5 غذا که مغز را بیدار و سرشار از قدرت می کند

خط سلامت: صبحانه هر روز صبح اولین منبع انرژی مغز را تامین می کند. سوخت رسانی به مغز برای تمرکز، وضوح و عملکرد بهینه در طول روز کلیدی است.

5 غذا که مغز را بیدار و سرشار از قدرت می کند

امروزه، بیشتر مردم در ایالات متحده صبحانه را با غلات رنگارنگ ، نان شیرینی‌ها و ساندویچ‌های صبحانه بیش از حد، محصولات پخته شده با دسر و نوشیدنی‌های قهوه که به سختی از میلک شیک قابل تشخیص هستند، مرتبط می‌دانند.

به گزارش خط سلامت این اقلام محبوب اغلب مملو از قندها و کربوهیدرات های ساده هستند که باعث افزایش اولیه قند خون و به دنبال آن سقوط قند می شود. آنها همچنین به التهاب عصبی (التهاب در اطراف مغز) که با مه مغزی و تمرکز ضعیف مرتبط است، کمک می کنند. 

متخصصان می گویند وقتی از خواب بیدار می شوید یک لیوان آب برای مبارزه با کم آبی و اضطراب بخورید.

پس از آن، در اینجا پنج مورد از غذاهای مورد علاقه من برای مغز آورده شده است. آنها سرشار از مواد مغذی کلیدی و ترکیبات کاربردی هستند که انرژی، شفافیت و سلامت روانی بهتری را تقویت می کنند. 

پودینگ چیا

 پودینگ دانه چیا حاوی فیبر است که باکتری‌های سالم روده را تغذیه می‌کند و منجر به میکروبیوم کمتر ملتهب ، بهینه‌سازی ارتباط روده و مغز و تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی حامی خلق و خو می‌شود .

حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که دارای اثرات ضد التهابی قوی روی مغز است که به تقویت خلق و خو، دفع استرس و حفظ شناخت و حافظه سالم کمک می کند. 

درست کردن پودینگ از شب قبل آسان است: سه قاشق غذاخوری دانه چیا را با یک فنجان شیر نارگیل (یا شیر بدون شیرینی دلخواه خود)، یک قطره عسل و هر کدام یک قاشق دارچین و نمک دریایی ترکیب کنید. صبح آن را با آجیل، انواع توت ها و/یا تکه های نارگیل پر کنید.

اسکرامبل، املت یا فریتاتا پخته شده

اگر تخم مرغ بخشی از رژیم غذایی شماست، روز را با اسکرامبل، املت یا فریتاتای پخته شروع کنید. 

تخم مرغ مملو از چربی های سالم، پروتئین و ویتامین هایی است که برای سلامت مغز ضروری هستند. به عنوان مثال، زرده ها سرشار از ویتامین D و سروتونین هستند که به شما کمک می کند تا به تعادل مطلوب انتقال دهنده های عصبی برسید تا خلق و خو خود را تنظیم کنید.

توفو اسکرامبل

توفو یک پروتئین عالی و همه کاره است که سرشار از تریپتوفان و ایزوفلاون های سویا است که ارتباط ثابتی با کاهش علائم افسردگی دارد. 

 اسموتی سبز

اسموتی سبز روشن راهی سریع و آسان برای شروع روز با فیبر و فولات است. برای تولید انتقال دهنده های عصبی در مغز به فولات نیاز داریم - کمبود فولات در تعدادی از شرایط روانپزشکی از جمله افسردگی نقش دارد، در حالی که سطوح بهینه با بهبود خلق و خوی مرتبط است . 

سبزیجات برگدار مورد علاقه خود مانند اسفناج را به همراه چند عدد توت، پودر پروتئین و کمی کره بادام برای یک اسموتی غنی از مواد مغذی که می توانید با آن میل کنید، مخلوط کنید. 

از افزودن بیش از حد میوه یا هر نوع آب میوه برای پایین نگه داشتن قند آن و جلوگیری از ایجاد اختلال در میکروبیوم یا تجربه افزایش قند خون و خستگی خودداری کنید.

 لاته زردچوبه

لاته زردچوبه یک نوشیدنی مغذی و راهی باورنکردنی برای شروع صبح است.  یک فنجان شیر گیاهی شیرین نشده مورد علاقه خود را با زردچوبه و کمی فلفل سیاه ترکیب کنید. 

چیزی که دریافت می کنید یک ضد التهاب قوی است که به کاهش علائم اضطراب، افزایش انرژی و پاکسازی مه مغز برای تمرکز در طول روز کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان