این 5 بیماری با دعا کردن بهبود پیدا می کند

خط سلامت: آیا دعا در شرایط شفابخش قدرت دارد؟ اعمال مذهبی برای هزاران سال با شفا همراه بوده است.

این 5 بیماری با دعا کردن بهبود پیدا می کند

مردم برای سلامتی و رهایی از بیماری دعا می کنند. دعا از طریق یک یا چند مکانیسم منجر به سلامتی و شفا می شود.

به گزارش خط سلامت یکی از ابعاد اصلی وجود انسان بعد معنوی است. پیدا کردن معنا برای زندگی و اتصال به خداوند از طریق دعا کردن ، نقش مهمی در پرورش بعد معنوی وجود انسان ایفا می کند.

 مطالعات متعدد نشان می‌دهند دعا کردن منجر به ارتقاء سلامتی و بهبود بیماری می شود.

دعا کردن و بهبود بیماری قلبی

مطالعات متعدد نشان داده است دعا کردن منجر به ارتقاء سلامتی و بهبود بیماری می شود.

مطالعه روی  افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی، نشان داده است استرس و فشار های روانی نقش مهمی در شدت یافتن علایم بیماری ایفا می کند؛ حال آنکه دعا کردن منجر به آرامش و بهبود شدت علایم بیماری می شود.

چگونه دعا کردن با بهبود بیماری رابطه دارد؟

دعا کردن از طریق ایجاد آرامش در سازمان روانی فرد و کاهش اضطراب، منجر به بهبود بیماری می شود. آن دسته از بیمارانی که دچار تنگی نفس، دردهای مزمن و انواع روماتیسم هستند با آرامش قلبی حاصل از دعا کردن، علائم بیماری‌شان تاحدودی بهبود پیدا می‌کند. 

تاثیر دعا کردن بر سیستم ایمنی و مغز

امروزه اثبات شده است دعا کردن تغییرات مثبتی در سیستم ایمنی و مغز فرد پدید می‌آورد. سیستم غدد درونریز مغز ارتباط تنگاتنگی با آرامش بدن دارد. آرامش ناشی از دعا کردن موجب ترشح  موادی مانند سروتونین و دوپامین می شود که با بهبود بیماری ها رابطه مستقیم دارد.

دعا کردن  و بهبود بیماری فیبرومیالژیا

در حیطه‌ی روماتولوژی بیماری‌هایی وجود دارد که با افزایش آرامش بهبود پیدا می‌کنند. در راس این بیماری‌ها، بیماری فیبرومیالژیا است. فیبرومیالژیا یک بیماری جسمی است که با دردهای عضلانی شدید و خستگی زیاد همراه است.

استرس‌های روانی موجب افزایش شدت علایم فیبرومیالژیا و آرامش ناشی از دعا کردن منجر به کاهش علایم می‌شود. دومین بیماری مرتبط با استرس، در حیطه روماتولوژی بیماری پسوریازیس است و در حدود 20 درصد بیماران مبتلا، با تورم‌های مفصلی روبرو می‌شوند. این بیماری نیز در صورت وجود شرایط پر تنش شدت می‌گیرد و با آرامش رو به خاموشی می‌رود. 

دعا کردن  و بهبود بیماری آرتروز

آتروز نیز در بیمارانی که در محیط‌های ناآرام و پر استرس زندگی می‌کنند اوج می‌گیرد. آرامش ناشی از دعا کردن منجر به ترشح مواد ضد دردی در داخل بدن می شود که به کاهش دردهای حاصل از بیماری آرتروز کمک می‌کند.

دعا کردن و بهبود علایم بیماری نقرس

 یکی دیگر از بیماری‌هایی که با استرس رابطه‌ی مستقیم دارد بیماری نقرس است.

بیماری نقرس به دنبال استرس بروز پیدا می‌کند. آرامش ناشی از دعا کردن منجر به کاهش عود حملات مفصلی بیمار خواهد شد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان