این افراد با نمک اضافی می میرند+نمک پاش را دور کنید

خط سلامت: نمک به میزان محدودی باید در غذاها مصرف شود.

 این افراد با نمک اضافی می میرند+نمک پاش را دور کنید

نمک پیامد های منفی زیادی برای سلامتی بدن دارد.

به گزارش خط سلامت مصرف نمک نرخ ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش می دهد.

نمک و بیماری کلیوی

نمک منجر به افزایش فشار خون می شود. خوردن بیش از حد نمک باعث بیماری قلبی و سکته می شود. در یک مطالعه جدید از دانشگاه لوئیزیانا امریکا محققان دریافتند افرادی که اغلب به وعده های غذایی خود نمک اضافه می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری مزمن کلیوی هستند.

طبق توصیه های بهداشتی فدرال ایالات متحده، بزرگسالان نباید بیش از 2300 میلی گرم نمک در روز مصرف کنند که تقریباً برابر با یک قاشق چای خوری است. با این حال، با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، آمریکایی ها به طور متوسط ​​بیش از 3400 میلی گرم در روز مصرف می کنند.

مطالعات قبلی ارتباط بین مصرف زیاد نمک و بیماری های قلبی و همچنین نقص ایمنی، پوکی استخوان به دلیل از دست دادن کلسیم و به طور بالقوه سرطان معده را نشان داده اند. با این حال، اثرات آن بر عملکرد کلیه کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است. بر اساس CDC ، بیماری مزمن کلیه (CKD) بیش از یک نفر از هر هفت بزرگسال آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد و زمانی رخ می دهد که کلیه ها آسیب ببینند و نتوانند به طور موثر سموم و مواد زائد خون را فیلتر کنند. این مایعات و مواد زائد اضافی در بدن انباشته شود و منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر مانند بیماری قلبی و سکته شود.

چگونگی تاثیر نمک بر عملکرد کلیه

محققان مکانیسم های مختلفی را برای این ارتباط پیشنهاد کردند. اول اینکه مصرف زیاد سدیم با فعال شدن هورمون مسئول تنظیم نمک و آب در بدن مرتبط است. با این حال، سطوح بالای این هورمون با نارسایی کلیه مرتبط است. سطوح بالای نمک نیز استرس اکسیداتیو و التهاب را افزایش می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان