9 تکنیک علمی برای شادتر شدن + جدیدترین لیست روانشناسان

خط سلامت: برای اینکه شادتر به نظر برسید، لبخند بزنید، سرتان را بالا بگیرید و زبان بدن تان را باز نگه دارید . سعی کنید به جای نکات منفی، روی نکات مثبت تمرکز کنید و وقتی احساس ناراحتی می کنید، خود را با خودگویی مثبت تشویق کنید. این احتمال وجود دارد که در واقع خلق و خوی خود را تقویت کنید و احساس شادی بیشتری کنید.

9 تکنیک علمی برای شادتر شدن + جدیدترین لیست روانشناسان

چند راهبرد شادی که معمولاً توصیه می‌شود انجام اعمال تصادفی مهربانی است .

به گزارش خط سلامت در زیر برخی از راهکارهایی که موجب می شود شادتر باشید و احساس شادمانی پایدار کنید آورده شده است.

چگونه شادتر شوید

قدردانی را تمرین کنید

تحقیقات نشان می دهد ابراز قدردانی (مثلاً نوشتن نامه تشکر یا پیام متنی) می تواند شادی را به سرعت افزایش دهد و مزایای آن ممکن است تا یک روز ادامه داشته باشد.

اجتماعی تر باشید

وقتی افراد به ارضای نیاز خود به تعلق فکر می کنند، اغلب به ایجاد روابط صمیمی فکر می کنند مثلاً روابط عاشقانه ، دوستی های نزدیک. با این حال، معاشرت با غریبه ها می تواند مفید باشد و شادی را افزایش دهد. این امر به ویژه اگر در طول این تعاملات، رفتاری برونگرا داشته باشد (یعنی برونگرا ، قاطعانه و پرحرف) رفتار کند.

طوری رفتار کنید که انگار احساس خوشحالی می کنید

رفتار یک فرد معمولاً با وضعیت درونی او مطابقت دارد، اما این می تواند در جهت مخالف نیز عمل کند. به عبارت ساده همانطور که احساس نشاط می تواند تأثیر مثبتی بر رفتار بگذارد، رفتار به گونه ای که انگار از قبل خوشحال هستید، ممکن است روحیه شما را بهتر کند. پس هر از چند گاهی لبخند بزنید.

 تازگی اضافه کنید

از آنجا که ما عادت می‌کنیم، همان محرک‌های لذت‌بخش مانند گذشته ما را خوشحال نمی‌کنند. اضافه کردن تازگی یکی از راه های تجدید قدردانی ما از آنها است.

به جنبه روشن همه چیز نگاه کنید

افراد مثبت اندیش بیشتر احتمال دارد نیمه پر لیوان را ببینند. اگرچه اثرات بهبود خلق و خو این استراتژی‌ها ممکن است مدت زیادی طول نکشند، اما معمولاً باعث می‌شوند احساس بهتری نسبت به هر عامل استرس‌زایی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم، داشته باشیم.

به دیگران کمک کنید

یکی دیگر از راه های بالقوه برای افزایش شادی، کمک به افراد است. تحقیقاتی که به بررسی رفتارهای اجتماعی (مثلاً کار داوطلبانه، کارهای تصادفی محبت آمیز) می پردازد، بیشترین فواید عاطفی را از دادن پول دریافت کرده است. 

به "آینده بهتر" فکر نکنید

دانستن اینکه محصولی که دارید در آینده نزدیک بهبود خواهد یافت، اغلب خوشحالی فعلی را از محصول مذکور کاهش می‌دهد. به عنوان مثال یادگیری اینکه نسخه پیشرفته‌تر گوشی هوشمند شما به زودی عرضه می‌شود، می‌تواند لذت شما را از نسخه‌ای که دارید کاهش دهد.

زمان کمتری را به کارهای ناخوشایند اختصاص دهید

آیا از کارهای خانه به خصوص کارهایی مانند تمیز کردن یا جاروبرقی زدن لذت می برید؟ اگر نه. اختصاص زمان کمتر به این کارها ممکن است باعث افزایش شادی شود. چگونه؟ یک رویکرد این است که نیاز به کمال را کنار بگذارید و کارهایتان را سریع انجام دهید .

در مورد استفاده از تلفن و رسانه های اجتماعی هوشمندتر باشید

محدود کردن استفاده از تلفن هوشمند راه دیگری برای بهبود خلق و خو است به عنوان مثال هنگام گردش با دوستان، چک نکردن مداوم تلفن ممکن است حواس پرتی را کاهش و لذت را افزایش دهد. در مورد استفاده از رسانه های اجتماعی، پرهیز طولانی مدت با شادی بیشتر و رضایت از زندگی مرتبط است.

به غیر از 9 استراتژی فوق، نویسندگان تکنیک های دیگر را که اغلب توصیه می شود، به ویژه انتخاب یک رژیم غذایی سالم و تمرین مراقبه ذهن آگاهی ، تجزیه و تحلیل کردند . 

برخی از راهبردها برای تقویت شادی عبارتند از: تمرین قدردانی، اجتماعی بودن، شاد بودن، اضافه کردن تازگی به چیزهای آشنا، نگاه کردن به جنبه های مثبت چیزها و کمک به دیگران.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان