آیا قهوه بدون کافئین حاوی افزودنی سرطان زا است؟

خط سلامت: حامیان سلامت مصرف کننده از سازمان غذا و دارو درخواست می کنند تا یک ماده شیمیایی کلیدی، متیلن کلراید را که برای کافئین زدایی دانه های قهوه استفاده می شود، ممنوع کند. در حالی که این ماده شیمیایی تقریباً به طور کامل در طول فرآیند کافئین‌زدایی حذف می‌شود، طرفداران می‌گویند که یک قانون فدرال تقریباً ۶۶ ساله که کمتر شناخته شده است، آژانس را موظف می‌کند این افزودنی را ممنوع کند زیرا ثابت شده است که باعث ایجاد سرطان در جوندگان می‌شود.

آیا قهوه بدون کافئین حاوی افزودنی سرطان زا است؟

بر اساس داده‌های گردآوری‌شده توسط گروه حمایتی Clean Label Project، متیلن کلراید، یک پاک‌کننده رنگ مصرفی که از آن زمان ممنوع شده است، تقریباً توسط تمام شرکت‌های بزرگ قهوه در ایالات متحده، از جمله Starbucks و Dunkin' Donuts استفاده می‌شود. این ماده به عنوان یک حلال عمل می کند و به کافئین موجود در دانه های قهوه متصل می شود، بنابراین می توان آن را دور انداخت.

به گزارش خط سلامت صنعت قهوه و طرفداران آن می گویند که وضعیت مشابهی با متیلن کلراید در حال انجام است. این ماده شیمیایی در یک فنجان قهوه بدون کافئین که پس از کافئین زدایی در دمای بالا برشته می شود، عملاً غیرقابل تشخیص است.

جیمز کوفلین، مشاور سم شناسی مواد غذایی در صنعت قهوه، که تلاش برای ممنوعیت این ماده شیمیایی را "بسیار بد تصور" می گوید: "در آبی که کافئین خود را با آن دم می کنید، کلرید متیلن بیشتری نسبت به دانه های بو داده بدون کافئین وجود دارد." در واقع، صنعت قهوه استدلال می‌کند ممنوعیت این ماده در واقع به سلامت کلی مصرف‌کنندگان آسیب می‌رساند و «مصرف‌کنندگان آمریکایی را از مزایای سلامتی مستند متعدد مرتبط با نوشیدن قهوه بدون کافئین، از جمله افزایش طول عمر و کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های متعدد محروم می‌کند».

احتمال ابتلا به سرطان مرتبط با نوشیدن قهوه بدون کافئین بسیار کم است. FDA در سال 1985 تخمین زد که خطر ابتلا به سرطان برای مصرف کنندگان بدون کافئین یک در یک میلیون است - اگرچه طرفداران معتقدند که این تخمین احتمالاً قدیمی است. 

آنها همچنین استدلال می‌کنند که کافئین‌زدایی قهوه، افرادی را که در کارخانه‌های قهوه کار می‌کنند، در معرض خطر غیرضروری قرار می‌دهد، حتی اگر مصرف‌کننده نهایی احتمالاً کاملاً ایمن باشد. آژانس حفاظت از محیط زیست در سال 2019 استفاده از متیلن کلراید را به عنوان پاک کننده رنگ مصرفی ممنوع کرد، زیرا دریافت که استفاده از آن در "حذف رنگ و پوشش خطری غیرمنطقی برای سلامت انسان دارد."

بیشتر از همه، طرفداران می گویند دلیلی برای ممنوع نکردن این ماده شیمیایی وجود ندارد، زیرا راه های دیگری، هرچند گران تر، برای کافئین زدایی قهوه وجود دارد.

این اولین بار نیست که فشاری برای ممنوعیت این ماده وجود دارد. در سال 1987، گروه حمایت از شهروندان عمومی از FDA در تلاش برای ممنوعیت اجباری شکایت کرد. این تلاش زمانی خنثی شد که یک قاضی حکم داد که FDA هنوز قانونی بودن ماده شیمیایی را بررسی می کند و بنابراین در آن زمان نمی توان از آن شکایت کرد.

در دهه‌های پس از آن حکم، متیلن کلرید محبوب‌ترین روش برای کافئین‌زدایی قهوه باقی مانده است.

تلاش‌های مجدد آخرین نشانه‌ای از فشار مجدد در میان طرفداران ایمنی مواد غذایی برای سرکوب افزودنی‌های بالقوه سرطان‌زا است. بخش عمده ای از این کار را می توان به صندوق دفاع از محیط زیست ردیابی کرد، که درخواست هایی را که صنایع غذایی معمولاً برای درخواست مجوز از تنظیم کننده ها برای معرفی یک افزودنی جدید در عرضه مواد غذایی استفاده می کند و در عوض مجبور به ممنوعیت یک محصول موجود می شود، تنظیم کرده است.

هنوز مشخص نیست که چه افزودنی غذایی می تواند در مرحله بعدی به چالش کشیده شود، اگرچه طرفداران از چندین ماده شکایت کرده اند، از شیرین کننده های مصنوعی آسپارتام و ساخارین گرفته تا نگهدارنده های BHA و TBHQ، که همگی نشان داده شده است که باعث ایجاد سرطان در حیوانات می شوند و هنوز در بازار موجود است.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان