اگر هر صبح این 10 کار را انجام ندهید دچار چاقی و افزایش وزن می شوید

خط سلامت: 10 کار که اغلب افراد هر روز صبح انجام می دهند که باعث افزایش وزن شان می شود.

اگر هر صبح این 10 کار را انجام ندهید دچار چاقی و افزایش وزن می شوید

همه می‌دانند که تغذیه سالم و ورزش کافی در سبک زندگی سالم و اندام زیبا مهم است. به نظر می رسد که مراسم صبحگاهی روی حجم پهلوها و باسن تان تأثیر می گذارد.

به گزارش خط سلامت اگر روز خود را درست شروع کنید، متوجه خواهید شد چه کار مهمی برای سلامتی و بدن تان انجام داده اید.

باید و نباید در مورد عادات صبحگاهی 

خوابیدن

خواب کافی برای یک سبک زندگی سالم مهم است، اما خواب زیاد برای شما مضر است. بهتر است تا ساعت 1 بعد از ظهر در رختخواب نمانید. خواب زیاد خطر ابتلا به دیابت و مشکلات قلبی را افزایش می دهد. به‌علاوه، اگر صبح ها دیرتر بیدار شوید باید عجله کنید، این یعنی باید صبحانه را حذف کنید.

صبحانه

 صبحانه برای شروع روز بسیار مهم است. با حذف صبحانه، متابولیسم بدن را کند و بدن خود را از مزایای بسیاری محروم می کنید.

خوردن صبحانه میزان هورمون های استرس را در بدن کاهش می دهد و تضمین می کند انرژی زیادی برای شروع روز خواهید داشت. همچنین خوردن سالم و کنار گذاشتن چیپس و بیسکویت را بسیار آسان می کند.

خود را وزن کنید

مجله چاقی مطالعه‌ای انجام داده است که نشان می‌دهد افرادی که خود را در صبح وزن می‌کنند ( معمولاً وزن بیشتری نسبت به افرادی که وزن نمی‌کنند کاهش می‌دهند. با این حال، هنگامی که تمرینات قدرتی زیادی انجام می دهید، این کار به خوبی کار نمی کند، زیرا ماهیچه ها از چربی سنگین تر هستند. این بدان معنی است که ممکن است وزن تان افزایش نشان دهد در حالی که در واقع لاغرتر می شوید.

تلفن

آیا هر روز صبح بلافاصله گوشی خود را به دست می گیرید؟ روز خود را اشتباه شروع می کنید، زیرا دچار استرس می شوید. خیلی بهتر است که این زمان را صرف کنید تا با آرامش بیشتری پشت میز صبحانه باشید.

لباس‌های شیک

 کفش‌های پاشنه بلند و لباس تنگ عالی به نظر می رسند، اما خیلی راحت نیستند. این ممکن است شما را از پیاده روی در زمان استراحت ناهار یا رفتن از پله ها به جای آسانسور دور کند. اگر می‌خواهید این لباس‌ها را بپوشید همیشه یک جفت کفش تخت همراه خود داشته باشید.

نان خوردن

خوردن یک تکه نان یا مقداری نان تست در صبح بسیار آسان است، اما اینها کربوهیدرات مناسبی نیستند و باعث افزایش وزن می شوند. نان خود را با بلغور جو دوسر یا ماست یونانی با میوه جایگزین کنید. 

مدیتیشن

سعی کنید صبح ها مدیتیشن کنید. ممکن است کمی بیش از حد به نظر برسد، اما می‌تواند به کاهش سطح استرس کمک کند. روی صندلی بنشینید و برای مدتی آرام نفس بکشید. همچنین می تواند به اجرای موسیقی آرامش بخش کمک کند.

حرکات کششی

وقتی از خواب بیدار می شوید، اندک اندک بدن خود را بکشید. مطمئن شوید این کار سطح انرژی را بسیار افزایش می دهد.

پرده ها

پرده ها را کنار بزنید بسیاری از مردم در حالی که پرده هایشان هنوز بسته است برای روز آماده می شوند و این به آنها اجازه نمی دهد با آرامش از خواب بیدار شوند. 

آب

قبل از خوردن اولین فنجان قهوه، یک لیوان بزرگ آب بنوشید. به حفظ تعادل در بدن کمک می کند و شروع درستی به آن می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان