این اضطراب عشق را نابود می کند / با این تکنیک ها رابطه را حفظ کنید

خط سلامت: با اضطراب رابطه بسیاری از افرادی را که دوستشان دارید را از دست می ده<strong>ید.</strong>

این اضطراب عشق را نابود می کند / با این تکنیک ها رابطه را حفظ کنید

به گزارش خط سلامت اگر اضطراب رابطه‌تان شدید شد و دائماً احساس نگرانی داشتید یا حتی علائم فیزیکی مانند درد معده، تپش قلب یا سردرد و… را تجربه کردید، کمک گرفتن بسیار مهم است.

چند راهکار غلبه بر اضطراب رابطه:

  • تحمل پریشانی را بیاموزید: وقتی از چیزی ناراحت هستید، راه‌هایی برای تسکین خود پیدا می‌کنید. در مورد اضطراب رابطه ، ممکن است سعی کنید با چک کردن تلفن همسرتان در هنگام حمام کردن و بررسی هر گونه پیام مشکوک، یا انتخاب دعوا، نگرانی های خود را کاهش دهید تا آن ها به شما اطمینان دهند که شما را دوست دارند. درعوض، فقط بنشینید و بدون انجام کاری احساسات خود را احساس کنید. با صبر کردن فقط یک دقیقه قبل از تسلیم شدن به این وسوسه شروع کنید تا تلفن آنها را چک کنید یا آنها را متهم کنید که می خواهند چه کاری انجام دهند، سپس دفعه بعد دو دقیقه و سپس پنج دقیقه امتحان کنید. عادت‌های بد را کنار بگذارید. تکنیک‌های تمرکز حواس، مانند تنفس عمیق و مدیتیشن، می‌توانند به شما کمک کنند تا احساسات ناخوشایند را تحمل کنید.
  • باورهای اصلی خود را بررسی کنید: میزان درستی حرف هایی را که مدام به شما زده شده را بررسی کنید مانند: "من لایق دوست داشته شدن نیستم" یا "من آنچه را که لازم است ندارم". در یک رابطه طولانی مدت باشید. بر اساس رابطه ای که در گذشته داشته اید، با یک درمانگر صحبت کنید تا بفهمید چه چیزی ممکن است زمینه ساز اضطراب شما باشد، و درک کنید که چرا این «حقایق» واقعاً ناقص هستند. باورهای ناقص می توانند نیروی باشند که شما رفتارهای اشتباه را تکرار کنید. «فرض کنیم پدرت وقتی بزرگ شدی به مادرت خیانت کرد و رفت. این می‌تواند منجر به این باور شود که ممکن است دائماً شریک زندگی خود را به خیانت متهم کنید تا زمانی که او در نهایت بگوید "دیگر نمی توانم این کار را انجام دهم" و بیرون برود." در برخی موارد، فردی که نگران خیانت همسرش است، حتی می‌تواند ابتدا با خیانت کردن رابطه را خراب کند.
  • خود را در مورد عواملی که باعث ایجاد یک رابطه سالم می شود آموزش دهید: خواندن چند کتاب کلاسیک درباره عشق از جمله 5 زبان عشق اثر گری چپمن و 7 اصل برای موفقیت در ازدواج اثر جان ام. این می‌تواند باعث شود که احساس اضطراب کمتری داشته باشید، زیرا در دلبستگی که شما و شریک زندگی‌تان ایجاد می‌کنید، احساس امنیت بیشتری می‌کنید.
  • صریح با شریک زندگی خود صحبت کنید: اگر شریک زندگی شما مایل است به یک زوج درمانگر مراجعه کنید. یک کاری که می توانید به تنهایی انجام دهید: بیاموزید که احساسات خود را بدون متهم کردن، اما با دقت و نگرانی واقعی با شریک زندگی خود در میان بگذارید.
  • به نوع رابطه ای که واقعاً می خواهید فکر کنید: همیشه به خاطر داشته باشید که دیدگاه ایده آل شما از یک رابطه عاشقانه و قابل اعتماد چیست. وقتی بتوانید به تضاد بین کاری که انجام می‌دهید و کاری که می‌خواهید انجام دهید نگاه کنید و ببینید که چگونه رفتار شما با ارزش‌های شما همخوانی ندارد، چرخش را آسان‌تر می‌کند و اصلاح رفتار صورت می گیرد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان