قبل از دادن پیشنهاد ازدواج این 7 نکته را بخوانید

خط سلامت: چگونه پیشنهاد ازدواج بدهیم؟ اغلب افراد از اینکه پیشنهاد ازدواج شان با شکست و پاسخ منفی مواجه شود در تردید قرار دارند.

قبل از دادن پیشنهاد ازدواج این 7 نکته را بخوانید

  پیشنهاد ازدواج دادن مانند تمام کارهای دیگر نیاز به موقعیت و شرایط خاص خود را دارد.

به گزارش خط سلامت در زیر راههای که باعث م یشود  پیشنهاد ازدواج تان رد نشود آورده شده است.

پاسخ مثبت 

باید از قبل به اندازه کافی صحبت کرده و کاملاً از آن چه طرف مقابل از شریک زندگی اش انتظار دارد، آگاهی یافته باشید. درست است که می خواهید پیشنهاد برای او سورپریز باشد. نباید بی مقدمه دست به این کار بزنید.

هیچ کس را از قصد و تصمیم خود آگاه نسازید

ممکن است بخواهید که قصد خود را با دوستان و خانواده خود در میان بگذارید. اما عاقلانه است که این خبر را تنها با یکی دو تا از دوستان و یا نزدیکان صمیمی خود در میان بگذارید که و به آنها اطمینان داشته باشید که رازدار و محرم اسرار شما هستند.

صداقت و ابراز عشق

صرفنظر از آنکه کجا و چگونه پیشنهاد می دهید. باید با نهایت صداقت و ابراز عشق حقیقی شما نسبت به وی باشد. از قبل در مورد حرف هایی که می خواهید به او بزنید یادداشت بردارید آنها را از بر نکنید. در آن لحظه به وی بگویید که چرا وی یک فرد استثنایی است و شما خواهان او هستید می خواهید  که باقی عمر خود را با وی سپری کنید. 

زمان مناسب را بیابید

مکانی که پیشنهاد ازدواج می دهید می تواند رستوران،پارک، سینما و یا لب دریا باشد. اما بهتر است مکانی انتخاب کنید که برای هر دوی شما خاطره انگیز بوده وشما را به یاد خاطرات گذشته بیندازد فاکتور زمان نیز بسیار مهم است اگر وی شرایط سختی را سپری می کند و یا گرفتار دغدغه های شخصی و شغلی خود است و یا آنکه از کسی عصبانی است، زمان مناسبی برای این کار نیست.

انتظار همه نوع پیشامدی را داشته باشید

صرف نظر از همه نقشه ها پیش نرود امکان دارد امور دقیقاً آن طوری که شما و یا وی تصور می کردید پیش نرود خود را برای واکنش های احتمالی آماده کنید. او ممکن است دستپاچه شود و یا آن که کاملاً آرام و بی تفاوت باقی بماند. وی ممکن است جوابش خیر و یا شاید باشد. از پیش داوری و آنکه پاسخ وی چگونه خواهد بود، پرهیز کنید.

اگر پاسخ منفی بود مأیوس نشوید

همواره احتمال آن که وی به شما پاسخ مثبت بدهد وجود دارد. اما دلسرد نشوید با او صحبت کنید و علت عدم آمادگی وی را بپرسید. وی ممکن است تنها به زمان بیشتری نیاز داشته باشد و یا آن که مورد مناسبی برای شما نباشد. اگر این طور باشد بهتر است همین حالا پی ببرید تا آنکه پس از ازدواج.

زود و یا خیلی دیر پیشنهاد ندهید

زمان معینی برای پیشنهاد وجود ندارد اما بهتر است پس از تنها گذشت 2 هفته از آشنایی خود با وی پیشنهاد ازدواج ندهید! زمان پیشنهاد ازدواج هنگامی است که به یکدیگر متعهد شده باشید.

همچنین زیاد وقت خود را تلف نکنید شجاع باشید حرف دلتان را بزنید. اگر هم خیلی کمرو هستید، می توانید پیشنهاد خود را در قالب نامه ارسال کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان