خارش چشم این مرد جوان را کور کرد!

خط سلامت: خارش چشم مشکلی است که تقریباً همه افراد با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. خارش.چشم نوعی مشکل رایج برای چشم است که با بروز این مشکل، چشم‌ها متورم و قرمز می‌شوند.

خارش چشم این مرد جوان را کور کرد!

رایج‌ترین عامل بروز خارش چشم‌ها ، حساسیت است. چشم‌ها ممکن است به ذراتی واکنش نشان دهند که در هوای بیرون، هوای خانه یا محل کار وجود دارند.

به گزارش خط سلامت همه ما بارها در کودکی از بزرگ‌ترها شنیده‌ایم که نباید چشم‌ها را بخارانیم. حالا یک اتفاق عجیب در مالزی، به والدین دلیل بیشتری داده تا کودکان را از این کار منع کنند.

یک مرد جوان ۲۱ساله در مالزی، به‌خاطر خاراندن مدام چشمش، عملا بینایی خود را از دست داده و مجبور شده است پیوند قرنیه انجام دهد. محمد زبیبی به‌خاطر آلرژی مدام از خارش چشم رنج می‌برد و خاراندن چشم ، کار همیشگی او بود.

این خاراندن مدام در نهایت کار دست او داد و اوضاع چنان وخیم شد که مجبور شد به توصیه پزشکان، زیر تیغ جراحی برود. این جوان، سال‌ها تار می‌دیده و البته آن را جدی نمی‌گرفته تا اینکه شرایط بحرانی‌ و مجبور شد به چشم‌پزشک مراجعه کند.

پزشکان گفته‌اند به‌خاطر سال‌ها خاراندن، قرنیه او چنان دچار آسیب شده بود که باید با یک قرنیه سالم جایگزین می‌شد. کارشناسان می‌گویند که خاراندن چشم، آن‌هم اگر به‌صورت افراطی باشد، می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: همشهری

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان