افراد شگفت انگیز مبتلا به سندرم داون

خط سلامت: چرا افراد مبتلا به سندرم داون اینقدر دوست داشتنی هستند؟ بسیاری از مردم فکر می کنند که افراد مبتلا به سندرم داون همیشه شاد و دوست داشتنی هستند زیرا اغلب این تجربه خودشان از آنهاست .

افراد شگفت انگیز مبتلا به سندرم داون

با این حال، افراد مبتلا به سندرم داون همان طیفی از احساسات و خلق و خوی افراد دیگر را تجربه می کنند.

به گزارش خط سلامت افراد مبتلا به سندرم داون به اندازه هر انسان دیگری متفاوت هستند، اما یک چیز مسلم است: اگر توجه، کمک و حمایت مناسب را دریافت کنند، نوزادان مبتلا به سندرم داون می توانند مانند بقیه افراد به هر چیزی دست یابند. 

مدل: الی گلدشتاین

 الی گلدشتاین 18 ساله است و به دلیل اولین مدل مبتلا به سندرم داون به شهرت رسید. او به همراه چهار مدل دیگر به استخدام گوچی درآمد.

من هیچ تجربه بدی از ابتلا به سندرم داون نداشتم. فکر می کنم به خاطر شخصیت من است. تنها چالشی که با آن روبه‌رو شدم این بود که مردم از من امضا می‌خواستند و به جای من با مادرم صحبت می‌کردند، تا زمانی که فهمیدم می‌توانم ارتباط برقرار کنم و درست مثل آنها هستم، شاید در یادگیری برخی چیزها کندتر هستم.

باید مثبت اندیشی بیشتری وجود داشته باشد و مردم باید به ما فرصت بدهند.

کوهنورد: الی رایمر

الی رایمر اولین نوجوان مبتلا به سندرم داون است که پس از 10 روز پیاده روی به کمپ اصلی کوه اورست در 5400 کیلومتری رسید. او یک سال با پدرش تمرین کرده بود، که می خواست ثابت کند پسرش نه تنها فیزیک بدنی بلکه توانایی تمرکز برای این کار چالش برانگیز را دارد.

از زمان بازگشت، الی یک ستاره در دبیرستان بوده است علاوه بر این، نزدیک به 100000 دلار کمک مالی برای یک بنیاد حمایت از معلولیت جمع آوری کرده است.

مدل:  Sofía Jirau

 باید نام Sofía Jirau را یاد بگیرید زیرا او در شرف تبدیل شدن به یک مدل بزرگ است. او بیش از 60000 فالوور در اینستاگرام دارد و در حال حاضر در دنیای مد است.

دانشجو: مگان مک کورمیک

 مگان مک کورمیک اولین فرد مبتلا به سندرم داون است که با درجه ممتاز فارغ التحصیل شد. او در حال حاضر در دانشگاه تحصیل می کند اگر فارغ التحصیل شود، می خواهد به کودکان با نیازهای ویژه آموزش دهد تا به آنها ثابت کند  هیچ چیز غیرممکن نیست.
او ششمین فرزند پدر و مادرش است و به گفته آنها هیچ ترفندی در اینجا وجود ندارد، آنها همیشه از همه فرزندان خود همین انتظار را داشته اند. ما هرگز به محدودیت‌ها نگاه نکردیم، بلکه به تمام کارهایی که او می‌توانست انجام دهد، نگاه کردیم.
 اگر او چیزی نمی دانست، با هم راه حل را بررسی می کردیم. در بیمارستان کمی ناامید بودیم، اما بعد مادر گفت: چرا اینقدر عصبی هستید؟  در حال حاضر یک فرزند دارید پس می دانید چگونه او را بزرگ کنید.  حق با او بود. بزرگ کردن یک بچه با سندرم داون درست مثل بقیه بود. حتی فوق العاده تر است. 
   

شهردار: دراگ مک کنا

 داراگ مک کنا شهردار بوریسوکان ایرلند شد. در طول مبارزات انتخاباتی، هر پنج نامزد وظیفه جمع آوری پول برای نوسازی زمین بازی و جنگل کوچک شهر را داشتند.
این پنج نامزد در مجموع 45000 پوند جمع آوری کردند که دراگ شخصاً 22500 پوند از آن را جمع آوری کرد. او نمایش های خیریه بسیاری را ترتیب داد و شخصاً از رای دهندگان خود بازدید کرد. 

قهرمان داستان: استفان گینز

استفان گینز در 12 سالگی در سال 1995 در فیلم بازی کرد. اگر چه کودکان و بزرگسالان مبتلا به سندرم داون قبلاً در فیلم‌های مختلفی ظاهر شده‌اند، اما این اولین نمایشی است که خود قهرمان داستان به سندرم داون مبتلا است.

این فیلم دارای پیشینه خانوادگی است، زیرا توسط برادر گینز نوشته و کارگردانی شده است که همه جنبه های این اختلال ژنتیکی را می داند. این فیلم برنده جوایز متعددی شد استفان در حال حاضر 31 سال سن دارد، پس از فیلم از دبیرستان فارغ التحصیل شده است، از آن زمان در چند فیلم، آگهی های بازرگانی و بازی ایفای نقش کرده است.

مدل: والنتینا گوئررو

او یک صفحه فیسبوک برای دخترش ایجاد کرد و در مورد چگونگی پیشرفت والینتا و زیبایی او پست می گذاشت. اینجاست که دختر کوچک توسط یک طراح مد اسپانیایی که او را برای چهره یک برند جدید لباس شنا انتخاب کرده بود، مشاهده شد.

او در صفحه اول کاتالوگ نمایش داده شد و حتی در نمایش مد نیز حضور داشت. این دختر کوچولوی زیبا از آن زمان به یک مدل عکس محبوب تبدیل شده است و برند لباس مخصوص به خود را دارد که با یک طرح قلب روی هر قطعه مشخص می شود.

شناگر: دکتر کارن گافنی

دکتر کارن گافنی اولین فرد مبتلا به سندرم داون که کانال مانش و دریاچه تاهو را شنا کرد، حتی یک مستند هم درباره عملکرد اخیر او ساخته شد.

این کار آسانی نبود و نه تنها به دلیل سندرم داون بلکه به دلیل سردی شدید آب و این که پای چپش از بدو تولد آسیب دیده است و نمی تواند به درستی با پاهایش لگد بزند، به همین دلیل مجبور شد تمام توانش را استفاده کند .

پدر و مادرش او را فقط برای تقویت پاهایش به شنا بردند و او آنقدر خوب عمل کرد که پس از فارغ التحصیلی، بورسیه ورزشی را به دانشگاه پورتلند دریافت کرد و در آنجا مدرک کالج گرفت. اما دستاوردها و تلاش های او با دکترای افتخاری پاداش گرفت. او یکی از مشهورترین و معتبرترین افراد مبتلا به سندرم داون در آمریکا است که بنیاد خود را دارد که هر ساله به ده ها معلول کمک می کند.

 

بازیگر: لورن پاتر

این هنر پیشه آمریکایی تنها 16 سال داشت بازی کرد و بعداً در فیلم Glee – Stars به مدت شش فصل بازی کرد. لورن علاوه بر حرفه سینمایی خود در سن 26 سالگی، اکنون به مؤسسات خیریه کمک می کند تا سندرم داون او را به مردم نزدیکتر کند.

نماینده: آنجلا باچیلر

 آنجلا باچیلر، اولین نماینده اسپانیایی مبتلا به سندرم داون، که در سال 2013 به عضویت شورای شهرداری وایادولید (جمعیت: 300000 نفر) درآمد.
آنجلا، 33 ساله، سه سال قبل از آن در خدمات اجتماعی بوده است. به گزارش پورتال خبری مربوط به سندرم داون، آنجلا کاملاً مورد حمایت والدینش قرار گرفت و مانند سایر هم دوره‌هایش بزرگ شد: او با دوستانش معاشرت می‌کرد، ورزش می‌کرد، به سینما می‌رفت .
او عاشق موسیقی، ادبیات و مسافرت است و به اعتراف خودش هرگز آسیبی ندیده است زیرا با بقیه متفاوت است.
 

بازیگر: پابلو پیندا

پابلو پیندا اولین فرد مبتلا به سندرم داون است که در اروپا فارغ التحصیل شد. علاوه بر این، او دو درجه را به طور همزمان کسب کرد. او هیچ کمک اضافی در دانشگاه دریافت نکرد او مانند هم کلاسی  هایش یادداشت برداری می کرد و امتحان می داد.

او زمانی معروف شد که در فیلم Yo tambien نقش پسری مبتلا به سندروم داون را بازی کرد که به دلیل هوش بالای متوسطش با افراد مبتلا به سندرم داون متفاوت است، اما او نمی تواند در کالج جا بیفتد. اگرچه فیلم درباره او نیست، اما این حس برای او ناآشنا نیست. او در کتاب خود که در مورد زندگی و مشکلات یادگیری او است، می نویسد: مردم با ما طوری رفتار می کنند که انگار ما بیمار و بدون استعداد هستیم.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان