5 دلیل اصلی خیانت کردن / اگر خیانت کرده اید به کدام موارد دچارید؟

خط سلامت: پس از بر ملا شدن خیانت آنچه دو طرف را آزار می دهد سوالاتی است که مطرح می شود .سوالاتی که پاسخی برای آنها نیست و بیان آن از حجم درد این تروما کم نمی کند. چرا او به من خیانت کرد ؟ چه مشکلی وجود داشت؟

5 دلیل اصلی خیانت کردن /  اگر خیانت کرده اید به کدام موارد دچارید؟

به گزارش خبرنگار خط سلامت دلیل اینکه همسری وفادار نبوده می تواند بسیار پیچیده باشد. برخی از دلایل عبارتند از:

فقدان مهارت های مقابله ای : همه به مهارت های مقابله ای نیاز دارند، اما برخی افراد رابطه جنسی را راهی فوری برای مقابله با استرس های زندگی می دانند. آنها قادر به زندگی بر اساس شرایط زندگی نیستند و به دنبال بی حس شدن هستند.

ناتوانی در کنترل صمیمیت : روابط اجتماعی و تعاملات تا حدودی گیج کننده شده است زیرا همه کسانی که در یک رابطه هستند برای آن آماده نیستند و صمیمیت های اجتماعی را با صمیمیت های جنسی و زناشویی اشتباه می کنند.

الگوهای رفتاری آموخته شده : بسیاری از مواقع خانواده، جامعه و فرهنگ درس هایی می دادند که باعث می شد خیانت به یک گزینه نامناسب به نظر برسد ، اما اکنون این عوامل کمرنگ شده است.

یک اعتیاد :مانند سایر اعتیادها (الکل، قمار، پرخوری اجباری، اعتیاد به کار) برخی افراد به رابطه جنسی و خیانت روی می آورند.

تروماهای کودکی : برخی از کارشناسان می گویند: همه اعتیادها ریشه در برخی آسیب ها دارد. بسیاری حتی از آسیب و غفلت هایی که در دوران کودکی برایشان رخ داده است، وارد عمل می شوند و رفتاری می کنند که به دیگران آسیب می زند.

بعد از خیانت زندگی مشترک چقدر طول می کشد؟

در مطالعه ای که توسط انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شده است آنها دریافتند وقتی خیانت آشکار می شود و زوج به درمان می پردازند، میزان طلاق تنها 20 درصد بیشتر از طلاق در زوج های بدون خیانت است که وارد مشاوره می شوند. محققان می گویند بسیاری از زوج های خیانت دیده می توانند دستاوردهای حاصل از درمان را حفظ کنند و یکپارچگی رابطه را حفظ کنند.

آنها در پایان گفتند: خیانت یک مشکل فراگیر در ازدواج‌های آمریکایی است و می‌تواند اثرات مخربی در سطح فردی، روابط و اجتماعی داشته باشد. با این حال، خیانت نباید پایان رابطه باشد. واضح است که زوج ها می توانند رابطه خود را بازسازی کنند و از یک رابطه زناشویی پایدار و رضایت بخش برخوردار شوند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان