تمرینات ارتقا زندگی جنسی‌

خط سلامت: ازدواج و رابطه جنسی یکی از مهمترین دغدغه هایی است که افراد در گروه های سنی مختلف با آن دست و پنجه نرم می کنند. به اعتقاد پژوهشگران حوزه روانشناسی اگر زوج ها بتوانند رابطه جنسی رضایتمندانه ای را با هم تجربه کنند زندگی شان بر پایه آرامش بنیان خواهد داشت.

تمرینات ارتقا زندگی جنسی‌

تاثیر ورزش بر رابطه جنسی

به گزارش خط سلامت فعالیت های فیزیکی مستمر و مداوم (با شدت و مدت متوسط یعنی ۳۰ دقیقه در روز، سه روز در هفته با ضربان قلب ۱۲۰ تا ۱۵۰) به کاهش اختلالات عصبی، مشکلات عاطفی و سردی جنسی کمک می کند، بر کیفیت رابطه جنسی می افزاید و از بروز بسیاری از اختلالات و بیماری های روانی پیشگیری می کند.

ورزش و بهبود رابطه جنسی

فعالیت ورزشی منظم می تواند بهترین درمان برای بهبود زندگی جنسی باشد. دکتر پیت مک کال، متخصص فیزیولوژی فعالیت ورزشی می گوید: ۳ تا ۴ بار ورزش کردن در هفته می تواند کمک شایانی به بهبود رابطه جنسی ، انعطاف پذیری مرد یا زن داشته باشد. مک کال ۵ فعالیت ورزشی زیر را توصیه می کند:

انجام تمرینات قدرتی

انجام تمرینات قدرتی با تعداد ۱۰مرتبه تا مرز خستگی، با افزایش سطوح تستوسترون، قدرت و توان جنسی همراه است. تمریناتی مانند دراز نشست و شنای سوئدی با تقویت ماهیچه ها و تقویت شانه ها، سینه و عضلات شکم کمک خواهد کرد تا رابطه جنسی تقویت شود.

ورزش های کگل

انجام ورزش های کگل موجب بهبود رابطه جنسی و مناسب برای مردان نیز هست. زیرا این فعالیت ها می توانند به استقامت و کنترل کمک نمایند.

یوگا

یوگا باعث می شود فرد در حالات خلاقانه جدید قرار گرفته و بیشترین لذت را از رابطه جنسی خود ببرد و رابطه جنسی بهتری را تجربه کند. مک کال می گوید: «یوگا به انعطاف پذیری شما کمک می کند و منجر به رابطه جنسی بهتر می شود».

پیاده روی سریع

پیاده روی سریع، دویدن و سایر فعالیت های هوازی، به همان دلیلی که از حمله های قلبی جلوگیری می کنند، به زندگی جنسی نیز کمک می کند. این نوع فعالیت ها، رگ های خونی را پاک نگه می دارد.

شنا کردن

رابطه جنسی می تواند به صورت یک کنش مقاومتی باشد، شنا کردن در مسافت طولانی توان فرد را افزایش می دهد. مک کال می گوید: شنا کردن به میزان حداقل ۳۰ دقیقه، ۳ مرتبه در هفته استقامت جنسی را بالا می برد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان