خیانت با این فاکتور جنسی رابطه دارد / آن را بشناسید تا اسم تان در لیست سیاه نرود!

خط سلامت: اگر از کاهش میل جنسی همسرتان یا سردی او در رابطه جنسی آزرده خاطر هستید و فکر می کنید او به شما علاقه مند نیست قبل از هرگونه قضاوتی بررسی دقیق تری را داشته باشید. بسیاری از خیانت ها به دنبال سردی های جنسی روی می دهد در حالی که اگر افراد مطلع بودند که شاید یک علت ساده باعث سردی در رابطه ی جنسی همسر شان است، هرگز دست به خیانت نمی زدند زیرا خیانت قبل از آن که باعث آسیب به همسرشان شود، بر روان خود افراد زخم های عمیقی را بر جای خواهد گذاشت.

خیانت با این فاکتور جنسی رابطه دارد / آن را بشناسید تا اسم تان در لیست سیاه نرود!

به گزارش خط سلامت مصرف برخی از داروها با کاهش میل جنسی همراه است.

پنج داروی کم کننده میل جنسی

دارو های ضد افسردگی، ضد فشار خون و قرص های پیش گیری از بارداری، شیمی درمانی و دارو های ضد ایدز پنج گروهی هستند که روی میل جنسی اثر کاهش دهنده دارد. در این مواقع بهتر است با پزشک معالج صحبت کنید و از او راهکارهای مناسب دریافت کنید.

عشق بی قید و شرط

به یاد داشته باشید که حمایت روحی و روانی باعث افزایش میل جنسی در همسران می شود. بنابراین اگر همسر تان بیمار یا در حال درمان است بهتر است نخست از او و رابطه ی عاطفی تان مراقبت کنید.

افزایش صمیمیت

صمیمیت بین همسران از اهمیت بسیاری برخوردار است. به گفته ی متخصصان حوزه ی روان شناسی، اگر زن و مرد محور های صمیمیت را بین خود تقویت کنند در مواقعی که دچار بیماری هستند و یا از هم دور شده اند هرگز دست به خیانت نخواهند زد، زیرا صمیمیت جنسی تنها یکی از ابعاد 9 گانه ی صمیمیت را در بر می گیرد.

هیچ مشکلی دائمی نیست

فرصت دادن به همسران بیمار برای عبور از مشکلات جسمانی که با آن دست و پنجه نرم می کنند، موجب تقویت رابطه ی زناشوئی خواهد شد. این نکته که قرار نیست هیچ مشکلی تا ابد روی زندگی افراد سایه بیندازد، به همدیگر کمک خواهد کرد تا با وفاداری و شکیبایی مشکلات پیش رو را کنار بگذارد.

جا به جایی نقش ها

روان شناسان بالینی توصیه می کنند همسران از بازی جا به جایی نقش ها در این زمان استفاده کنند و خود را به جای همسر شان بگذارند و ببینند اگر همسر شان در این موقعیت به آن ها خیانت یا بی وفایی می کرد را می پسندیدند یا خیر؟ برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان