چرا برخی افراد زودتر پیر می شوند؟

خط سلامت: پیری یک رخ داد طبیعی در زندگی است. اغلب افراد پیری را با پایان زندگی برابر می دانند. طبق تحقیقات انجام شده پیری شروعی دوباره است.

چرا برخی افراد زودتر پیر می شوند؟

پیری موجب کاهش امید به زندگی در افراد می شود. یکی از عوامل موثر بر پیری استرس است.

به گزارش خط سلامت ضربه یا رویدادهای استرس زا زندگی سرعت پیری را افزایش می دهد.این یکی از اولین مطالعاتی است که نشان می دهد پیری نباید در یک جهت اتفاق بیفتد.

استرس ها یکسان نیست

به طور کلی، روند پیری برای افراد پس از حذف یک عامل استرس زا به حالت اولیه خود باز می گردد. اما بین افراد تفاوت هایی وجود دارد، به طوری که برخی به طور کامل، برخی به طور جزئی و برخی دیگر اصلاً به سن تقویمی سابق خود باز نمی گردند.

به عنوان مثال هنگامی که آنها افرادی را که از کرونا شدید بهبود یافته بودند مقایسه کردند، افزایش سن در بین زنان بیشتر از مردان بود. این دلیل ناشناخته است.

انعطاف پذیری در استرس

دکتر وایت می‌گوید: «من تصور می‌کنم اگر نتوانند با چیزی کنار بیایند و استرس همچنان ادامه داشته باشد، پیری بیولوژیکی را تسریع کرده و خود را در برابر مسائل مرتبط با سن آماده می کنند.»

پیری "افول بی وقفه" نیست

دکتر فلورانس کامیت، پزشک پزشکی دقیق آموزش دیده در دانشگاه ییل و بنیانگذار مرکز کمیت برای پزشکی دقیق و سلامت در شهر نیویورک، گفت: «من این را یک پیشرفت می دانم.»

او گفت: همیشه بر این باور بوده‌ام که پیری در حالت افول مداوم اتفاق نمی‌افتد. مسائل زیادی در زیر سطح وجود دارد، از جمله تغییرات در ماهیچه ها، هورمون ها، متابولیسم و روشی که بدن چربی های احشایی را در سیستم های مختلف اندام می ریزد. سابقه خانوادگی و ژنتیک پیری را تغییر می دهد.

کامیت به پیری بیشتر به عنوان یک چیز توقف- شروع فکر می کند نه یک نوع افول مداوم و بی وقفه.

او گفت:  فکر می‌کنم که این به افراد فرصتی می‌دهد تا عمیق‌تر کاوش کنند.این تازه شروعی برای باز کردن میدان خواهد بود.

راه های مبارزه با روند پیری

Comite یک  مطالعه در سال 2022 را نوشت که متیلاسیون DNA و COVID را بررسی کرد. نتایج نشان داد افراد بالای 50 سال نسبت به افراد جوان بیشتر احتمال دارد پیری بیولوژیکی سریع‌تری با کرونا داشته باشند.

به طور کلی، این یافته که افراد اثر منفی استرس یا ضربه را معکوس می کنند، مثبت است.

مداخلات برای خاموش کردن تسریع پیری مرتبط با استرس یا تروما به احتمال زیاد برای افراد مبتلا به بیماری مزمن، اثرات مزمن بیماری، عفونت‌های جدی مانند کرونا یا حتی سرطان مفید است. اما بعید است که آنها به افرادی که با استرس عمومی زندگی روزمره دست و پنجه نرم می کنند کمک کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان