مسابقه جنسی را تعطیل کنید / این رالی ذهنی واقعی نیست

خط سلامت: رابطه جنسی افراد کمتر از قبل شده است، اما سوالی که در واقع نگرانی افراد را نشان می دهد این است که هر چند وقت باید رابطه جنسی داشت؟

مسابقه جنسی را تعطیل کنید / این رالی ذهنی واقعی نیست

به گزارش خط سلامت استرالیایی ها به طور متوسط ​​یک یا دو بار در هفته رابطه جنسی دارند. برای بریتانیایی ها کمتر از یک بار در هفته است، در حالی که آمریکایی ها گزارش می دهند دو تا سه بار در هفته رابطه جنسی دارند.

نمی‌توان به طور قطع بدانیم افراد واقعاً چند بار رابطه جنسی دارند. برخی از افراد ممکن است به اشتباه یا عمدی فراوانی جنسی خود را گزارش کنند.

منظور از رابطه جنسی چیست؟

برخی از مطالعات به سادگی از شرکت کنندگان می پرسند چند وقت یکبار رابطه جنسی دارند. دیگران آن را به طور خاص تعریف می کنند، مانند فعالیت با شخص دیگری که شامل تماس جنسی و هیجان جنسی است.

برخی از افراد، چه در یک رابطه باشند و نباشند، هرگز یا تقریباً هرگز رابطه جنسی ندارند. دیگران هر روز رابطه جنسی دارند. در افراد بسته به فرصت های جنسی، وضعیت سلامتی و سایر عوامل می توانند از سال به سال متفاوت باشند.

میانگین رابطه جنسی

اینکه هر چند وقت یک بار رابطه جنسی داریم به ژن، زیست شناسی و شرایط زندگی بستگی دارد. از نظر بیولوژیکی، اگر زوجین حداقل دو بار در هفته رابطه جنسی داشته باشند، احتمالاً در شش روز در ماه که زن قدرت باروری دارد، رابطه جنسی حداقل یک بار اتفاق می افتد بنابراین این زوج نسبت به سایر زوج هایی که کمتر رابطه جنسی دارند، احتمال بیشتری برای تولید مثل دارند.

موفقیت باروری می تواند منجر به انتخاب ژنتیکی رفتارها شود به عبارت دیگر افرادی که به طور مکرر رابطه جنسی دارند، ممکن است احتمال بیشتری برای بچه دار شدن داشته باشند.

اما میزان فشار ژنتیکی برای داشتن رابطه جنسی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. شرایط زندگی ممکن است در تعداد دفعات رابطه جنسی نقش داشته باشد. کار، مراقبت از کودک، کار در خانه، تلفن های هوشمند و…

رابطه جنسی و فناوری

فناوری گاهی اوقات می تواند مانع رابطه جنسی شود. در واقع، استرالیایی ها و آمریکایی ها نسبت به دهه های گذشته رابطه جنسی کمتری دارند.

استرالیایی ها در سال 2013 حدود 20 برابر کمتر از یک دهه قبل رابطه جنسی داشتند. آمریکایی ها در سال 2014 به طور متوسط ​​9 برابر کمتر از یک دهه قبل رابطه جنسی داشتند.

چه کسی بیشترین و کمترین رابطه جنسی را دارد؟

افرادی که شریک ثابتی دارند بیشتر از کسانی که ندارند رابطه جنسی دارند و کسانی که اخیراً با شخص دیگری وارد رابطه جنسی شده اند، بیشتر رابطه جنسی دارند.

زوج‌ها در اواخر بارداری و سال‌های پس از تولد فرزند کمتر تمایل به رابطه جنسی دارند. کمبود فرصت و سلامت ضعیف نیز با نرخ پایین رابطه جنسی مرتبط است.

کاهش میزان رابطه جنسی

یکی از قوی‌ترین پیش‌بینی‌کننده‌های کاهش تناوب جنسی، افزایش سن است. با بالا رفتن سن فراوانی رابطه جنسی کاهش می یابد.

هیچ کس به طور قطع نمی داند که چرا اینگونه است، اما ممکن است تا حدی به این دلیل باشد که بسیاری از افراد مسن مدت طولانی را در یک رابطه سپری کرده اند. رضایت از رابطه در طول زمان کاهش می یابد و احتمالاً منجر به کاهش علاقه جنسی در شریک زندگی آنها می شود.

همچنین، با افزایش سن، افراد با مشکلات سلامتی بیشتری مواجه می شوند و انرژی کمتری دارند. مردان با افزایش سن ممکن است توانایی به دست آوردن یا حفظ نعوظ را از دست بدهند.

رابطه جنسی و شادی

رابطه جنسی بیشتر لزوما شما را شادتر نمی کند. اکثر مردم از رابطه جنسی لذت می برند و معتقدند رابطه جنسی به درک لذت آنها از زندگی می افزاید.

هرچه تعداد دفعات رابطه جنسی بیشتر باشد، احتمال اینکه یک زوج از رابطه خود احساس رضایت کنند بیشتر است. به نظر می رسد این میزان یک بار در هفته باشد. در سطوح بالاتر از آن، به نظر نمی رسد با رفاه و شادی مرتبط باشد.

میزان رابطه جنسی

نیمی از استرالیایی های متاهل از میزان رابطه جنسی خود راضی هستند. از نظر روان‌شناختی، زوج‌ها اگر هر چند وقت یکبار رابطه جنسی داشته باشند، خوشحال‌تر هستند.

اما تصور آنها از اینکه زوج های دیگر چند وقت یکبار رابطه جنسی دارند نیز نقش دارد. زوج ها اگر فکر کنند بیشتر از سایر زوج ها رابطه جنسی دارند، خوشحال تر هستند . برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان