آیا مغز شما نمک دوست است؟+ دانشمندان علت را فاش کردند

خط سلامت: نمک بیش از حد منجر به افزایش فشار خون می شود. همچنین مشخص شده است مصرف بیش از اندازه نمک، خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد.

آیا مغز شما نمک دوست است؟+ دانشمندان علت را فاش کردند

نمک یکی از شناخته شده ترین مواد معدنی موجود در طبیعت است. برخی افراد غذای خود را با نمک فراوان می خورند در حالی که برخی دیگر به هیچ عنوان میلی به مصرف نمک ندارند. به گزارش خط سلامت دو مدار مغزی تعیین می کنند که میزان نمک موجود در غذا چقدر باشد.

نمک و میل به مصرف آن

نمک با مصرف زیاد سلامتی را تهدید می کند. دکتر یوکی اوکا - Yuki Oka-، نویسنده و استاد زیست‌شناس در دانشگاه توکیو می‌گوید: میل به مصرف نمک توسط انواع مختلفی از نورون‌ها کنترل می‌شود. محققان در مجله Cell گزارش داده اند مجموعه خاصی از نورون ها در بخش پیشین مغز، میزان شوری درک شده غذا را تعیین می کنند. 

نمک چگونه منجر به تشنگی می شود؟

مصرف نمک در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده یک مسئله اساسی است.

اتصال بدن و مغز

استفان لیبرلز - Stephen Liberls- پروفسور و محقق موسسه پزشکی هاوارد هیوز در دانشکده پزشکی هاروارد می گوید: مغز هزاران اطلاعات حسی را از قلب، ریه ها، معده، روده دریافت می کند.

مطالعات جدید نشان می دهد سلول های مغزی که میزان میل به مصرف نمک را تنظیم می کنند، به مواد هورمون مانندی به نام پروستاگلاندین ها پاسخ می دهند.

پروستاگلاندین ها بیشتر به دلیل نقش شان در ایجاد التهاب، تب و درد شناخته شده اند. اکنون مشخص شده است پروستاگلاندین ها میل فرد به مصرف نمک را تحت تاثیر قرار می دهد. شواهد نوید بخشی وجود دارد که نشان می دهد تولید یک داروی حاوی پروستاگلاندین، در منصرف کردن افراد از خوردن نمک زیاد نقش دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان