تکنیک هایی که به یادگیری زبان دوم کمک می کند

خط سلامت: آموختن زبان دوم، تجربه ای نسبتا دشوار و زمانبر است.

تکنیک هایی که به یادگیری زبان دوم کمک می کند

اولین قدم برای آموختن زبان دوم این است که فرد، به صورت حرفه ای، مطالب را گوش دهد و سپس  هرآنچه آموخته است را مطالعه کند .

به گزارش خط سلامت پژوهش ها نشان داده است استفاده از برخی تکنیک ها، یادگیری زبان دوم را تسهیل می کند. در این مطلب برخی از تکنیک هایی که به یادگیری زبان دوم کمک می کند را معرفی می کنیم.

آموختن زبان دوم؛ قدم اول

قبل از آموختن زبان دوم فرد لازم است آشنایی متوسطی با آن زبان داشته باشید تا بتواند توانمندی های خود را در آموختن زبان دوم ثابت کند و در این کار موفق شود . اولین قدم برای آموختن زبان دوم این است که فرد، به صورت حرفه ای، مطالب را گوش دهد و سپس  هرآنچه آموخته است را مطالعه کند .

مطالعه کتاب داستان به زبان اصلی یکی از راهکارهایی است که باعث می شود مهارت درک مطلب در آموختن زبان دوم تقویت شود بنابراین قدم اول این است که فرد صرف به ساعت هایی که در کلاس زبان برای آموختن زبان دوم سپری می شود و تکالیف آموزشگاه مرتبط می شود، اکتفا نکند.

استفاده از منابع غیر جامع مانند: روزنامه یا مجلات مختلف که در واقع انبوهی از اطلاعات را به خواننده ارائه می دهد، به اندازه مطالعه کتاب های داستان، جهت یادگیری زبان دوم مفید نیست.

یادگیری زبان از طریق مطالعه کتاب داستان زبان اصلی

بهترین روش برای مطالعه کتاب داستان های زبان اصلی، این است که فرد موضوعی جذاب را برای زبان آموزی انتخاب کند. معمولا انتهای هر کتاب داستان یک سری سوال در رابطه با متن مطرح می شود. پاسخ دادن به سوالات انتهای کتاب داستان به یادگیری زبان دوم کمک می کند.

اگر فرد حین مطالعه یک کتاب داستان زبان اصلی، کلمه های متن را متوجه نشود ، مشکلی نیست. حدس زدن معنای کلمه و سپس پیدا کردن معنای دقیق آن واژه در لغت نامه معنی، به یادگیری زبان دوم کمک می کند. یادگیری معنای کلمه در جمله، احتمال فراموشی را کاهش می دهد.

استفاده از کتاب های چاپی و منابع علمی معتبر

گاهی کودکان و نوجوانان  با وجود اینترنت خود را از مطالعه کتاب بی نیاز می دانند در حالی که این قبیل منابع به طور موقت یکسری معلومات را در اختیار  آن ها قرار دهد که معمولا سطحی هستند.

هنگامی که فرد  تحقیق می کند و با سند معتبر مطلبی را می پذیرد ضمن شناسایی مرجع، سیر مطالعاتی را شناخته و مطالب ریشه دار تری را دریافت می کند. مطالعه صحیح و آشنا شدن با منابع جامع در خصوص یادگیری زبان دوم هم صدق می کند، دانش آموزانی که مهارت تمرکز و استفاده از منابع صحیح آموزشی را یاد گرفته اند، همیشه در آموختن زبان دوم موفق تر عمل خواهند کرد .

تکرار مطالب

برای یادگیری یک لغت از زبان دوم تکرار آن 70تا 100 مرتبه ضروری است.

یادگیری فوت وفن محاوره

صحبت کردن با کسی که به خوبی انگلیسی صحبت می کند، توانایی فرد را برای گفتگو به زبان دوم، افزایش می دهد.

تمرین کردن

اختصاص دادن نیم ساعت از زمان خود در طول روز به مطالعه زبان، فرایند یادگیری را تسهیل می کند.

اگر زبان آموز بجای ترجمه کردن مستقیم از زبان اصلی به زبان دوم از معادل های انگلیسی که در ذهن ایجاد می سازد، استفاده کند و درکنارش تماشای فیلم های زبان اصلی را فراموش نکند، گام مهمی در جهت یادگیری زبان برداشته است. این روش باعث می شود فرد با اصطلاحات پر کاربرد و عامیانه آشنا شود.

نامه نگاری

اگر زبان آموز دستور زبان دوم را به خوبی نمی داند بهتر است با مطالعه و انجام تمرین این مهارت را هم تقویت کند. پس از دستور زبان نوبت به تقویت مهارت نوشتاری می رسد . کلاس های علم نوشتن به زبان انگلیسی که در بعضی آموزشگاه ها بر گزار می شود یا ثبت نام در کلاس های نامه نگاری تخصصی برخی سازمان ها در این راستا تاثیر گذار است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان