آخرین فرمول درمان کاهش میل جنسی

خط سلامت: میل جنسی تحت تاثیر فاکتورهای زیادی از جمله: رضایت از تصویر بدن، رژیم غذایی مناسب و عدم مصرف داروهای ضد افسردگی و... است.

آخرین فرمول درمان کاهش میل جنسی

به گزارش خط سلامت پژوهشگران می گویند: حدود یک چهارم از زنان در سن باروری و یک دوم از زنان در دوره یائسگی از کاهش میل جنسی رنج می برند.

نقش هورمون ها در میل جنسی

استروژن و تستسترون در جوانی در بدن زنان به وفور یافت می شود، ولی با افزایش سن این دو هورمون کاهش پیدا می کند.

هورمون کورتیزول به عنوان هورمون استرس که از غدد فوق کلیوی ترشح می شود و همچنین میزان کلسترول موجود در خون از عوامل کاهش میل جنسی در زنان است.

در روزهای تعطیل به دلیل کاهش استرس میل جنسی افراد افزایش می یابد.

غذاهای موثر بر میل جنسی

رژیم غذایی افراد در افزایش میل جنسی نقش موثری دارد. افرادی که از غذاهای غنی از چربی های امگا 3 استفاده می کنند، به دلیل اینکه عملکرد های عصبی و انتقال دهنده های عصبی شان بهتر می تواند فعالیت کند منجر به بهبود عملکرد جنسی شان شده و میل جنسی بیشتری دارند . متخصصان می گویند : غذاهای غنی از روی مانند تخمه کدو، نخود، اسفناج و تخم مرغ منجر به افزایش جریان خون در بدن و افزایش میل جنسی می شود.

تحقیقات نشان می دهد مواد غذایی فرآوری شده مانند جوش شیرین که خطر افزایش وزن را به دنبال دارد منجر به اختلال عملکرد هورمونی و کاهش میل جنسی می شود.

4 گیاه موثر برای افزایش میل جنسی

ماکا

ماکا گیاه بومی کشور پرو در آمریکای جنوبی است. مصرف حدود 3 میلی گرم از این گیاه در روز برای بهبود میل جنسی زنان مفید است. تحقیقات نشان می دهد که ماکا میزان استروژن را در بدن زنان به سطح متعادل رسانده و منجر به افزایش میزان استروژن در بدن زنان می شود و هیچ عارضه جانبی ندارد. این گیاه سرشار از آهن ویتامین ث و مس است. همچنین ویتامین ب 6 موجود در این گیاه موجب بهبود وضعیت ذهنی، انرژی و کیفیت زندگی زنان می شود.

شبدر

شبدر قرمز باعث افزایش میل جنسی زنان می شود. این گیاه سرشار از فیتو استروژن است. فیتو استروژن یک استروژن گیاهی است به همین علت درتسکین علایم یائسگی و افزایش میل جنسی به زنان کمک می کند. طبق مطالعه صورت گرفته مصرف روزانه 80 میلی گرم شبدر پس از 90 روز نه تنها میل جنسی زنان یائسه را افزایش داد، بلکه باعث بهبود خواب، خلق و خو و انرژی آنان نیز می شود. این گیاه علاوه بر افزایش میل جنسی زنان باعث بهبود سلامت استخوان و عملکرد قلب و عروق زنان خواهد شد.

جنسینگ

جنسینگ سال ها است که در تقویت ایمنی بدن، بهبود سلامت قلب و درمان دیابت تاثیرات مثبت شناخته شده ای را برجا گذاشته است. در یک مطالعه صورت گرفته روی زنان مشخص شد که مصرف 3000 میلی گرم در روز از گیاه جنسینگ میل جنسی زنان را بهبود بخشیده و درمردان نیز منجر به بهبود مشکلات اختلال نعوظ می شود.

شنبلیله

شنبلیله خاصیت ضد التهابی دارد. برخی از مطالعات نشان می دهد که این گیاه با افزایش فعالیت هورمون تستسترون و استروژن تاثیر مثبتی بر هورمون های جنسی زنان دارد. متخصصان می گویند: مصرف شنبلیه بایستی با احتیاط صورت گیرد، زیرا با برخی از داروها تداخل دارد و دربعضی از افراد ایجاد ناراحتی های گوارشی می کند. همچنین این گیاه در دوران بارداری نباید مصرف شود.

سبک زندگی و میل جنسی

تغییر افکار و رابطه ها و بهبود بخشیدن به روابط می توان رضایت جنسی و میل جنسی را بالاتر برده و افراد از افزایش میل جنسی برخوردار باشند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان