این ویتامین را بخورید پشه ها سراغ تان نمی آیند

خط سلامت: بسیاری از افراد عقیده دارند مصرف ویتامین B، به دفع حشرات و جلوگیری از گزیده شدن توسط آن ها کمک می کند.

 این ویتامین را بخورید پشه ها سراغ تان نمی آیند

بسیاری از افراد بر این باورند که مصرف ویتامین B ، احتمال گزیده شدن توسط پشه ها را کاهش می دهد. اما به نظر شما این ادعا تا چه اندازه حقیقت دارد؟

به گزارش خط سلامت متخصصان عقیده دارند هیچ مدرکی وجود ندارد که مصرف ویتامین B بتواند محافظت قابل توجهی در برابر نیش پشه ارائه دهد.

آیا مصرف ویتامین B به دفع حشرات کمک می کند؟

اما شما می‌توانید به طعمه مورد علاقه آن‌ها تبدیل نشوید. اگر می‌خواهید از نیش پشه جلوگیری کنید، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید؛ مثلا لباس مناسب بپوشید و از محصولات گزیدگی حشرات استفاده کنید. حالا بیایید ببینیم اصطلاح “ویتامین دافع حشرات“ تا چه حد حقیقت دارد؟

به نظر می‌رسد حداقل یک نفر در هر خانواده یا گروهی وجود دارد که بیشتر مورد نیش حشرات قرار می‌گیرد. برخی از دلایلی که پشه‌ها به سمت این افراد هجوم می‌آورند، مانند گروه خونی و دمای بدن، خارج از کنترل آن‌ها است. اما باز هم کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای محافظت از خود و فرزندانتان در برابر نیش پشه انجام دهید. آیا مصرف ویتامین ب یکی از این راه‌هاست؟

ویتامین B برای نیش پشه، افسانه یا وقعیت؟

شاید یکی از فراگیرترین درمان‌های خانگی که برای جلوگیری از نیش پشه معروف شده است، مصرف ویتامین‌های گروه B باشد. گزارش‌ها و بسیاری از شواهد شخصی در مورد اثربخشی این روش فراوان است، اما تعداد کمی‌ تحقیق علمی ‌وجود دارد که این ادعا را مورد آزمایش قرار داده‌اند.

مطالعات مربوط به دهه 1940 پس از مصرف ویتامین B نتوانستند اثباتی برای محافظت در برابر نیش پشه ارائه دهند. اخیرا، یک مطالعه در سال 2005 نشان داد هیچ مدرکی در رابطه با تاثیر جذب پشه‌ها به پوست داوطلبانی که مکمل‌های ویتامین B مصرف می‌کردند، وجود ندارد.

در حقیقت، اگر حتی شواهد علمی ‌متوسطی وجود داشت که مصرف مکمل‌های ویتامین می‌تواند از نیش پشه جلوگیری کند، قفسه‌های داروخانه‌ها پر از مکمل‌های خوراکی دافع پشه می‌شد. البته خیلی خوب است که بتوانیم روزی یک قرص برای جلوگیری از نیش پشه بخوریم، اما بعید است که به این زودی‌ها این اتفاق بیفتد.

تا آن روز بهتر است از محصولات دافع حشرات موضعی برای دور نگهداشتن این موجودات و لذت بردن از گردش در طبیعت استفاده کنیم.

 

تنها دو مکان در جهان وجود دارد که کاملا عاری از پشه هستند: قطب جنوب و ایسلند. اما این موجودات تقریبا همه جا وجود دارند و تقریبا غیرممکن است که مطمئن باشید هرگز توسط آن‌ها گزیده نخواهید شد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: مجله مثبت سبز 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان