رابطه جنسی در بن بست اضطراب + مضطرب ها 2 اختلال جنسی را تجربه می کنند

خط سلامت: رابطه جنسی با افزایش میزان اضطراب و افسردگی مرتبط است.

 رابطه جنسی در بن بست اضطراب + مضطرب ها 2 اختلال جنسی را تجربه می کنند

رابطه جنسی و بیماری روانی می توانند بر یکدیگر تأثیر بگذارند و حتی آنها را تداوم بخشند. آنچه محققان هنوز نمی دانند این است که چگونه یا چرا این اتفاق می افتد

به گزارش خط سلامت چگونه هشت مورد از رایج‌ترین اختلالات روانی می‌توانند بر فعالیت جنسی تأثیر بگذارند و چگونه کنترل کنید.

رابطه جنسی و اضطراب

آیا تا به حال در مورد عدم تطابق برانگیختگی شنیده اید؟ این مساله زمانی است که ذهن و بدن در هنگام رابطه جنسی با هم هماهنگ نیستند. وقتی ذهن تحریک نمی شود، بدن تحریک می شود یا برعکس و این اتفاق برای مردان و زنان مبتلا به اضطراب زیاد اتفاق می افتد.

 دکترجو کورت -  Joe Court- ، درمانگر جنسی، روان درمانگر و مدیر بالینی و موسس مرکز ارتباط در میشیگان می گوید: اضطراب یکی از بزرگترین عوامل اختلال نعوظ در مردان است. بسیاری از مردان در 20 و 30 سالگی هستیم بخاطر اختلال نعوظ  مراجعه می کنند.

 تحقیقات نشان داده است که اضطراب - به ویژه در آغاز زندگی جنسی یعنی زمانی که خودآگاهی و استرس در مورد عملکرد موضوعات بزرگی هستند بزرگترین و شایع ترین علت است.

کورت می‌گوید : نداشتن عملکرد آن‌ها را بیشتر مضطرب می‌کند که پس از آن اختلال نعوظ را تداوم می‌بخشد اما واقعاً در اینجا با  اختلال نعوظ روبرو نیستیم. این اضطراب است که با اختلال نعوظ تداخل می کند.

زنانی که با اضطراب دست و پنجه نرم می کنند، اختلال عملکرد جنسی را نیز تجربه می کنند و گاه دچار درد فیزیکی می شوند. از منظر فیزیولوژیکی، اضطراب می تواند بر احساس لذت در زنان مضطرب غلبه کند. در واقع، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد زنان مضطرب 10 برابر احساس درد را در رابطه جنسی تجربه می کنند.

چگونه مقابله کنیم

وقتی صحبت از صمیمیت به میان می‌آید، درمانگران جنسی تکنیکی به نام تمرکز حسی را توصیه می‌کنند تا به فرد کمک کند از ذهن خود خارج شود و با احساسات حسی خود ارتباط برقرار کند.

نکته این است زیاد به آنچه در حال رخ دادن است فکر نکنید و فقط آنچه را که اتفاق می افتد تجربه کنید. اگر شریک زندگی دارید، صحبت کردن در مورد زندگی جنسی ، اگرچه در ابتدا ناخوشایند است، اما می تواند کمک کند تا فرد کمی از اضطراب خود را برطرف کند.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان