۴ حرکت ورزشی برای درمان میگرن

خط سلامت: انجام برخی تمرینات یوگا به کاهش سردردهای میگرنی کمک می کند.

۴ حرکت ورزشی برای درمان میگرن

سردردهای میگرنی در نتیجه انجام برخی تمرینات یوگا بهبود پیدا می کنند. این تمرینات ورزشی، علاوه بر ژست های فیزیکی، شامل تنفس عمیق و مدیتیشن هستند. پژوهش ها نشان داده است انجام تمرینات یوگا، استرس را که یکی از دلایل رایج میگرن است، تسکین می دهند.

به گزارش خط سلامت در حالی که انجام تمرینات یوگا جایگزینی برای مصرف دارو نیست، اما یک درمانی مکمل به حساب می آید. یک مطالعه در سال 2020 که در مجله پزشکی Neurology منتشر شد، نشان داد  افراد مبتلا به میگرن که به مدت 3 ماه یوگا انجام داده‌اند، سردردهای کمتری نسبت به افرادی که فقط دارو مصرف کرده‌اند، گزارش کرده‌اند. در این مطلب به معرفی برخی از بهترین حرکات ورزشی برای تسکین سردرد می پردازیم.

۴ حرکت یوگای برای درمان سردرد

یکی از دردهای آزاردهنده، سردرد است. همه ما زمانی به سردرد مبتلا شده‌ایم و می‌دانیم که چنین دردی کارهایمان را مختل می‌کند. برخی از حرکات ورزشی یوگا در درمان سردرد موثر است.

 اگر مدام به سردرد مبتلا می‌شوید و این مشکل برایتان آزاردهنده است، یوگا، آرامش‌سازی و مدیتیشن بهترین روش‌های درمان طبیعی است و اگر آنها را انجام دهید، نیازی نیست مسکن مصرف کنید.

۴ حرکت یوگای زیر برای درمان سردرد به نظر آسان می‌رسند. اما اگر هنگام سردرد این حرکات را انجام دهید، سخت خواهد بود. بنابراین باید کمی به خودتان فشار بیاورید تا دردتان بدون مصرف مسکن درمان شود.

اوتاناسانا (خم شدن به جلو)

6001674

در این حرکت باید به آرامی به جلو خم شوید و در همان حال که پاهایتان را صاف نگهداشته‌اید، انگشتان یا پشت پاشنه‌هایتان را بگیرید. در این حالت ۲۰ ثانیه تنفس عمیق انجام دهید. تنش در گردن و بالای پشت‌تان برطرف می‌شود و در کاهش سردرد موثر است.

 پادوتاناسانا (کشش گردن)

ورزش+ کاهش سردرد

پاها را مانند تصویر باز کنید و به سمت جلو خم شوید، به‌طوری که سر و دست‌هایتان درست مانند تصویر در سمت پایین و مابین پاها و دست‌هایتان قرار بگیرد. سپس ۳۰ ثانیه تنفس عمیق انجام دهید. در این وضعیت خون به سمت بالاتنه و سر جریان می یابد و از سردرد کاسته می‌شود.

حرکت عقاب

6001677

برای انجام این حرکت، بنشینید و سپس بازوی راست خود را بالا بیاورید و آن را دور بازوی چپ خود بپیچید و تاجایی‌که می‌توانید کف دست‌ها را به هم نزدیک کنید. این حرکت گرفتگی شانه‌ها را برطرف کرده و سردرد را برطرف می‌کند.

گموکاسانا (وضعیت سیمای گاو)

6001678

اگر درد شانه ندارید یا ماهیچه و بافت‌های پیوندی (رباط) بدن‌تان مشکلی ندارند، می‌توانید این حرکت را برای درمان سردرد انجام دهید. مانند تصویر بنشینید و پاهایتان را ضربدری قرار دهید. آرنج‌هایتان را خم کرده و دست‌هایتان را از پشت سر به هم برسانید. این حرکت هم با باز کردن گرفتگی‌های شانه‌های موجب درمان سردرد می‌شود.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان