6 معجون خانگی برای کاهش استرس شب امتحان

خط سلامت: دمنوش های سنتی یکی از بهترین گزینه ها برای رفع خستگی و به دست آوردن انرژی دوباره است . در واقع با تهیه یک فنجان چای مقوی یا شربت خانگی می توان به قله موفقیت پل زد .

6 معجون خانگی برای کاهش استرس شب امتحان

با شروع فصل امتحانات معمولا رژیم غذایی  دانش آموزان هم تغییر می کند.

به گزارش خط سلامت گروهی از محصلان برای غلبه به استرس رو به مصرف تنقلات و چیپبس و پفک و فست فود می آورند و از این طریق می خواهند ، انرژی از دست رفته شان را بازیابی کنند ، گروهی دیگر نیز نسخه ای را که بزرگ ترها برای شان پیچیده اند ، اجرا کرده و مواد غذایی سالم را جایگزین می کنند .

شربت آرامش

در روزهای پر از استرس و تنش امتحان با  صرف یک فنجان  نوشیدنی آلبالو  می توان از سد امتحانات با آرامش عبور کرد .

عصاره  آلبالو برای کنترل بی خوابی ها و استرس های روزهای امتحان موثر بوده و حاوی آنتی اکسیدان های مفید برای افزایش تمرکز و بالا رفتن کارایی مغز است.

مدت زمان تهیه این نوشیدنی 10 دقیقه است . برای تهیه میلک شیک آلبالویی به 2 و یک چهارم فنجان آلبالوی بدون هسته یخ زده  یا دو فنجان نکتارآلبالو، یک فنجان بستنی وانیلی کم چرب ، یک فنجان شیر کم چرب و یک قاشق مربا خوری وانیل نیاز است.

آلبالو ، بستنی و شیر را در مخلوط کن ریخته و تا ترکیب شدن کامل مواد صبر کنید .در آخر وانیل را اضافه و میل کنید . همچنین می توان یک و یک چهارم فنجان آلبالو را با سه چهارم فنجان ماست کم چرب،یک قاشق غذاخوری جوانه گندم ، نصف فنجان آب پرتقال ، 2 قاشق غذا خوری شیرخشک ، یک قاشق غذا خوری عسل و نصف  قاشق چایخوری وانیل را در مخلوط کن ریخته و تا به دست آمدن  ترکیبی یکنواخت صبر کنید .

عصاره افزایش بازدهی

جوانه گندم نیز  غذای مفیدی برای روزهای امتحان به حساب می آید . این ماده مغذی حاوی اسید فولیک ، فیبر ،تیامین ، ویتامین ب 6،آهن ، ویتامین ای  ، منگنز ، پتاسیم ، روی ، فسفر ،منیزیم بوده و از خواص آن می توان به افزایش بازدهی مغز و افزایش تمرکز اشاره کرد چای جوانه گندم نیز گزینه مناسبی برای صرف عصرانه در یک روزبهاری با رنگ و بوی امتحان به حساب می آید .

معجون تقویت  تمرکز

نوشیدن شکلات داغ از نوشیدنی های پرطرفدار کوچک و بزرگ در دوران امتحانات است . شکلات داغ را می توان با طعم های مختلفی مصرف کرد و از فندق و دارچین و پودر بادام ، برای طعم  دار کردن و مقوی کردن شکلات داغ  کمک گرفت برای تهیه شکلات داغ تنها به 5 دقیقه زمان نیازاست  . دو قاشق غذاخوری شکر ،4 قاشق چایخوری پودر کاکائو تلخ ، یک فنجان شیر ، یک چهارم قاشق چایخوری وانیل و مقداری دارچین برای تهیه این نوشیدنی مورد نیاز است.

شکر ، پودر کاکائو و 2 قاشق غذاخوری شیر سرد را مخلوط کنید . فنجان را در مایکروفر قرار داده و قبل از به جوش آمدن باقی مواد را به آن اضافه کرده و به مدت یک دقیقه دیگر صبر کنید تا موادبه خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

رایحه انرژی زا

تحقیقات نشان می دهد خواص محرک موجود در دارچین با خستگی ذهنی و فکری مبارزه  می کند و تمرکز را افزایش می  بخشد.

این ادویه برای افرادی که می خواهند ، ساعات بیشتری از شب را بیدار بمانند و دچار افت قند خون  نشوند ، مفید است  استشمام رایحه دارچین قدرت حافظه را افزایش داده و غنی از مواد معدنی مانند آهن ، کلسیم  و منگنز است.

دمنوش انرژی زا

 محققان معتقدند ، دم کرده سنبل الطیب، هوشیاری را افزایش داده و با تجدید انرژی، اضطراب و تنش را از بدن دور می کند. گیاه چهل سکه نیز حافظه  را تقویت کرده و باعث افزایش  قدرت تمرکز می شود.همچنین چای  گل قاصدک، نیز برای رسیدن به آرامش مفید است .

 دوپینگ های خانگی

برای دانش آموزانی که در فصل امتحانات  دچار ضعف بدنی یا کاهش وزن شده اند ،  و به دنبال روشی می گردند  که  انرژی گذشته را بدست بیاورند ، نوشابه های انرژی زای خانگی کمک زیادی به آنها خواهد کرد ، علاوه براین قرار دادن مواد غذایی مثل شیره خرما ، انگور ،  موز و جوانه گندم با عطر دارچین و عسل  برای دانش آموزان  مفید است و انرژی لازم برای گذراندن یک روز سخت را به آن ها هدیه می دهد .

اگر می خواهید با طعم میوه هایی مانند موز  ، عصاره مرکبات وجوانه گندم  اعضای خانه را در عصر یک روز  امتحانی  به صرف  این نوشیدنی  مقوی دعوت کنید، یک چهارم فنجان موز را با سه چهارم فنجان ماست کم چرب،یک قاشق غذاخوری جوانه گندم ، نصف فنجان آب پرتقال ، 2 قاشق غذا خوری شیرخشک ، یک قاشق غذا خوری عسل و نصف  قاشق چایخوری وانیل  در مخلوط کن ریخته و تا به دست آمدن  ترکیبی یکنواخت صبر کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان