مادرتان چقدر برای تولد شما انرژی سوزانده اند؟

خط سلامت: باردار بودن می تواند کار سختی باشد، اما اکنون یک مطالعه جدید آن را ثابت می کند.

مادرتان چقدر برای تولد شما انرژی سوزانده اند؟

محققان دریافتند حمل نوزاد تا پایان ماه آخر بارداری کالری معادل خوردن 18 شیشه کره بادام زمینی را می سوزاند.

به گزارش خط سلامت افراد باردار از قبل می‌دانند که ایجاد و حمل نوزاد کار بسیار زیادی است می‌دانیم که کاهش انرژی واقعی است و این فقط رحم شما نیست که تمام کارها را انجام می‌دهد، بلکه در کل بدن شما احساس می‌شود.

انرژی لازم برای بارداری

اکنون یک مطالعه جدید نشان می‌دهد چقدر انرژی برای تولید یک کودک لازم است، معلوم شد که این مقدار بسیار بیشتر از آنچه قبلاً تخمین زده می‌شد است. 

این مطالعه که در ژورنال Science منتشر شده است، نشان می دهد در طول یک بارداری معمولی نه ماهه،حمل نوزاد تا پایان ماه آخر به طور متوسط ​​نزدیک به 50000 کالری رژیم غذایی نیاز دارد.

 این تقریباً معادل خوردن 18 شیشه کره بادام زمینی جیف است.

محققان استرالیایی داده‌های هزاران مطالعه موجود انجام شده در مورد سلامت باروری ده‌ها گونه را مورد مطالعه قرار دادند. تحقیقات انباشته آنها که شامل 81 گونه بود، نشان داد میزان سوخت و ساز انرژی که برای تولید فرزند لازم است، حدود 10 برابر بیشتر از تخمین قبلی است.

دانشمندان قبلاً فقط مقدار انرژی را که رحم برای تولید فرزند استفاده می کند در نظر گرفته بودند.

ساموئل گینتر ، نویسنده اصلی مطالعه و محقق فوق دکتری علوم زیستی در دانشگاه موناش، می گوید: متوجه شدیم این نمی تواند کل داستان باشد، بنابراین تصمیم گرفتیم انرژی مصرف شده در دوران بارداری را اندازه گیری کنیم. اگر محققان بتوانند محتوای انرژی فرزندان را اندازه‌گیری کنند، کل انرژی سرمایه‌گذاری شده برای تولید مثل را جذب می‌کنند.

این مطالعه شامل تحقیق بر روی نرخ انرژی تولید مثل حشرات میکروسکوپی، خزندگان، پستانداران خونگرم از جمله بز و گوزن و همچنین انسان است. محققان دریافتند اندازه حیوان تأثیر مستقیمی بر میزان انرژی مورد نیاز برای تولید مثل دارد.

جای تعجب نیست هر چه حیوان کوچکتر باشد، کالری کمتری مصرف می کند. این به نوع گونه نیز بستگی دارد. مشخص شد کسانی که جفت می سازند ، مانند انسان ها، دارای بالاترین هزینه های غیرمستقیم بارداری هستند، در حدود 96%.

دکتر گینتر توضیح می دهد: به طور کلی برای پستانداران، بیشتر انرژی که برای تولید مثل گذاشته می شود، به عنوان گرمای متابولیک «جوش می آید» و تنها 10 درصد از کل انرژی تولیدمثلی به نوزاد واقعی ختم می شود. این که پستانداران قبل از تولد نوزادان انرژی زیادی را برای تولید مثل سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ممکن است دلیل این باشد که پستانداران پس از تولد مراقبت زیادی از فرزندان خود انجام می‌دهند هزینه‌های آنها به مراتب بیشتر است.

این هزینه برای انسان بالاتر است، زیرا افراد نسبت به بسیاری از پستانداران دیگر مدت بیشتری باردار می شوند.

دکتر گینتر همچنین می‌گوید که دریافت انرژی توصیه‌شده کاملاً به فردی که باردار است بستگی دارد و همچنین احتمالاً در سه ماهه اول کمتر و در سه ماهه سوم بیشتر خواهد بود .

تولید شیر و فرآیند شیردهی نیز در مصرف انرژی نقش دارد. او توضیح می‌دهد: شیر سرشار از انرژی است و ماده‌ها انرژی زیادی برای تولید آن صرف می‌کنند. متوجه شدیم انرژی لازم برای تولید شیر از محتوای انرژی خود شیر بیشتر است.

دکتر گینتر می‌افزاید: وقتی هزینه‌های بارداری و شیردهی در نظر گرفته می‌شود، خود نوزاد 1/20 کل سرمایه‌گذاری باروری را تشکیل می‌دهد، که کسری حتی کوچک‌تر از کل انرژی مصرف‌شده در طول تولیدمثل است.

آیا افراد باردار باید بیشتر بخورند؟

این مطالعه به این نتیجه رسید که یک فرد باردار به طور متوسط ​​حدود 183 کالری در روز در طول بارداری خود در مقایسه با فردی که باردار نیست، مصرف می کند.

Meleen Chuang، MD، رئیس بخش زنان و زایمان در NYU Langone Hospital-Brooklyn که بخشی از این مطالعه نیست،  می گوید: اما این بدان معنا نیست افراد باردار باید در دوران بارداری هر روز یک شکلات بخورند.

زمانی که باردار هستید، در سه ماهه اول بارداری روزانه 1800 کالری مصرف کنید. او توصیه می کند که در سه ماهه دوم 340 کالری و در سه ماهه سوم 450 کالری افزایش دهید.

وقتی صحبت از شیردهی به میان می آید، متخصص زنان و زایمان می گوید افراد روزانه به حدود 450 تا 500 کالری اضافی برای شیردهی نیاز دارند.

طبق آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، توصیه می شود دو سوم این کالری را از مواد غذایی از هر پنج گروه غذایی دریافت کنید.

کالری باقیمانده از افزایش وزن بارداری حاصل می شود .

عادات سالم نیز مهم هستند و شامل خواب نیز می شود. در حالی که خواب راحت می تواند برای افراد باردار سخت باشد، دکتر چوانگ می گوید انجام ورزش های سبک، مانند پیاده روی، قبل از خواب ممکن است کمک کننده باشد. 

او می افزاید: پرهیز از چرت زدن در طول روز و اجازه دادن به خواب آرام در شب به طور مداوم به تنظیم طبیعی ریتم شبانه روزی شما به یک برنامه قابل پیش بینی تر کمک می کند.

به طور کلی، عادات غذایی متعادل و ورزش منظم برای بارداری سالم و پس از زایمان توصیه می شود که شامل میوه ها و سبزیجات رنگارنگ و گوشت بدون چربی است.

 آبرسانی و مصرف ویتامین ها برای مکمل های اضافی برای دریافت مواد معدنی که ممکن است از غذاهایی که می خوریم دریافت نکنیم مهم است. 

در حالی که اکثر افرادی که باردار بوده اند احتمالاً به مطالعه کامل برای تأیید اینکه چقدر زایمان طاقت فرسا است نیاز ندارند، داشتن اعداد آماری مطمئناً تأیید کننده است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان