رویاهای جنسی پرده از چه چیزی بر می دارند؟

خط سلامت: رویاهای جنسی، به دیدن رویاهایی مربوط می شود که در آن فرد با یک محتوای جنسی سروکار دارد.

رویاهای جنسی پرده از چه چیزی بر می دارند؟

به گزارش خط سلامت رویاهای جنسی که در نوجوانان یا بزرگسالان هنگام خواب تجربه می‌شوند، نشان دهنده یک ذهن آشفته یا اختلال روانی نیستند.

علت دیدن رویاهای جنسی

اگرچه هیچ دلیل اثبات شده ای برای دیدن رویاهای جنسی وجود ندارد، برخی شواهد نشان می دهد، تجربه رویاهای جنسی با برخی عوامل مرتبط است:

سن و تغییرات هورمونی

رویاهای جنسی در سن بلوغ و نوجوانی رایج هستند؛ این قبیل رویاها می توانند در نتیجه تغییرات هورمونی که در این دوران رخ می دهد، تجربه شوند. با بالا رفتن سن، سطوح هورمونی، از جمله هورمون های جنسی ثابت می‌شود؛ بنابراین تعداد دفعات رویاهای جنسی کاهش می‌یابد.

تحریک بصری

دیدن محتوای جنسی، احتمال تجربه رویاهای جنسی را افزایش می دهد ولی در برخی موارد بدون دیدن مضامین جنسی، رویای جنسی گزارش شده است.

وضعیت بدن هنگام خواب

برخی از مطالعات نشان می دهد، دراز کشیدن روی شکم می‌تواند باعث ایجاد رویاهای جنسی شود؛ البته این یافته ها ثابت شده نیست.

رویاهای جنسی و افزایش اضطراب

برخی افراد پس از تجربه یک رویای جنسی ، پس از بیدار شدن از خواب عمیقا احساس اضطراب و تنش می کنند، به گونه ای که ممکن است ساعت ها از طریق شبکه های مختلف اینترنتی، به دنبال علت این پدیده باشند که چرا رویاهای جنسی می بینند؟

متخصصان اعلام کرده اند، لازم است در خصوص تجربه رویاهای جنسی به افراد، خصوصا جوانان اطلاعات داد تا اضطراب آن ها کاهش یابد. تحقیقات نشان داده است، فراوانی دیدن رویاهای جنسی در مردان بیشتر از زنان است.

در حقیقت، رویاهای جنسی بخشی عادی از زندگی هستند. این آگاهی به شما کمک می کند تا اضطراب مرتبط با دیدن رویاهای جنسی را کاهش دهید، اما اگر رویاهای جنسی با فراوانی بسیار بالا برای شما اتفاق می افتد، به گونه ای که ذهن شما را درگیر خود می کند؛ می توانید از یک روانشناس بالینی کمک بگیرید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان