چند بار در هفته باید رابطه جنسی داشت؟

خط سلامت: رابطه جنسی را چند بار در هفته باید داشت؟ متخصصان می گویند ریتم و فرکانس رابطه جنسی را باید تنظیم کرد.

چند بار در هفته باید رابطه جنسی داشت؟

رابطه جنسی چند بار در هفته باید باشد؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد و در مورد فراوانی رابطه جنسی پرسش می کنند. اما در برابر شمارش تعداد دفعات رابطه جنسی ، بهتر است به این فکر شود که افراد چقدر دوست دارند رابطه جنسی داشته باشند.

3 سوال در مورد رابطه جنسی

به گزارش خط سلامت وقتی صحبت از رابطه جنسی پیش می‌آید، واقعا چیزی به نام "نرمال" وجود ندارد. بهتر است سه سوال زیر را از خود بپرسید تا متوجه شوید آیا تعداد رابطه جنسی شما می‌تواند چیزی در مورد کیفیت واقعی رابطه جنسی تان به شما بگوید یا خیر.

ریتم رابطه جنسی

به گزارش خط سلامت مانند هر چیزی رابطه جنسی هم به دلایل مختلف در طول زمان تغییر می‌کند، اما اغلب زوج‌ها تمایل دارند که به نوعی با هم هماهنگ شوند. دانستن ریتم رابطه جنسی به زوجین کمک می کند زمانی که از این ریتم خارج شدند مطلع شوند و با هماهنگی هم دوبار به ریتم قبل بازگردنند.

فرکانس جنسی

چند عامل بر فرکانس جنسی تاثیر می گذارد. دوره‌های انتقالی به ویژه در زندگی جنسی سخت است: انتقال به دوره والد شدن، انتقال به شهر جدید، و ….. تحقیقات نشان داده‌است که انتقال به دوران بارداری نه تنها به دلیل استرس ناشی از این انتقال، بلکه به دلیل تغییرات فیزیکی که در دوران بارداری، زایمان و پس از زایمان رخ می‌دهد، می‌تواند مشکل ساز باشد. یک مطالعه نشان داد سطح استرس جدید والد شدن برای اولین بار تا یک سال پس از تولد کودک، به خصوص برای زنانی که برای اولین بار مادر می شوند، با رضایت جنسی آن‌ها مرتبط است. همچنین گذار به سمت والد شدن بر فراوانی رابطه جنسی تاثیر می‌گذارد زیرا زوجین باید صمیمیت جنسی را دوباره تعریف کنند.

تاثیر دوره‌های انتقال روی فرکانس جنسی

دوره‌های انتقالی روی فرکانس جنسی موثر است و می‌تواند جنبه‌های دیگری از رابطه را نیز شامل شود. وقتی افراد از رابطه جنسی شان راضی هستند، تعداد رابطه جنسی زیادتر می شود و گاهی افزایش تعداد رابطه جنسی موجب شادی در رابطه می شود. به سختی می توان گفت کدام یک اول روی می دهد، اما دانشمندان از مدت‌ها پیش پی به ارتباط روشن بین زندگی جنسی و روابط شده اند.

کیفیت یا کمیت؟

مطالات نشان داده‌است کیفیت بسیار مهم‌تر از کمیت است، بنابراین حتی در فرکانس جنسی پایین، بهتر است بررسی شود هر یک از این رویدادهای جنسی تا چه حد رضایت‌بخش است.

در مطالعه ای روشن شد زوج‌هایی که کم‌تر از یکبار در هفته رابطه جنسی داشتند، احساس می کردند در سلامت رابطه دچار کاهش شده اند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان