ساده ترین درمان برای خلاص شدن از آکنه سینه

خط سلامت: آکنه مرزی ندارد. این بیماری در نوجوانان شایع تر است، اما می تواند افراد را در هر سنی و تقریباً به طور مساوی بین مردان و زنان مبتلا کند.

ساده ترین درمان برای خلاص شدن از آکنه سینه

آکنه یک بیماری پوستی است که تقریباً هر فردی در مقطعی از زندگی خود با آن دست و پنجه نرم می کند. این به دلیل تجمع سلول های مرده پوست است که منافذ پوست را مسدود می کند و منجر به فراوانی نوع خاصی از باکتری های موجود بر روی پوست به نام پروپیونی باکتریوم آکنه می شود.

در نتیجه پوست ملتهب و باعث ایجاد جوش های سرسفید ، سر سیاه یا جوش می شود.

به گزارش خط سلامت آکنه همچنین می تواند در هر جایی که غدد چربی در پوست شما وجود دارد ظاهر شود، بنابراین می تواند در پشت، صورت، شکم یا سینه شما ایجاد شود.

علل آکنه قفسه سینه 

استفاده از محصولات مراقبت از پوست که از ریزش آب جلوگیری می کند یا مانع از دست رفتن آب می شود

اصطکاک لباس

تعرق مفرط

آکنه قفسه سینه نتیجه عدم رعایت بهداشت نیست. به دلیل پوست کثیف نیست و در واقع می تواند با صابون خشن یا مواد شیمیایی و شستشوی خشن بدتر شود.

عوامل بدتر شدن آکنه 

داروهای خاص
مانند کورتیکواستروئیدها، تستوسترون یا لیتیوم هستند.

هورمون ها
تغییرات هورمونی مربوط به بلوغ و بارداری می تواند باعث شود که غدد شما چربی بیشتری تولید کنند و منجر به آکنه بیشتر شود.

رژیم غذایی
برخی از مطالعات نشان می دهد شیر بدون چربی، شکلات و غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا می توانند آکنه را بدتر کنند. به جای محدود کردن کامل این غذاها، در صورت تمایل مصرف خود را محدود کنید.

استرس
زمانی که بدن تحت استرس است، هورمون هایی به نام آندروژن تولید می کند که بر قسمت های مختلف بدن از جمله پوست تأثیر می گذارد. در پوست، این هورمون ها ممکن است فولیکول های مو و غدد چربی را تحریک کنند و منجر به التهاب بیشتر و ایجاد آکنه شوند.

درمان های زیادی برای آکنه قفسه سینه وجود دارد که کمک می کند از زخم های پوستی جلوگیری کنید، آکنه را کمتر و استرس عاطفی ناشی از آکنه را کاهش دهید. از اسکراب های ملایم و کرم های غیر کومدون زا استفاده کنید تا منافذ پوست مسدود نشود.

شستشوی بدن بدون نسخه شامل اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید می تواند تا حدودی آکنه التهابی خفیف را تسکین دهد. از اسکراب های بدن درشت یا خشن خودداری کنید، زیرا برای پوست آسیب زا هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان