درمان های طبیعی و خانگی آفتاب سوختگی

خط سلامت: هر قسمت در معرض بدن، از جمله لب ها، لاله گوش و پوست سر، می تواند بسوزد. علائم آفتاب سوختگی معمولا چند ساعت پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب ظاهر می شود.

درمان های طبیعی و خانگی آفتاب سوختگی

روزهای عالی تابستان پر از آرامش، سرگرمی و آفتاب فراوان است. متأسفانه، گذراندن زمان بیش از حد زیر نور خورشید می تواند منجر به آفتاب سوختگی شود .

پوست شما ممکن است ملتهب، دردناک باشد و در لمس احساس گرما کنید.

تسکین آفتاب سوختگی 

به گزارش خط سلامت متأسفانه هیچ راه حل سریعی برای تسکین آفتاب سوختگی وجود ندارد. پس از آفتاب سوختگی، آسیب از بین می رود. پس از چند روز، بدن با کندن لایه بالایی پوست آسیب دیده شروع به بهبود می کند. یک سوختگی بد ممکن است چند روز طول بکشد تا بهبود یابد.

در این میان، در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای درمان آفتاب سوختگی و کاهش ناراحتی خود انجام دهید:

پوست را خنک و مرطوب نگه دارید

چند بار در روز از کمپرس سرد، مانند حوله مرطوب شده با آب سرد، روی پوست آسیب دیده استفاده کنید. یا یک حمام خنک با جوش شیرین بگیرید. لوسیون آلوئه ورا، کرم مرطوب کننده یا کرم هیدروکورتیزون 1% بدون نسخه را چندین بار در روز روی پوست آسیب دیده بمالید.

سعی کنید قبل از استفاده برای راحتی بیشتر، محصول را در یخچال خنک کنید. از محصولات حاوی الکل خودداری کنید که باعث خشکی بیشتر پوست می شود.

از محصولات حاوی بنزوکائین خودداری کنید

مراقب محصولات درمان آفتاب سوختگی حاوی داروهای بی حس کننده مانند بنزوکائین باشید . شواهد کمی مبنی بر موثر بودن این محصولات وجود دارد.

در برخی موارد، آنها می توانند پوست را تحریک کنند. بنزوکائین با یک بیماری نادر، اما جدی و گاهی کشنده مرتبط است که میزان اکسیژنی که خون می تواند حمل کند را کاهش می دهد.

از بنزوکائین در کودکان کمتر از 2 سال بدون نظارت یک متخصص مراقبت های بهداشتی استفاده نکنید، زیرا این گروه سنی بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته است. اگر بالغ هستید، هرگز بیش از دوز توصیه شده بنزوکائین استفاده نکنید و با متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

تاول ها را به حال خود رها کنید

اگر تاول ایجاد شد، آنها را نشکنید. انجام این کار فقط روند بهبودی را کند می کند و خطر عفونت را افزایش می دهد. در صورت نیاز، تاول ها را به آرامی با گاز بپوشانید.

مسکن مصرف کنید

در صورت نیاز، داروهای ضد التهابی مانند آسپرین یا ایبوپروفن را طبق دستورالعمل برچسب مصرف کنید تا قرمزی و درد کاهش یابد. به کودکان و نوجوانان آسپرین ندهید. ممکن است باعث سندرم ری شود ، یک بیماری نادر، اما بالقوه کشنده.

لایه برداری آرام پوست 

در عرض چند روز، ناحیه آسیب دیده ممکن است شروع به لایه برداری کند. این به سادگی روش بدن شما برای خلاص شدن از شر لایه بالایی پوست آسیب دیده است. در حالی که پوست در حال لایه برداری است، به استفاده از کرم مرطوب کننده ادامه دهید.

آب اضافی بنوشید

این به جلوگیری از کم آبی بدن کمک می کند. اگر آفتاب سوختگی بخش بزرگی از بدن شما را با تاول پوشانده است، آفتاب سوختگی با تب شدید یا درد شدید همراه است یا آفتاب سوختگی شدید در عرض چند روز شروع به بهبود نمی کند، با تیم مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

برای جلوگیری از آفتاب سوختگی در آینده، کرم ضد آفتاب را به طور مکرر و زیاد استفاده کنید. محصولی با طیف وسیع انتخاب کنید که در برابر اشعه ماوراء بنفش A و ماوراء بنفش B محافظت می کند و ضریب محافظت در برابر آفتاب حداقل 15 دارد.

اگر داروهایی مصرف می کنید احتمال آفتاب سوختگی را افزایش می دهند، مراقب باشید یک مثال رایج تتراسایکلین است که به صورت خوراکی برای آکنه مصرف می شود. در نهایت، هنگام بیرون از منزل از عقل سلیم استفاده کنید. بپوشانید و تا حد امکان در سایه بمانید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان