حلقه ازدواج و مراسم تشریفاتی بزرگ چه تاثیری بر ازدواج و رابطه دارد؟ / دانشمندان علل روانی را فاش کردند

خط سلامت: ازدواج پایدار و موفق تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. تحقیقات نشان داده است هزینه مراسم عروسی و قیمت حلقه ازدواج تا حدودی تداوم زندگی مشترک را پیش بینی می کند.

حلقه ازدواج و مراسم تشریفاتی بزرگ چه تاثیری بر ازدواج و رابطه دارد؟ / دانشمندان علل روانی را فاش کردند

ازدواج پایدار و موفق به عوامل مختلفی بستگی دارد. از طرفی مشخص شده است بین طول مدت ازدواج و هزینه برای مراسم عروسی، رابطه معکوس وجود دارد.

به گزارش خط سلامت تحقیقات نشان می دهد هزینه ازدواج و قیمت حلقه هر دو با طول مدت ازدواج مرتبط است.

برخی تحقیقات نشان داده است هزینه بیشتر برای خرید حلقه نامزدی با ازدواج کوتاه مدت رابطه دارد. همچنین مشخص شده است خطر طلاق برای زوج هایی که هزینه های عروسی بالاتری دارند، بیشتر است.

ازدواج کوتاه مدت و هزینه سنگین برای عروسی

ازدواج پایدار و موفق به عوامل مختلفی بستگی دارد. از طرفی مشخص شده است بین طول مدت ازدواج و هزینه برای مراسم عروسی، رابطه معکوس وجود دارد؛ به این معنا که هزینه بیشتر برای خرید حلقه نامزدی با ازدواج کوتاه مدت رابطه دارد.

ازدواج2

چرا مراسم پرهزینه عروسی با ازدواج کوتاه مدت رابطه دارد؟

گاهی اوقات هزینه‌های زیاد برای مراسم عروسی ناشی از تکانشی بودن شخصیت است، به این صورت که زوج ها به شیوه ای غیر منطقی و بدون توجه به بودجه خود تصمیم می گیرند مراسم عروسی بسیار گران برگزار  کنند و همین امر باعث بروز  مشکلات مالی پس از تشکیل زندگی مشترک می شود. همین تکانشگری ( تمایل به تصمیم گیری هیجانی و فقدان تفکر منطقی)، منجر به اختلافات بیشتر در رابطه می شود و احتمال خیانت را افزایش می دهد .

پیش بینی طلاق از روی قیمت حلقه نامزدی 

مطالعه‌ای که در مجله Economic Inquiry منتشر شد، به دنبال بررسی این بود که چگونه هزینه حلقه با مدت زمان ازدواج مرتبط است؟  چیزی که محققان دریافتند این بود که در هر صورت، حلقه‌های گران‌تر  با ازدواج‌های کوتاه‌تر مرتبط هستند.

محققان ۳۱۵۱ بزرگسال را که به طور متوسط ​​۳۴ سال سن داشتند مورد بررسی قرار دادند. در مجموع، 68 درصد از شرکت کنندگان متاهل بودند و طلاق نگرفته بودند، در حالی که 32 درصد طلاق گرفته بودند. از شرکت کنندگان در مورد هزینه های عروسی آنها (و به طور جداگانه، هزینه حلقه نامزدی) و همچنین مدت زمان ازدواج آنها سؤال شد.

نتایج نشان داد تفاوت زیادی در میزان هزینه افراد برای حلقه نامزدی و اینکه آیا اصلاً حلقه نامزدی داشتند یا خیر وجود داشت. با توجه به جنسیت، آنچه محققان دریافتند این بود که هزینه‌های حلقه نامزدی تا حد زیادی با طول ازدواج ارتباطی ندارد. با این حال، دسته بندی های خاصی از مخارج مراسم عروسی و حلقه ازدواج با احتمال بالاتر طلاق مرتبط بود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان