این اختلال روانی پسر و دختر ندارد !

خط سلامت: مطالعات نشان می دهد پسرها به اندازه دختران درگیر در خوردن غذای بی نظم می شوند. اختلالات خوردن نه تنها باعث ناراحتی فردی می شود، بلکه بار مراقبت های بهداشتی را نیز افزایش می دهد و تقریباً 65 میلیارد دلار در سال برای اقتصاد ایالات متحده هزینه دارد.

این اختلال روانی پسر و دختر ندارد !

به گزارش خط سلامت مداخله زودهنگام برای کاهش آسیب احتمالی به جوانان ضروری است، اما محققان اطلاعات محدودی در مورد چگونگی شروع اختلال در تغذیه و چگونگی تغییر آن قبل از رسیدن کودک به بلوغ دارند .

زمان شروع اختلالات خوردن

اختلالات خوردن اغلب در نوجوانی شروع می شود. آنها بیش از 28 میلیون نفر در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهند و شیوع رفتارهای غذایی نابسامان حتی بیشتر است.

متأسفانه، تحقیقات نشان می‌دهد اختلالات خوردن در سراسر جهان در طول همه‌گیری COVID-19 به دلیل استرس‌های اضافی بی‌سابقه‌ای که مردم تجربه کرده‌اند، افزایش یافته است. به ویژه نوجوانان تحت تأثیر قرار گرفتند .

بی نظمی خوردن چیست؟

اصطلاح اختلال در خوردن ، طیفی از عادات و رفتارهای غذایی نامنظم را توصیف می کند که ممکن است نیاز به تشخیص یک اختلال خوردن خاص داشته باشد یا نداشته باشد.

اختلالات خوردن ، مانند بی اشتهایی عصبی یا پرخوری عصبی، بر اساس مجموعه ای دقیق از معیارهای تعریف شده توسط انجمن روانپزشکی آمریکا تشخیص داده می شوند . اختلال غذا خوردن به خودی خود یک تشخیص پزشکی محسوب نمی شود.

آکادمی تغذیه و رژیم غذایی علائم رفتارهای غذایی نابسامان را فهرست می کند، از جمله:

رژیم غذایی مکرر، اضطراب مرتبط با غذاهای خاص، یا حذف وعده های غذایی

تغییرات مزمن وزن

احساس گناه و شرم ناشی از غذا خوردن

اشتغال به غذا، وزن و تصویر بدن که بر کیفیت زندگی تأثیر منفی می گذارد

احساس از دست دادن کنترل در مورد غذا، از جمله خوردن اجباری

استفاده از ورزش، محدودیت غذایی یا پاکسازی برای «تعادل غذاهای بد».

اختلال در خوردن

محققان دریافتند پسران و دختران به طور مساوی درگیر اختلال در غذا خوردن هستند که برخلاف فرضیات رایج است. بنابراین، پسران با خطر مشابهی برای دختران مواجه هستند.

این تجزیه و تحلیل همچنین نشان داد کودکان با شاخص توده بدنی بالاتر (BMI) و همچنین آنهایی که در سن بلوغ قرار دارند، با خطر بیشتری روبرو هستند.

دکتر استوارت موری ، دلا مارتین، دانشیار روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشکده پزشکی کک دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، لس آنجلس، می گوید: مهم است که والدین بدانند که اختلال در غذا خوردن می‌تواند بر پسرها و همچنین دختران تأثیر بگذارد. والدین و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اغلب از این کلیشه پیروی می کنند که اختلالات خوردن در مورد پسران صدق نمی کند. این مساله می تواند صحبت کردن در مورد علائم و احساسات خود در مورد بدن را برای پسران حتی سخت تر کند، بنابراین برای والدین، هوشیاری نسبت به نشانه های رفتارهای نابسامان غذایی قابل مشاهده برای کمک به پسران بسیار مهم است.

محققان اظهار داشتند که کودکانی که BMI بالاتری دارند، بیشتر درگیر رفتارهای غذایی نابسامان پرخوری، استفراغ، و انجام اقدامات دیگر برای جلوگیری از افزایش وزن هستند.

دکتر موری اضافه کرد این داده‌ها نشان می‌دهد کودکان - چه پسر و چه دختر - که زودتر از همسالان خود بلوغ را تجربه می‌کنند، ممکن است در برابر رفتارهای غذایی اختلال آسیب‌پذیر باشند.

او این فرضیه را مطرح کرد: رشد اولیه و رشد فیزیکی ممکن است احساس «بزرگ‌تر بودن» نسبت به همسالان را به تصویر بکشد، که به نوبه خود می‌تواند منجر به درگیر شدن در رفتارهای غذایی نامنظم شود.

بنابراین والدین باید توجه ویژه ای به اختلالات غذایی احتمالی در کودکان با BMI بالاتر داشته باشند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان