طلاق برای مردان سخت تر است یا زنان + علل

خط سلامت: روابط که به پایان می رسد، زنان بهتر از مردان از پس این جدایی بر می آیند.

طلاق برای مردان سخت تر است یا زنان + علل

مردان پس از جدایی از نظر عاطفی عملکرد خوبی ندارند. بیش از نیمی از آنها نتایجی را نشان دادند نشان دهنده افسردگی خفیف تا متوسط ​​بود و از این افراد، تقریباً نیمی گفتند در دو هفته قبل افکار خودکشی را تجربه کرده اند.

به گزارش خط سلامت این موضوع نگران‌کننده است زیرا، به گفته نویسندگان این مطالعه، مردان مطلقه هشت برابر بیشتر از زنان مطلقه در معرض خودکشی هستند

تعجبی ندارد وضعیت مردان پس از پایان یک رابطه عاشقانه بدتر از زنان می شوند. با استناد به مطالعات 58 درصد از مردان در مقابل 47 درصد از زنان نشان دادند ازدواج برای آنها بسیار مهم است این یک تغییر بزرگ است.

عامل دوستی

به گفته ریوز، عامل اصلی که زنان را پس از پایان روابط شناور می کند، شبکه های دوستی آنهاست. زنان صرفاً در حفظ روابط نزدیک با دوستان خود در طول سال‌ها مهارت بیشتری دارند، که به خوبی به آنها کمک می‌کند زمانی که نیاز به صحبت کردن، گریه کردن یا صرفاً بیان وضعیت عاطفی خود دارند. در مقابل، ریوز آنچه را «رکود دوستی مردانه» می‌نامد، که می‌تواند به مردان آسیب برساند، زمانی که آنها بیشتر به همراهی محکم نیاز دارند.

در حالی که زنان زمان و تلاش خود را صرف حفظ روابط دوستانه خود می کنند، مردان به احتمال زیاد بیشتر انرژی عاطفی خود را بر روی روابط عاشقانه خود متمرکز می کنند.

ارزیابی مهارت های عشق

ما برای عشق به دنیا آمده ایم. حسی ذاتی از خوبی خود، خوبی دیگران و زندگی داریم. ما عشق ورزیدن را از طریق تعامل یاد می گیریم. اگر آنها خوب پیش بروند، ما به انسان های دوست داشتنی تبدیل می شویم. اگر این کار صورت نگیرد، روابط ممکن است آسیب ببیند. این مسابقه می تواند زخم ها (کمبود عشق) را آشکار کند، بنابراین می توانید شروع به درمان آنها کنید وعشق بیشتری را در زندگی خود بیاورید.

انزوا و انتظارات فرهنگی

ساختار روابط زن و مرد امروزی در بسیاری از موارد بسیار متفاوت از آنچه در طول تاریخ بوده است، است. زنان دیگر مانند گذشته از نظر اقتصادی به مردان وابسته نیستند.

سیلوستری، در پنسیلوانیا توضیح می دهد: مردان به دلایل مختلفی منزوی تر هستند. زنان اجتماعی ترند. به گفته سیلوستری، افراد بخش سالمی از عزت نفس خود را از گروه بندی های اجتماعی دریافت می کنند، چیزی که مردان اغلب فاقد آن هستند و هنگامی که جدایی - یا هر موقعیت دشواری - رخ می دهد، نداشتن آن حمایت می تواند برای مردان بسیار دشوار باشد.

برخی از کارشناسان همچنین به انتظارات فرهنگی جامعه از مردان اشاره می کنند - چیزی که می توان آن را مردانگی سمی نامید - به عنوان یکی از دلایلی که مردان پس از جدایی دست و پا می زنند. دیوید تزال، روانشناس نیویورک، می گوید: از نظر اجتماعی برای یک زن قابل قبول است که بعد از جدایی گریه کند، با دوستانش صحبت کند، بستنی بخورد، یک شب دخترانه داشته باشد. مردها نمی دانند چگونه این احساس را داشته باشند. سطح متفاوتی از احساسات وجود دارد که مردان در جامعه ما مجاز به ابراز آن هستند.

برای مثال، تزال می‌گوید مردی جدا می‌شود، ممکن است از دوستانش بشنود که بهترین راه برای غلبه بر ناامیدی این است که در اسرع وقت شخص دیگری را پیدا کند تا با او رابطه جنسی داشته باشد، در حالی که زنان معمولاً رفتار متفاوتی دارند.

تزال احساس می‌کند که این احساس را می‌توان به مفهومی فراگیر از مردانگی که دارای مولفه‌ای زن‌ستیزانه است، تقلیل داد و به این ایده کمک می‌کند که داشتن یک شریک برای اهداف صرفاً جنسی مهم‌تر از داشتن یک رابطه است.

برخی از مردان ممکن است به این توصیه توجه کنند و دست به یک سری کارهای بی معنی بزنند، حتی اگر قلبشان در آن نباشد، فقط به این دلیل که احساس بی کفایتی و ناامنی می کنند. همچنین ممکن است نحوه رفتار بسیاری از مردان در پی جدایی یک مکانیسم محافظتی از خود باشد که ریشه در خودشیفتگی دارد.

تزال توضیح می دهد مردان با خشم واکنش نشان دهند. آنها ممکن است حالت تدافعی بگیرند و شریک قبلی خود را تحقیر کنند، در حالی که زنان بیشتر در مورد کارهای اشتباهی که ممکن است انجام داده اند و باعث پایان دادن شده اند فکر کنند.

او توضیح می‌دهد: جامعه به مردان برای رفتار مانند پسران پاداش می دهد، اما این هیجان اغلب از بین می رود و وقتی زنی کارها را به پایان می رساند، مرد گیج می شود و نمی تواند به دنبال کمک باشد که برای بهبودی او لازم است.

سیلوستری خاطرنشان می کند: در پایان، حرکت رو به جلو معمولاً در مورد عمیق کردن چیزهای خود و انجام کارهای شخصی است. مشکلات بدون دانش منجر به رشد نمی شود.

تزال می‌گوید: فکر می‌کنم مردان، به‌ویژه نسل‌های جوان‌تر، احتمالاً از نظر عاطفی سالم‌تر هستند. بسیاری از دانشجویان از توصیف وضعیت عاطفی خود برای استادان راحت هستند، انتظار دارند در ضرب الاجل ها آزادی عمل داشته باشند اما مسئولیت شکست خود را در انجام کار به عهده نمی گیرند.

نکات تخصصی برای کمک به بهبود مردان

کارشناسان می گویند راه های سالمی برای عبور از این از دست دادن وجود دارد.

احساسات دشوار

نمی توان از این واقعیت گذشت که جدایی های عاشقانه آسیب می زند. تزال می‌گوید: چه نیاز داشته باشید که با خودتان روبرو شوید یا به یک دوست تأیید کنید، که با این واقعیت دردی را تجربه می کنید که طبیعی است.

به دوستان نزدیک روی آورید

ریوز هشدار می‌دهد هنگام شروع یک رابطه جدید، دوستی‌ها را کنار نگذارید. در گذشته، زنان به طور سنتی برای حمایت اقتصادی به ازدواج متکی بودند در حالی که مردان برای حمایت روانی به ازدواج متکی بودند. اکنون، زنان از نظر مالی و حرفه‌ای پیشرفت کرده‌اند و از بسیاری جهات کمتر به مردان متکی هستند، بسیاری از مردان هنوز وابستگی روانی ناسالم به همسر خود دارند.

به دنبال حمایت از طریق گروه های اجتماعی باشید . در حالی که شبکه‌های آنلاین ممکن است حس ارتباط ایجاد کنند، معاشرت حضوری بسیار مهم است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان