روانشناسی شخصیت / ویژگی های شخصیت افراد منفعل - پرخاشگر را بشناسید

خط سلامت: پرخاشگری منفعل از خشم عمیق، خصومت و ناامیدی ناشی می شود که فرد به هر دلیلی از ابراز مستقیم آن راحت نیست.

روانشناسی شخصیت / ویژگی های شخصیت افراد منفعل - پرخاشگر را بشناسید

هنگام برخورد با رفتار پرخاشگرانه منفعلانه، درک این نکته مهم است که در زیر همه این اظهارات تهاجمی، یک ناراحتی و غم عمیق نهفته است .

شخصیت یک فرد منفعل - پرخاشگر چگونه است؟

مقاومت در برابر همکاری، تعلل و اشتباهات عمدی در پاسخ به خواسته های دیگران. نگرش بدبینانه، عبوس یا خصمانه . شکایت های مکرر در مورد احساس نادیده گرفتن یا فریب خوردگی.

افراد منفعل - پرخاشگر چگونه صحبت می کنند؟

زیر لب زمزمه می کنند. راه دیگری که افراد به شیوه ای منفعلانه-پرخاشگرانه ارتباط برقرار می کنند، ادامه گفتگو با خود، زیر لب، در مورد آنچه که واقعاً دوست دارند در مورد احساسات خود به شما بگویند، است .

خشم یکی از هیجانات اصلی انسان هاست. افراد با توجه به ویژگی های شخصیتی خود، خشم را به شیوه های های مختلفی ابراز می کنند.

به گزارش خط سلامت روش های مختلفی برای ابراز خشم وجود دارد. برخی افراد که از آن ها به عنوان منفعل - پرخاشگر یاد می شود، خشم را به شیوه ای غیر مستقیم و در قالب برخی رفتارهای خاص مانند: پوزخند زدن یا نافرمانی کردن از درخواست بالادستان خود، ابراز می کنند. 

افراد منفعل - پرخاشگر چگونه خشم خود را ابراز می کنند؟

افراد منفعل- پرخاشگر خشم خود را غیر مستقیم ابراز می کنند. آن ها معمولا از بیان احساسات و جستجوی راهی برای حل مساله اجتناب می کنند و به این ترتیب خود را از درگیر شدن در مشکلات بین فردی، مصون نگه می دارند. تمایل به ارائه تصویری مثبت از خود، معمولا در افراد منفعل- پرخاشگر دیده می شود.

ویژگی افراد منفعل – پرخاشگر

افراد منفعل پرخاشگر، از ابراز مستقیم خشم خودداری می کنند. به تعویق انداختن کارها، انجام اشتباهات عمدی، لجبازی، اقدام به تحقیر و تمسخر طرف مقابل و حسادت و کینه ورزی، معمولا در افراد منفعل – پرخاشگر دیده می شود.

چگونه با یک فرد منفعل – پرخاشگر برخورد کنیم؟

گاهی اوقات پرخاشگری منفعلانه چنان ریشه دوانده است که به یک روش پیش فرض برای برخورد با سایر افراد تبدیل می شود. افرادی که خشم خود را در قالب رفتارهای منفعلانه بروز می دهند، معمولا از مسئولیت پذیری نیز اجتناب می کنند. برخی روش هایی که به مقابله با افراد منفعل - پرخاشگر کمک می کند، عبارت است از:

همدلی

همدلی کردن با افرادی که خشم خود را قالب رفتارهای منفعل پرخاشگرانه نشان می دهند، به آن ها کمک می کند به شیوه ای سازگارانه مسائل را مطرح کنند و به جای فرار از مشکلات به دنبال حل مسئله باشند.

تشویق کردن

تشویق کردن افراد منفعل- پرخاشگر، زمانی که به درستی خشم خود را ابراز می کنند، به آن ها کمک می کند حل مساله و رویارویی با مشکلات را تمرین کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان