این بیماری روانی واگیردار است / به آن مبتلا هستید؟

خط سلامت: افسردگی یکی از بیماری های روانی است که اغلب افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. افراد افسرده اغلب در انجام کارهای روزمره مانند مسواک زدن و تغذیه دچار مشکل هستند.

این بیماری روانی واگیردار است / به آن مبتلا هستید؟

افسردگی را باید یکی از بیماری های واگیردار روانی دانست .به گزارش خط سلامت اعضای خانواده یک فرد مبتلا به افسردگی شدید، می توانند با فراهم کردن برخی امکانات راه را برای بهبود فرد مبتلا به افسردگی هموار کنند.

درمان افسردگی

فعال سازی رفتار، کلید مدیریت خلق و خو و درمان افسردگی است. این بدان معناست که یک فرد افسرده باید فعالیت هایی را انجام دهد که باعث لذت یا احساس موفقیت در او شود. به یاد داشته باشید یکی از دلایل شکل گیری افسردگی وجود تحریفات شناختی یا افکار منفی است که یه صورت خودکار بارها و بارها در ذهن مرور می شوند ولی رسیدگی به این افکار، در مرحله دوم درمان قرار دارد یعنی پس از آنکه فرد توانست تمرینات رفتاری را انجام دهد.

 شرایط را راحت کنید

اعضای خانواده یک فرد با افسردگی شدید لازم است گام به گام همراه با فرد افسرده در جریان درمان به او کمک کنند و راه را برای بهبود فرد مبتلا به افسردگی هموار کنند. برخی از مواردی که می توان در مدیریت امور روزمره به یک فرد افسرده کمک کرد عبارت است از:

افسردگی و تمرکز

افراد افسرده معمولا تمرکز کافی ندارند. برای کاهش استرس ناشی از گم شدن وسایل به فرد افسرده کمک شود، از چیزهایی مانند کلید چند عدد داشته باشد.

تهیه ویتامین‌های جویدنی یا محلول، در صورتی که فرد افسرده در برابر قورت دادن ویتامین‌های بزرگ مقاومت دارد. در تهیه و مصرف ویتامین ها حتما با پزشک صحبت کنید.

به فرد افسرده کمک کنید؛ صرفا یک زمان بندی 10 یا 15 دقیقه ای برای مرتب کردن اتاق یا خانه خود داشته باشد و به جای تلاش برای انجام همه کارها، طی زمان های محدود کارها را انجام دهد.

این موارد می تواند تا حدودی فرایند درمان را تسهیل کند، اما به خاطر داشته باشید، بدون تغییر الگوهای فکری و افزایش مهارت ها تغییر چندانی صورت نمی گیرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان