مشکلات جنسی یکی از عوامل اصلی طلاق + 7 مشکل مهم دیگر

خط سلامت: طلاق گرفتن که یکی از تلخ ترین انواع جدایی است، معمولا منجر به افزایش اضطراب می شود. اغلب زوجین پیش از اقدام برای طلاق گرفتن، نهایت تلاش خود را برای حفظ زندگی مشترک انجام می دهند.

مشکلات جنسی یکی از عوامل اصلی طلاق + 7 مشکل مهم دیگر

به گزارش خط سلامت عوامل متعددی بر تصمیم گیری برای طلاق و اقدام به آن تاثیر دارند و نمی توان طلاق گرفتن را به یک علت واحد نسبت داد.

عوامل موثر بر طلاق گرفتن

دلایل زیربنایی متفاوتی برای طلاق گرفتن وجود دارد. شناسایی این عوامل و تلاش در جهت کاهش اثرات منفی آن ها، نقش مهمی در تنظیم رابطه زوجی و افزایش صمیمیت ایفا می کند. در ادامه به ذکر برخی از دلایل موثر بر طلاق می پردازیم:

خیانت

خیانت یکی از عوامل اصلی طلاق گرفتن است. ازدواج به تنهایی موجب ایجاد تعهد نمی شود. تربیت خانوادگی، مسائل عاطفی و یا حتی مسائل جنسی زمینه خیانت را به وجود می آورد.

خیانت اعتماد بین زوجین را از بین برده و این احساس سرخوردگی و طردشدگی موجب از هم پاشیدن ازدواج و در نهایت منجر به طلاق خواهد شد.

مشکلات جنسی

در برخی مواقع مشکلات جنسی بصورت مستقیم و غیر مستقیم، از طریق کاهش صمیمیت و نارضایتی زناشویی، منجر به طلاق گرفتن می شوند.

اغلب زوج‌هایی که میل جنسی‌شان با هم متفاوت است، در زندگی زناشویی با مشکل روبه‌رو می‌شوند. در این حالت یکی از طرفین احساس می‌کند که تحت فشار قرار دارد در حالی‌که طرف دیگر احساس می‌کند مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته است. احساس سرخوردگی در رابطه جنسی بار روانی زیادی به دنبال خواهد داشت از این رو میتواند یکی از عوامل اصلی طلاق باشد. 

بیماری های روحی_ روانی

براساس آمارها، طلاق گرفتن در بین زوجینی که یکی از طرفین با مشکلات روحی همچون افسردگی، وسواس و یا اختلال دو قطبی دست و پنجه نرم می کند بسیار رایج است.

افراد مبتلا به اختلالات روانی، در صورت عدم مراجعه به روانشناش بالینی، با نشان دادن رفتارهای غیرعادی، اعمال خشونت بار و گاهی برخوردهای فیزیکی زمینه طلاق را به وجود خواهد آورد.

تفاوت های فرهنگی

تفاوت در سبک زندگی، باورها و اعتقادات منجر به بروز اختلافات فراوان می شود. به طور کلی زوجینی که اشتراکات دینی- مذهبی یکسانی دارند، نسبت به زوج‌هایی که عقاید مذهبی متفاوت دارند، بیشتر در کنار هم می‌مانند.

مسائل مالی

اگر چه پول همه چیز یک رابطه نیست، ولی وضعیت اقتصادی مساعد بسیاری از نگرانی های زوجین را کاهش می دهد. فقر یکی از شاخص‌هایی است که بیشتر از هر دلیل دیگری خطر طلاق را افزایش می‌دهد.

بین مادیات و شادی رابطه‌ی مستقیم وجود دارد. زن و شوهرهایی که مدام روی این موضوع تمرکز دارند که چه چیز بخرند و برای خرید چه چیزهایی باید صبر کنند، نسبت به کسانی که مشکلات مالی چندانی ندارند، کمتر احساس شادی می‌کنند.

طلاق عاطفی 

طلاق عاطفی یکی از اصلی ترین زنگ خطرهای اقدام برای طلاق گرفتن است.

زمانی که صمیمت و رابطه سالم زوجین تهدید شود ازدواج به سمت طلاق گرفتن پیش خواهد رفت. قهر، بحث و تنش های طولانی عامل از بین رفتن صمیمت بین زوجین میشود.

ازدواج در سن پایین و یا اختلاف سنی بالا

ازدواج به معنی تعهد و مسئولیت در قبال فرد دیگر است. این مسئولیت ها نیازمند بلوغ فکری و عقلی است.تا ازدواج در سنی که افراد به طورکامل به بلوغ نرسیده اند منجر به شکست خواهد شد.

از سوی دیگر ازدواج با اختلاف سنی بالا و زوجینی که متعلق به دو نسل است منجر به طلاق گرفتن خواهد شد. بهترین اختلاف سنی از دو سال تا 7 سال است.

نداشتن استقلال فکری

دخالت اطرافیان و خانواده های دو طرف یکی از دلایل اصلی طلاق بین زوجین است. زمانی که زن ومردی تصمیم به ازدواج مگیرند لازم است تا به استقلال فکری نیز برسند تا بتوانند سکان زندگی مشترک را به دست بگیرند.

اختلاف نظر در تربیت فرزندان

بسیاری از پدر و مادرها بر سر اینکه چه کسی باید تربیت و پرورش کودکان را به عهده بگیرد اختلاف نظر پیدا می‌کنند. بهتر است افراد پیش از ازدواج در مورد انتظارات‌شان در رابطه با تربیت کودکان به‌طور کامل با هم صحبت کنند؛ در غیر این‌صورت به احتمال زیاد زندگی مشترک‌شان به طلاق گرفتن منجر خواهد شد.

خشونت خانگی

قرار داشتن در معرض خشونت خانگی یکی از دلایل اصلی طلاق گرفتن است.

می توان گفت از هر سه زن، یک نفر و از هر چهار مرد یک نفر، نوعی از خشونت خانگی توسط همسرش را تجربه می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان