

خط سلامت: افسردگی در بین افراد پیر کاهش یافته است . افراد پیر نسبت به 30 سال پیش از سلامت روانی بهتر و افسردگی کمتر برخوردارند.

افسردگی در ما بیشتر است یا در اجدادمان؟ / این یافته متعجب تان می کند

افسردگی و علائم آن در بین افراد پیر کاهش یافته است و آنها نسبت به افراد سه دهه قبل تاکنون از زندگی خود رضایت بیشتری دارند.

به گزارش خط سلامت در مطالعه ای که در مرکز تحقیقات پیری فنلاند تفاوت‌ها را در علائم افسردگی و رضایت از زندگی بین افراد 75 و 80 ساله فعلی و افراد هم سنی که در دهه 1990 زندگی می‌کردند بررسی کرد.

افسردگی کاهش یافته است

نتایج نشان داد مردان و زنان 75 و 80 ساله امروزه علائم افسردگی کمتری را نسبت به افراد 75 و 80 ساله در دهه 1990 تجربه می کنند. تفاوت‌ها تا حدی با درک بهتر سلامت و تحصیلات عالی کسانی که بعداً متولد شده‌اند توضیح داده شد.

پروفسور  آنا رانتان  - Rantanen Anna - از دانشکده علوم ورزشی و سلامت می‌گوید: در مقایسه‌های قبل متوجه شدیم افراد پیر در همان سن عملکرد فیزیکی و شناختی بهتری نسبت به کسانی که زودتر به دنیا آمده‌اند، دارند. این نتایج جدید مکمل این یافته های مثبت از نظر بهزیستی روانی است.

امروزه افراد 75 و 80 ساله تا به امروز از زندگی خود رضایت بیشتری دارند. با این حال تفاوت مشابهی در رضایت از زندگی فعلی آنها وجود نداشت. در واقع، مردان 80 ساله ای که در دهه 1990 زندگی می کردند، حتی بیشتر از مردان 80 ساله امروزی، از زندگی فعلی خود راضی بودند.

دوران سخت زندگی

وی می‌گوید: این مردان متولد 1910 دوران سختی را گذرانده‌اند، که ممکن است رضایت آنها را از زندگی فعلی‌شان در دهه 1990 توضیح دهد، زمانی که خیلی چیزها بهتر از قبل بود. افراد با شرایط و شرایط زندگی خود سازگار می شوند. هم در دهه 1990 و هم امروز، اکثر سالمندان گزارش دادند که از زندگی فعلی خود راضی هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان