اگر این ویژگی های شخصیتی را ندارید، ازدواج تان به طلاق ختم می شود

خط سلامت: ازدواج برای همه افراد مناسب نیست و همه لایق نیستند که ازدواج کنند در اصطلاح این افراد به بلوغ عاطفی نرسیده اند.

اگر این ویژگی های شخصیتی را ندارید، ازدواج تان به طلاق ختم می شود

  ازدواج نیازمند رسیدن  به بلوغ عاطفی ، مسئولیت پذیری و تعهد است واگر فردی به این موارد دست نیافته باشد در ازدواج به موفقیت نمی رسد

به گزارش خط سلامت ازدواج مانند هر مساله دیگری نیاز به رشد دارد ولی اغلب رشد جسمانی در این  مورد لحاظ می شود. در زیر نکاتی را مطرح

می کنیم که از آن برخوردار نیستید ازدواج نکنید

 

ویژگی های شخصیتی برای ازدواج

اگر از گذشت، صبر و بردباری در خود نشانی دارید به سراغ ازدواج بروید زمانی برای شروع یک زندگی مشترک تصمیم بگیرید. که از استقلال و توان کافی خود برای اداره یک خانواده جذیذ مطمئن هستید.

زمانی را برای جاری شدن صیغه عقد  مطلوب بدانید که از خواست ها و نگرش های یکدیگر باخبرید و می دانید که هر دو هدفی مشترک را دنبال می کنید برای رسیدن به این شناخت، مدتی به یکدیگر فرصت دهید.

در این دنیای بزرگ هیچ دو نفری مانند هم نیستند تفاوت های بارز میان دو خواهر و یا دو برادر که هر دو زاده یک مادر و پدر هستند، خود گویای این مسئله است بنابراین مبنای تفاهم را معیارهای اصلی و اساسی برگزینید توقف و ایستادن بر اصول فرعی یکدیگر چندان کمکی به بهبود روابط زناشویی نخواهد کرد.

قبل از ازدواج به مسئله اعتیاد به طور جدی بیندیشید و از عدم اعتیاد همسرتان به هر گونه مواد مخدر،اطمینان کامل حاصل کنید نگذارید امید به ترک کردن ویا ترک دادن سبب شروع یک زندگی پر مشکل شود.

برای داشتن یک زندگی خوب و توام با آرامش،به شیوه زندگی انتخابی خود عشق بورزید چشم وهم چشمی، حسادت وتجمل پرستی، بار سنگین زندگی های امروز را از دوش هیچ زوج جوانی بر نداشته است. به راستی که کم کردن توقعات، گنجینه ای بزرگ برای ساختن آینده یک زوج جوان است.

تجربه ها بار ها ثابت کرده که زوجی موفق و سربلند هستند که در کشاکش زندگی در کنار هم ،یار هم هستند در کنار هم در شادی ها می خندند و در سختی و رنج ها با هم به جنگ مشکلات می روند.

اشتباهات یکدیگر را می بخشند و موفقیت های یکدیگر  را جشن می گیرند، براستی زن و شوهرهایی که به جای در کنار هم بودن، مقابل یکدیگر می ایستند و زندگی می کنند، نه زندگی که نبردی سخت می کنند.

به یاد بسپارید گفتن کلمات محبت آمیز، ذکر محسنات یکدیگر و یادآوری اینکه همسرتان را دوست می دارید و به وجودش در کنارتان افتخار می کنید، کلمات یا جملات متخص دوران آشنایی و اوایل ازدواج نیستند انسان ها نیاز به شنیدن مهر یکدیگر دارند آنچه در دل و ذهن تان می گذرد را صادقانه به زبان آورید که خود یکی از عوامل مهم در بقای زندگی زناشویی است.

بد نیست اگر بدانیم استفاده از تجربیات و نظریات دیگران مترادف با دخالت آنها در زندگی زناشویی ما نیست، چه بهتر اگر تجربیات گذشت گان مان را سر مشق کنیم و خود کاشف شادی های دیگر باشیم.

اگر در برخی مسائل با یکدیگر اختلاف نظر دارید هرگز فرزندانتان رااز آن مطلع نکنید در مقابل فرزند، پدر و مادر عنصری واحد و جدابب ناپذیرند که حرفشان و قولشان یکی است.

دوستی سرلوحه بهترین نوع رابطه هاست که نه در شناسنامه و نه در هیچ جای دیگرثبت نمی شود، اما عمیق و بی پیرایه است بهترین والدین آنهایی هستند که با فرزندانشان دوست و رفیق اند بهترین زوجهانیز آنانی هستند که قبل از این که به یادشان بیاید که زن و شوهر یکدیگرند بدانند که دوست هم هستند رابطه صمیمانه و خالصانه توام با درک و حفظ احترام همدیگر شاید یکی از عوامل مهم تضمین کننده بقای یک زندگی است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان